بعد از روی کار آمدن رئیس جدید چوگان، این ورزش به آرامش رسید. چند ماهی بود که چوگان دستخوش حاشیه‌های مختلف بود، اما با برگزاری انتخابات و آمدن رئیس جدید، این روزها برنامه‌های چوگان از سر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۴۱

سعیده صادقی از دختران چوگان باز و ورزشکار کمانگیری روی اسب می‌گوید برای ثبت جهانی این ورزش به نام ایران باید کارها را با سرعت بیشتری انجام داد. صادقی درباره استقبال مردم از این ورزش‌ها می‌گوید: خیلی‌ها را می‌بینم که بی‌وقفه منتظر رویدادهای چوگان یا کمانگیری روی اسب هستند و مدام می‌پرسند این مسابقه‌ها چه زمانی برگزار می‌شود. با این سطح علاقه‌مندی باید گفت برنامه‌ریزی برای این ورزش‌های سنتی ایرانی کاری دشوار نیست. این ورزش‌ها ریشه‌ای تاریخی دارند، اما در عین حال در جامعه به عنوان ورزش‌های گران مطرح هستند و کمتر کسی حاضر به فعالیت در این رشته‌هاست. اگر ایران و کره جنوبی را با هم مقایسه کنیم، می‌بینیم آنها ساختارهایی مطلوب دارند حتی این ورزش‌ها را در قالب کالاهای فرهنگی به مردم خود ارائه می‌کنند.

کمانگیر روی اسب دختران ایران می‌گوید: برای چوگان و کمانگیری روی اسب که این روزها برخی کشورها مانند کره جنوبی مدعی آن هستند، باید برنامه داشته باشیم. فقط فدراسیون نمی‌تواند برنامه‌ریزی کند زیرا ورزش‌های ملی نیازمند توجه نهادها و ارگان‌های مختلف ازجمله میراث فرهنگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها