هجوم هواداران تیم ملی به سایت فدراسیون فوتبال

سهمیه بلیت‌ایران جوابگو نیست

برای آنها که می‌خواهند تماشاگر جام جهانی 2018 روسیه باشند تب و تاب این رقابت‌ها از صبح دیروز شروع شد و در کمتر از سه ساعت به اوج خودش رسید.
کد خبر: ۱۱۰۸۲۵۷

هفته گذشته بود که فدراسیون فوتبال رسما اعلام کرد این فدراسیون مرجع اصلی فروش بلیت رقابت‌های جام‌جهانی است اما اتفاقی که در جام جهانی برزیل و در جام‌های جهانی قبل‌تر از آن افتاده بود در حال تکرار است، یعنی فعالیت‌های آژانس‌های گردشگری و تورهای خارجی برای رقابت‌های جام جهانی و جذب مشتری برای فروش بلیت دیدارهای ایران در ورزشگاه‌های مختلف. براساس تبلیغات برخی آژانس‌ها و تورهای گردشگری، بلیت این رقابت‌ها نه فقط از فدراسیون که از طریق این آژانس‌ها نیز قابل خرید و فروش است. اگر فدراسیون فوتبال هفته گذشته اعلام کرد بلیت فقط باید از این نهاد تهیه شود پس این آژانس‌ها چگونه می‌توانند مدعی عرضه بلیت این رقابت‌ها باشند؟

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره این که آژانس‌های مسافرتی مجاز به ارائه بلیت جام جهانی به مراجعان خود هستند یا خیر، به جام‌جم گفت: «در جریان این اتفاق هستیم اما مسائلی هست که نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم. علاقه‌مندان جام جهانی 2018 روسیه اگر می‌خواهند بلیت این رقابت‌ها را از بهترین و معتبرترین مرکز خریداری کنند به سایت فدراسیون فوتبال مراجعه کنند اما در جریان هستیم که آژانس‌های توریستی هم این کار را انجام می‌دهند.»

نکته‌ای که فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) روی آن تاکید دارد این است که فدراسیون فوتبال هر کشور منبع اصلی فروش بلیت باشند. علی جوادی با بیان این مطلب افزود: «فیفا برای هر کشور سهمیه‌ای را در هر یک از ورزشگاه‌های محل برگزاری رقابت‌های جام جهانی در نظر گرفته است. بلیت‌ها از طریق فن کلاب‌های رسمی فیفا (باشگاه هواداران فوتبال) نیز به فروش می‌رسد و در اختیار هواداران قرار می‌گیرد. بخش دیگری از بلیت‌ها نیز بر اساس ظرفیت هر مسابقه تعیین می‌شود. دیدار ایران و با مراکش در سن پترزبورگ در ورزشگاهی برگزار می‌شود که 60 تا 70 هزار نفر ظرفیت دارد. بر اساس چیزی که فیفا تعیین کرده 8 درصد ظرفیت ورزشگاه به هواداران ایران می‌رسد و 8 درصد به هواداران مراکش و ظرفیت باقی مانده نیز به بقیه کشورهای عضو فیفا اختصاص می‌یابد. حالا اگر آن سهمیه به فروش نرفت بعد از نوروز فیفا در دو مرحله بلیت‌های باقی مانده را به حراج می‌گذارد. علاقه‌مندانی که مستر کارت دارند از خود فیفا می‌توانند این بلیت‌ها را خریداری کنند اما اگر ندارند فدراسیون فوتبال بهترین منبع برای خرید بلیت است.»

وی تاکید کرد: «کار آژانس‌های مسافرتی در زمینه خرید و فروش بلیت را نه تائید می‌کنم نه تکذیب ولی دوره‌های قبلی جام جهانی نیز مواردی از این دست داشتیم که بسیاری از هواداران بلیت را به جای فدراسیون از آژانس‌ها تهیه کرده‌اند. افرادی بوده اند که با بلیت‌های این آژانس‌های مسافرتی پشت درهای ورزشگاه مانده‌اند و نتوانسته‌اند بازی تیم ملی فوتبال را از نزدیک تماشا کنند و متوجه شدند بلیتی که در ایران از آژانس‌های مسافرتی تهیه کرده بودند قانونی نیست و اعتبار ندارد. اما من اکنون چیزی درباره فعالیت‌های آژانس‌های مسافرتی در زمینه فروش بلیت جام جهانی نمی‌گویم. فقط تاکید می‌کنم که فدراسیون فوتبال مطمئن ترین منبع برای خرید بلیت است.»

سهمیه جوابگو نیست

بلیت فروشی جام جهانی از ساعت 8 صبح دیروز در سایت فدراسیون فوتبال شروع شد و در کمتر از سه ساعت بیش از ظرفیت تخصیص یافته به فدراسیون فوتبال ایران برای خرید بلیت‌ها اقدام کردند. ظرفیتی که فدراسیون فوتبال می‌تواند براساس آن بلیت‌فروشی کند 5619 بلیت است که به تفکیک 2622 بلیت برای بازی مقابل مراکش، 1521 بلیت برای بازی با اسپانیا و 1476 بلیت برای بازی مقابل پرتغال است. دلیل متغیر بودن این سهمیه‌ها به خاطر متفاوت بودن گنجایش سه ورزشگاهی است که ایران در آنها بازی خواهد کرد.علاقه مندان می توانند تا 20روز دیگر نسبت به رزرو اینترنتی در سایت فدراسیون اقدام کنند و بعد از این مهلت از میان تمام آنها که ثبت‌نام کرده‌اند برای مشخص شدن 5619 مسافر روسیه قرعه‌کشی خواهد شد و ا فراد باقیمانده که نامشان در قرعه‌کشی درنیامده، پول خود را دریافت خواهند کرد. استقبال روز اول مشخص کرد که سهمیه فیفا برای فدراسیون فوتبال ایران جوابگوی اشتیاق هواداران فوتبال ایران نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها