یک دوربین کوچک و راحت که نه پول‌های جیب شما را به خطر بیندازد و نه لازم باشد نگران تمام شدن باتری گوشی‌تان هنگام عکس گرفتن باشید؛ این یک راه‌حل ساده برای شما در سفرهاست.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۸۶

قبول کنید این کار بی‌احترامی به گوشی هوشمند دوست‌داشتنی شما نیست و تنها یک یار و یک چشم اضافه همراه خودتان دارید! پس با ما همراه باشید تا از بین سه دوربین عکاسی سبک وزن یکی از آنها را انتخاب کنید.

راند اول

وقتی صحبت از دوربین عکاسی می‌شود، کانن یکی از گزینه‌های همیشگی است. مدل ایکسوس 190 این شرکت با یک حسگر 20 مگاپیکسلی، جواب کار شما را به خوبی می‌دهد. همچنین فوکوس خودکار دستگاه عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، چراکه بخوبی چهره‌‌ها را تشخیص می‌دهد، عمق میدان را ایجاد کرده و در کمترین زمان ممکن روی نقطه موردنظر شما فوکوس می‌کند. به‌طوری که در کسری از ثانیه می‌توانید تصویر دلخواهتان را ثبت کنید. شرکت سونی نیز برای DSC-W800 از حسگر مشابه 20 مگاپیکسلی استفاده کرده است، اما عملکرد اتوفوکوس بخوبی کانن نیست، در عوض جذب نور لنز سونی شما را خیره خواهد کرد. سومین گزینه موجود یعنی المپیوس FE 46 از یک حسگر 12.7 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که باعث شده در این زمینه نسبت به رقبایش پایین‌تر باشد.

راند دوم

مساله مهم‌تر در مورد این دوربین‌های کوچک که قرار است همه جا همراه شما باشند، وزن است. پس هرچه وزن کمتر باشد، کار برایتان راحت‌تر است. این دقیقا همان بخشی است که سونی حرف اول را می‌زند. دوربین DSC-W800 با بدنه‌ای آلومینیومی تنها 125 گرم وزن دارد تا وزن آن اصلا احساس نشود. بعد از آن نوبت به المپیوس می‌رسد که با 128 گرم در جایگاه بعدی قرار دارد. کانن با وجود 138 گرم وزن نسبت به دور رقیب دیگرش، سنگین‌وزن به حساب می‌آید، اما همین وزن اضافه برای باتری قوی تر صرف شده تا کانن نزدیک به 2 ساعت بیشتر از دوربین‌های سونی و المپیوس روشن بماند.

راند آخر

در بین سه دوربین، دوربین سونی DSC-W800 کمترین سرعت شاتر را دارد و این مساله باعث می‌شود در ثبت تحرکات سریع مانند رویدادهای ورزشی یا اتفاقاتی از این نوع، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دو رقیب دیگرش داشته باشد. سرعت شاتر این دوربین 1.15000 ثانیه است، در صورتی که دو دوربین دیگر از سرعت 1.2000 ثانیه برخوردار هستند.

مساله مهم دیگر در مورد چنین دوربین‌هایی زوم اپتیکال یا همان بزرگنمایی لنز دستگاه است، به‌طوری که کیفیت عکس شما را کاهش ندهد. در اینجا هم باز کانن یک قدم از رقبایش جلوتر است که با زوم اپتیکال 10 برابر، بیشترین میزان بزرگنمایی را ایجاد می‌کند. بعد از آن دوربین سونی قرار دارد که این بزرگنمایی را تا 5 برابر ایجاد می‌کند. حالا برویم سراغ المپیوس که با یک درجه کمتر از سونی و زوم 4 برابر در جایگاه بعدی قرار دارد. هر سه دوربین از حافظه جانبی کارت‌های SD پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید تا 256 مگابایت کارت حافظه به دستگاه اضافه کنید.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها