![غزه مسالهای جهانی](/files/fa/news/1403/5/7/1238115_835.jpg)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین از بیبیسی، سال آینده سال آزمون روش فروش اشتراکی خودرو است. در این روش خریدار به جای خریدن یک ماشین، با پرداخت مبلغی ماهانه مشترک خودروساز میشود و میتواند مدلهای مختلف کارخانه را سوار شوند. مبلغ اشتراک هزینه بیمه و تعمیر ماشین را هم شامل میشود. خریداران مجبور نیستند قراردادی بلندمدت با کارخانه ببندند و هر وقت بخواهند میتوانند اشتراک خود را لغو کنند. در حال حاضر ولوو، پورشه، کادیلاک و لینکلن فروش با این روش را آغاز کردهاند.
این خودروسازان میگویند نگاه خریداران به ماشین تغییر کرده و نسل جوانتر انگیزه کمتری برای خرید ماشین دارد. به همین دلیل خودروسازان باید خود را با این نگاه جدید تطبیق دهند و به جای فروختن ماشین، این خدمات را هر زمان که خریدار به آن نیاز داشت در اختیارش بگذارند یا در مورد خودروسازان لوکس، به جای یک ماشین، طیف گستردهای از محصولات کارخانه را در اختیار مشتریانشان قرار دهند.
هزینه اشتراک کم نیست. مشترکان پورشه در آمریکا برای راندن تا ۲۲ مدل مختلف در یک سال، باید ماهانه سه هزار دلار پرداخت کنند و حق اشتراک کادیلاک ۱۸۰۰ دلار است. این رقم گرانتر از روشهای دیگر خرید ماشین است.
ولوو پیشبینی کرده که تا پنج سال آینده، بیست درصد ماشینهایش را با این روش بفروشد. سال ۲۰۱۸ مشخص خواهد کرد که این پیشبینی تا چه حد به واقعیت تبدیل خواهد شد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتوگو با جام جم آنلاین:
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با منوچهر آذری، بازیگر،گوینده،مجری وصداپیشه پیشکسوت رادیو و تلویزیون
فاطمه مجلل در گفتوگو با «جامجم»:
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین: