براساس طرح جدید، هزینه ورود روزانه به طرح ترافیک دست‌کم 9600 و حداکثر 36 هزار تومان خواهد بود

چرتکه طرح ترافیک

آرم طرح ترافیک حذف می‌شود، اما محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد قرار نیست تغییر کند؛ براساس طرح جدید، حداقل مبلغ برای ورود به طرح در ساعات عادی 9600 و حداکثر 36 هزار تومان در نظر گرفته شده است. این درحالی است که پلیس معتقد است طرح جدید ابهاماتی مثل مشخص نبودن میزان تقاضای سفر روزانه و فشار به معابر پیرامونی زوج و فرد دارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۴۱

دیروز شهریار افندی‌زاده، قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از جزئیات طرح تازه ترافیک سخن گفت. به گفته او برای ورود به‌ طرح زوج و فرد نیز پایه‌ای که در نظر گرفته شده دست‌کم 3200 و حداکثر 12 هزار تومان.

بر این اساس خودروها براساس زمان ورود و خروج‌شان به محدوده طرح ترافیک یا زوج فرد که قرار است محدوده سبز و آبی نامیده شوند، عوارض ورود پرداخت خواهند کرد.

آن‌طور که او توضیح داد،‌ چنانچه خودرویی از ساعت 6 و 30 دقیقه تا 10 صبح وارد و قبل از ساعت 16 از محدوده طرح خارج شود با ضریب یک، خودرویی که 10 تا 16 وارد‌ و بعد از ساعت 16 خارج شود با ضریب یک، خودرویی که از ساعت 10 تا 16 وارد و قبل از ساعت 16 از طرح خارج شود با ضریب نیم و خودرویی که از ساعت 6 و 30 دقیقه تا 10 وارد و بعد از 16 خارج شود با ضریب 5/1 محاسبه می‌شود.

افندی‌زاده تصریح کرد: بر همین اساس ضرایبی نیز برای خودروهای برقی و هیبریدی و همچنین خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر هستند پیش‌بینی شده است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده در طرح جدید ترافیک کارت‌هایی برای رانندگان در نظر گرفته شده که به محض ورود خودروها مبلغی از کارت‌ها کسر می‌شود، ضمن این که تسهیلات تشویقی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است به‌طوری‌که در این بخش خودروها با ضریب 8درصد محاسبه می‌شود.

به گفته او پنجشنبه‌ها و روزهای تعطیل طرح ترافیک اجرا نخواهد شد و زمان ورود به طرح نیز از ساعت
6 و30 دقیقه تا 19 پیش‌بینی شده است. علاوه بر این، در طول سال 226 روز طرح اجرا خواهد شد.

به گزارش تسنیم، افندی‌زاده درباره شرایط ساکنان مناطق طرح نیز گفت:‌ برنامه‌ریزی برای افرادی که در محدوده طرح زندگی می‌کنند، به‌طوری است که این افراد تا پیش از ساعت 8 و 30 دقیقه می‌توانند بدون پرداخت عوارض از محدوده طرح خارج شوند.

حذف طرح ترافیک به 97 می‌رسد؟

رئیس پلیس راهور تهران با بیان این که ابهامات پلیس برای حذف طرح ترافیک هنوز برطرف نشده است، گفت: حذف طرح ترافیک به احتمال زیاد سال آینده اجرا نمی‌شود.

به گزارش جام‌جم، رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این که حذف طرح ترافیک در سال آینده در مرحله کارشناسی است، تاکید کرد: هنوز ابهامات پلیس در این خصوص برطرف نشده است.

محمدرضا مهماندار افزود: این طرح توسط شهرداری تهران ارائه شده که بر اساس آن پیشنهاد شده فروش کارت طرح ترافیک حذف و شارژ کارت جایگزین شود. از سوی دیگر بر اساس این طرح پیشنهاد شده طرح زوج و فرد پولی شود.

وی با اشاره به این که فعلا این طرح در مرحله بررسی پلیس است، یادآور شد: این طرح ابهاماتی مانند
مشخص نبودن میزان تقاضای سفر روزانه، فشار به معابر پیرامونی زوج و فرد با پولی کردن این محدوده و ... دارد. رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر این که باید ابعاد اجتماعی و انتظامی طرح پیشنهادی شهرداری تهران کاملا بررسی شود، بیان کرد: به‌طور قطع اجرایی شدن این طرح تصمیم صرف یک نهاد یا سازمان نیست و حداقل نیازمند مصوب شدن در شورای ترافیک شهر تهران و شورای شهر تهران است.به گفته مهماندار، باید با روش‌های جدید میزان استفاده از خودروی شخصی را کاهش دهیم، چرا که این مساله یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا و ترافیک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها