سویا چون سطح کلسترول سالم‌تری دارد، می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف سویا به طور چشمگیری کلسترول، تری‌گلیسیرید و کلسترول بد را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۳۳

سویا پروتئین کاملی است که دربردارنده تمامی 9 آمینو اسید است. میزان چربی اشباع شده در سویا پایین است و غیر از پروتئین، سرشار از ویتامین C و اسید فولیک است. همچنین سویا منبع خوبی از فیبر، کلسیم، آهن،‌ منیزیم و پتاسیم به حساب می‌آید.

محققان در مطالعاتی به بررسی تاثیر مکمل‌های ایزوفلاون‌های سویا روی وزن زنان در دوره یائسگی پرداختند. با بالا رفتن سن، میزان استروژن در زنان به طور طبیعی کاهش می‌یابد و خطر ابتلا به برخی مشکلات را افزایش می‌دهد. محققان در مجموع نتیجه گرفتند مکمل‌های ایزوفلاون به کاهش چشمگیر وزن بدن منجر می‌شود.

بعلاوه در گذشته این نگرانی وجود داشت که ممکن است سویا برای زنانی با میزان خطر بالای ابتلا به سرطان پستان یا مبتلایان به آن مضر باشد، ‌ولی بررسی نتایج چند مطالعه نشان می‌دهد مصرف سویا می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد.

البته گفته شده سویا بر عملکرد تیروئید تاثیر می‌گذارد. در یک مطالعه آمده است زنانی که مقدار مصرف بالای سویا دارند بیشتر احتمال دارد دچار افزایش هورمون محرکه تیروئید (TSH) شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها