نکته‌هایی درباره «پزشک دهکده»

مجموعه‌ای که در جهان دیده شد

پزشک دهکده با نام اصلی دکتر کوئین، پزشک زن سریال محبوب آمریکایی بود که دهه 90 میلادی از شبکه سی.‌بی.‌اس روی آنتن رفت و از همان فصل اول با چنان استقبالی از جانب مخاطبانش مواجه شد که شبکه خیلی زود قرارداد فصل‌های بعدی‌اش را هم امضا کرد. پزشک دهکده که شش فصل و در مجموع 149 قسمت داشت، در فاصله سال‌های 1993 تا 1998 روی آنتن رفت و با توجه به استقبال مخاطبانش دو فیلم تلویزیونی هم از آن ساخته شد. سریال به زبان‌های مختلف هم ترجمه و دوبله شد و مردم جهان هر هفته پای داستان‌های زندگی مایکلا نشستند، زنان مختلفی به شجاعت‌ها و جسارت‌هایش رشک ورزیدند و شاید حتی عده‌ای از او الگو گرفتند.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۹۰

اولین قسمت پزشک دهکده سال 92 ساخته شد و در شبهای سال نو میلادی 1993 روی آنتن رفت. این یک قسمت بلند دو ساعته بود. سازندگان فرض را بر این گذاشته بودند که واکنش مخاطبان را ببینند و در صورت استقبال کار را در قالب یک سریال ادامه بدهند. در غیر این صورت

همان فیلم تلویزیونی پایان کارشان باشد.

جین سیمور، بازیگری که با ایفای نقش مایکلا کوئین به شهرت رسید، جزو آخرین بازیگرانی بود که توسط گروه انتخاب شد. سیمور که در خانوادهای طبیب بزرگ شده و پدر و مادرش هر دو پزشک بودند، تنها یک روز فرصت داشت، فیلمنامه را بخواند و بعد سر صحنه برود.

در قسمت آخر فصل سوم مجموعه، دو شخصیت مایکلا و سالی با هم ازدواج کردند. یک سال بعد و هنگامی که فصل چهارم در حال ضبط بود، سیمور باردار شد و نویسندگان تصمیم گرفتند از این فرصت استفاده کرده، بچهای جدید را به قصه وارد کنند؛ لذا تمام صحنههایی که مایکلا کوئین به عنوان یک زن باردار در سریال بازی میکرد، واقعی و به دور از
گریم بود.

پزشک دهکده، یکی از معدود سریالهای با تم تاریخی بود که به تماشاگرانش امکان بازدید از لوکیشنها و مشاهده ضبط مجموعه را از نزدیک میداد. در این مجموعه که در استودیو پارامونت رنچ واقع در آگورا هیلز کالیفرنیا فیلمبرداری میشد، تماشاگران میتوانستند به مشاهده مجموعه بنشینند، با بازیگران صحبت کنند و از آنها عکس و امضا بگیرند.

جین سیمور و باربارا بابکوک (بازیگر نقش دورتی) تنها هنرپیشگان این سریال بودند که برای بازیشان نامزد دریافت جایزه معتبر امی شدند. سیمور بارها نامزد شد و نهایتا یک بار این جایزه را دریافت کرد. تیم طراحان لباس و گریم این سریال هم بارها مورد تقدیر قرار گرفتند.

یکی از کارگردانهای اصلی مجموعه جیمز کیچ بود. او همسر واقعی سیمور بود و در یکی از قسمتهای فصل پنجم هم به عنوان بازیگر مهمان مقابل همسرش بازی کرد.

جین سیمور در زندگی واقعی ده سال از جو لاندو، بازیگر نقش همسرش- سالی - در این مجموعه بزرگتر بود.

زهرا غفاری

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها