مردم ترکیه به غذاهایی که با نان پیچیده می‌شود علاقه زیادی دارند و دست پیچ‌های با نان یکی از غذاهای اصلی سفره هفتگی‌شان است.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۸۰

باچانگای گوشت از این دست پیچ‌های راحت و فوری و البته بسیار لذیذ است.

مواد لازم برای 4 نفر:

گوشت چرخ کرده: 500 گرم / پنیر پیتزا: 300 گرم / خمیر یوفکا:
3 ورق/ هویج رنده شده: 3 عدد / اسفناج: 100 گرم / پیاز: یک عدد / رب‌گوجه‌فرنگی: 2 قاشق غذاخوری / روغن، نمک و فلفل: به میزان لازم / آویشن:
یک قاشق چایخوری

پیاز را خرد کرده و در تابه می‌ریزیم و کمی سرخ می‌کنیم تا سبک شود. گوشت چرخ کرده را با پیاز خرده شده، روغن و نمک تفت داده و کمی بعد رب گوجه‌فرنگی، فلفل و نمک آن را اندازه می‌کنیم.

خمیر یوفکا را پهن کرده و نصف فنجان آب را با نصف فنجان روغن مخلوط کرده و روی خمیر بمالید، بعد پنیر پیتزا را روی ورق یوفکا پخش کرده، ورق دوم یوفکا را روی ورق اول گذاشته و دوباره مخلوط آب و روغن روی سطح آن بمالید. بعد مخلوط اسفناج و هویج رنده شده را روی سطح خمیر پخش کنید. در مرحله آخر، ورق سوم را قرار داده با قلم مو آب و روغن و مخلوط گوشت چرخ کرده را ریخته و کمی آویشن بپاشید. خمیر یوفکا آماده شده را به صورت لوله پیچیده و در سینی فر چرب شده به مدت 30دقیقه با حرارت 180 درجه سانتیگراد بگذارید.

چیکن ونیزی

چیکن ونیزی غذایی در سبک ایتالیایی است. ایتالیایی‌ها هنگام طبخ غذا به حفظ طبیعت و اصالت غذا اهمیت بسیاری می‌دهند. این روش باعث می‌شود غذاهایشان علاوه بر داشتن ظاهر هوس‌انگیز، سلامت‌محور هم باشد.

مواد لازم برای 3 نفر:

فیله مرغ: 500 گرم / قارچ: 5 عدد / گوجه‌فرنگی: 2 عدد بزرگ / آرتیشو: به مقدار لازم / سیر: یک بوته کوچک / فلفل دلمه‌ای: یک‌عدد / روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری / خامه: 2 قاشق غذاخوری / سس‌خردل: 2 قاشق غذاخوری / برگ بو: 2 برگ / فلفل و نمک: به میزان لازم

فیله مرغ را شسته و در سُسی شامل خردل، خامه، روغن زیتون و برگ‌بو گذاشته و چند ساعتی در یخچال قرار دهید تا طعم دار شود. بعد فیله‌ها را از سس جدا کرده و گریل کنید. جدا کردن سس به این دلیل است که خامه روی آتش زود می‌سوزد و باعث می‌شود قبل از طبخ کامل، روی آن بسوزد.

سیر را پوست‌کنده و بشویید و رنده یا ریز خرد کنید و همراه فلفل دلمه‌ای که نگینی شده و قارچ خرد شده با هم مخلوط کنید. بعد دو عدد گوجه فرنگی را رنده کرده‌ و به مواد اضافه کنید.

مواد را روی شعله متوسط با کمی روغن تفت ‌دهید. آرتیشو را خرد کرده و به مواد اضافه کنید، نمک و فلفل را به آن بیفزایید و اجازه دهید تقریبا آب موادتان کشیده شود. فیله مرغ‌های گریل شده را در بشقاب کشیده و سس را روی آن بریزید و سرو کنید.

سالاد نیواورلئان

این سالاد براساس دستور نایجلالاوسون، آشپز معروف تلویزیونی و البته کمی تغییرات برای تطبیق ذائقه ایرانی با آن تهیه می‌شود. نایجلا لاوسون در مصاحبه‌ای گفته است بعد از دیدن درخت‌های شهر نیواورلئان تصمیم گرفت تا این سالاد را سالاد نیوارولئان بنامد.

مواد لازم برای 6 نفر:

کلم سفید: یک عدد / گردو: دوسوم‌ پیمانه / هویج: 2 عدد / کرفس: 2شاخه / پیازچه: 4 عدد / سس مایونز: 4 قاشق غذاخوری / آب دوغ: 2 قاشق غذاخوری/ سرکه: 2 قاشق غذاخوری / نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

نکاتی درباره تهیه سالاد کلم نیواورلئان:

برگ‌های کلم را جدا کرده و بشویید و آن را به‌صورت رشته‌های نازک خرد کنید. هویج را پوست بگیرید و رنده کنید. کرفس و پیازچه را نازک ورقه ورقه کنید. آب دوغ مایعی است که پس از گرفتن کره از خامه باقی می‌ماند. اگر می‌توانید از این ماده استفاده کنید و اگر در دسترس نبود ترکیب یک‌سوم شیر و دوسوم ماست را جایگزین آن کنید. گردو را ریز خرد کنید. سس مایونز، آب‌دوغ و سرکه را در ظرفی ریخته و خوب با هم ترکیب کنید. سبزیجات خرد شده را در کاسه بزرگی بریزید، سپس ترکیب سس را روی آن بریزید و آنها را خوب با هم مخلوط کنید. به سالاد کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. سالاد را در ظرف مورد نظر بریزید و گردوی خرد شده را روی آن بریزید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها