امروزه فضای مجازی وارد زندگی ایرانیان شده است. به دلیل گستردگی و فراگیری فضای مجازی استفاده از امکانات آن و مهم‌تر از آن آگاهی و هوشیاری درخصوص خطرات و تهدیدهای آن، برای همه افراد ضروری و لازم به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۰۸۲۹۳
معتاد فضای مجازی نشویم

نبود فرهنگ مناسب در استفاده از شبکه‌های مجازی باعث شده افراد با فاصله گرفتن از حقیقت خود، تصور ذهنی خود از یک شخصیت ساختگی را به عنوان خویشتن به دیگران معرفی کنند. فضای مجازی یکی از مهم ترین بسترهای شکل گیری عشق‌های رمانتیک است، چراکه اکثر افراد در این فضا بدون اطلاع از هویت و شخصیت یکدیگر وارد محیط گفت‌وگو می‌شوند که همین باعث بروز مشکلاتی در ارتباطات زوجین می‌شود. چند سال پیش یکی از مهم‌ترین علل طلاق زوجین اعتیاد بود، اما امروزه مهم‌ترین عامل جدایی زوجین، شبکه‌های اجتماعی شده است. استفاده نادرست زوجین از این تکنولوژی باعث شده، این تکنولوژی به عنوان یکی از دلایل طلاق در سال‌های اخیر رخ نمایی کند. زن و شوهر نمی‌توانند زمان زیادی را با هم بگذرانند. در ساعت‌هایی که باید در کنار هم باشند، هر کدام با تلفن همراه درگیر هستند و به نوعی تلفن همراه هایشان به عضو اصلی خانواده تبدیل شده است.

برخی کارشناسان نیز معتقدند غرق شدن در فضای مجازی سرچشمه بسیاری از اختلافاتی است که چارچوب خانواده‌ها را نشانه می‌رود. عضویت در گروه‌های نامناسب تلگرامی که تصاویر و فیلم‌های مبتذل را به اشتراک می‌گذارند دلیل اصلی تشکیل برخی پرونده‌های طلاق است، زیرا این شبکه‌ها کانون خانواده را نشانه رفته و پایه‌گذار دوری زوج‌های جوان از یکدیگر هستند.

برای کاهش طلاق باید به سمت ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج برویم، زیرا آگاه شدن جوانان از آسیب‌هایی که پیش رویشان وجود دارد در کاهش طلاق بسیار موثر است. استفاده از فضای مجازی هم نباید به یک اعتیاد در زندگی تبدیل شود.زیرا در این صورت هر کدام از زوجین زندگی جدایی با تلفن همراهش برای خود می‌سازد و از زندگی واقعی دور می‌افتد.

دکتر بهروز مهاجری

قاضی دادگستری تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها