طبق اظهارات برخی منابع، دیکتاتور سابق عراق علاوه بر سه زن قانونی، 80معشوقه نیز داشت، ولی از سرنوشت آنها هیچ خبری در دست نیست.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۹۰

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سال‌هاست که از اعدام «صدام»، دیکتاتور سابق عراق در 30 دسامبر سال 2006 می‌گذرد، اما تاریخ به سختی جنایت‌های او را فراموش می‌کند.

پس از حمله نیروهای آمریکایی و متحدانش به عراق در سال 2003، دیکتاتور عراق سمت خود را از دست داد و مخفی شد. او در حالی که در حفره‌ای کوچک در منطقه‌ای دورافتاده پنهان شده بود، به دام افتاد. دولت موقت عراق با برگزاری دادگاه ویژه جرایم، در تاریخ 5 نوامبر 2006 او را به اعدام با چوبه دار محکوم کرد و حکم وی در 30 دسامبر همان سال اجرا شد. او هنگام مرگ 69 سال داشت.

دیکتاتور سابق عراق 24 سال بر مسند حکومت تکیه زد. آنچه از صدام باقی مانده، گزارش جنایت‌های او علیه مردم ایران و مردم خودش است. با وجود این، کمتر کسی از زندگی خصوصی دیکتاتور معدوم عراق خبر دارد. صدام را در زمره سران بی‌بند و بار قرار می‌دهند، او سه بار ازدواج کرد که حاصل آن پنج فرزند از همسر اول وی، «ساجده» بودند. همسران او هر کدام کاخ مخصوص خود را داشتند. ساجده نخستین همسر صدام (دختر خیرالله طلفاح) و دختر عموی او بود که پس از مرگ پدرش تحت حمایت صدام و مادرش قرار گرفت. حاصل ازدواج آنها دو پسر و سه دختر بود. دو پسر صدام به‌نام‌های «عدی» و «قصی» در زمان حمله آمریکا به عراق و چند روز پیش از بازداشت صدام کشته شدند. ساجده و سه دخترش به نام‌های رنا، رغد و حلا پس از حمله آمریکا از عراق خارج شدند. رغد و رنا در حال حاضر در اردن به سر می‌برند، در حالی که ساجده و حلا در قطر هستند.

سمیرا همسر دوم صدام نیز پسری به‌نام علی به دنیا آورد که صدام هیچگاه به او حق قانونی نداد. پس از حمله نیروهای آمریکایی به عراق در سال 2003، سمیرا همراه پسرش به لبنان فرار کرد و از آنجا عازم کانادا شد. «ندال» سومین همسر قانونی صدام است.

با این حال، طبق اظهارات برخی از منابع، صدام علاوه بر سه زن قانونی، 80 معشوقه نیز داشت! سازمان ملل پیش از این با انتشار گزارشی اعلام کرد، دیکتاتور معدوم عراق بیش از 80 معشوقه داشته و با زنان زیادی رابطه غیراخلاقی برقرار کرده بود. اطلاعاتی از سرنوشت این زنان و این‌که پس از مرگ صدام به کجا گریختند، در دست نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها