هاشمی و جوانان مهرام بزرگ‌ترین شگفتی لیگ برتر بسکتبال را خلق کردند

ایستاده با مشت

پتروشیمی بندرامام از اول فصل نباخت تا این که در روز پایانی دور مقدماتی لیگ برتر بسکتبال مقابل مهرام شکست خورد.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۲۱

پتروشیمی بندرامام مهرام با مهران شاهین طبع و مصطفی هاشمی در دو سوی نیمکت دو تیم همیشه حساس است حتی اگر مهرام بعد از دو سال آن هم بخواهد با یک دگردیسی بزرگ با جوانان مستعد به بازی‌های لیگ برتر برگردد و کمتر کسی انتظار داشته باشد چنین تیمی بتواند از سد مدافع دو قهرمانی پی در پی بسکتبال باشگاه‌های ایران عبور کند.

مهرام اما این کار را با جوانانش مقابل تیمی با ترکیبی از بازیکنان ملی، مطرح و خارجی پتروشیمی بندرامام انجام داد. پتروشیمی بندرامام در طول بازی برتری نسبی داشت اما در لحظه‌های پایانی 81 بر 80 نتیجه را به مهرام واگذار کرد. به این ترتیب رکورد بدون باخت تیم خوزستانی آن هم در یک بازی خانگی برابر جوانان مهرام خراب شد.

پتروشیمی بندرامام تیم چهارم باشگاه‌های آسیا در این مسابقه علاوه بر باخت، مسبب یک حاشیه بزرگ هم شد. مشت شاپور یاوری مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام به صورت هاشمی سرمربی تیم مهرام از اتفاقات نادر بسکتبال است که در پایان مسابقه از سوی مدیر یک باشگاه اتفاق افتاد. هاشمی نمی‌خواهد از این اتفاق حرفی بزند چون بازگو کردن آن را در شان خانواده بسکتبال نمی‌داند. اما در سوی دیگر یاوری گفته مشت زده است و کاسه صبرش از تحریکات سرمربی مهرام لبریز شده است. هاشمی که با شکست پتروشیمی بندرامام کار بزرگی انجام داده است، می‌گوید خودش و تیم جوانش در پلی‌آف کار دشواری دارند و باید مقابل همه ناملایمات ایستادگی کنند.

در این مسابقه حامد حسین‌زاده با 20 امتیاز، پنج ریباند و پنج پاس منجر به گل بهترین بازیکن مهرام بود و سعید داورپناه 20 امتیاز برای پتروشیمی بندرامام به دست آورد.

در بازی‌های دیگر تیم دانشگاه آزاد در تهران میزبان نفت آبادان بود و بازی را بدون عرفان نساج پور، گارد راست مصدوم خود آغاز کرد. محمد جمشیدی،بازیکن نفت آبادان هم که مچ پایش هفته قبل پیچیده بود، به بازی پایانی دور مقدماتی لیگ برتر بسکتبال رسید. در مجموع نفتی‌ها 64 بر 60 این بازی را به سود خودشان به پایان رساندند.

شهرداری تبریز میزبان نیروی زمینی تهران بود که 79 بر 70 برنده شد .

تیم شهرداری گرگان هم با پیروزی بر یس آل گرگان در جمع هشت تیم برتر باقی ماند تا از جمعه این هفته بازی‌های پلی‌آف را دنبال کند.

نحوه برگزاری لیگ برتر بسکتبال در این چند سال بارها تغییر کرده است و امسال نیز به دلیل بی‌توجهی به برنامه‌های بین‌المللی در آغاز فصل، باز هم به برنامه‌ریزی لیگ برتر بسکتبال بی‌توجهی شده است تا امروز تیم‌ها ناچار شوند بازی‌ها را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

بر این اساس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال تعداد بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی و نهایی را تغییر داد. با توجه به نزدیک بودن رقابت‌های پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی و مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا بازی‌های دور حذفی به صورت برترین سه از پنج مسابقه برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود مسابقات به صورت چهار برد از هفت مسابقه برگزار شود.

بازی‌های دور نخست و دوم پلی‌آف

جمعه و شنبه:

پتروشیمی بندرامام (1) شهرداری گرگان(8)

شهرداری تبریز(2) یس آل گرگان(7)

نفت آبادان (3) نیروی زمینی (6)

مهرام (4) دانشگاه آزاد (5)

اعداد داخل پرانتز، جایگاه تیم‌ها در رده بندی دور مقدماتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها