یک عکس، یک متن

کریسمس در ورزشگاه

زیباترین جشن کریسمس در تاریخ فوتبال یکشنبه‌شب با حضور 30 هزار نفر در ورزشگاه یونیون شهر برلین برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۴۴

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،‌ از سال 2003 مسئولان ورزشگاه یونیون برلین، تیم دسته دومی بوندس لیگا، گرفتن جشن‌های باشکوه کریسمس را در این محل راه‌اندازی کرد. ولی امسال حضور 30 هزار نفره طرفداران در این استادیوم، زیباترین جشن کریسمس در تاریخ فوتبال را رقم زد.پیتر میلر، کشیشی است که طی این 13 سال بخش مذهبی مراسم را به عهده گرفته است.

یونیون یکی از پرطرفدارترین ترین تیم‌ها در بین هواداران آلمانی است. زمانی که این ورزشگاه نیاز به بازسازی داشت، 2400 نفر کمک کردند که در نتیجه این همکاری کمتر از یک سال کار مرمت آن به پایان رسید.

مسجد ایرانی در میان برگزیدگان جهان

مسجد نصیرالملک شیراز، یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی است. این مسجد هر روز مملو از گردشگران خارجی است که به این مکان می‌روند تا رنگین‌کمانی از رنگ را در مسجد به تماشا بنشینند.

به گزارش میزان، ‌صدها عکس زیبا از این مسجد در دنیا منتشر شده و گردشگران آن را به نام مسجد صورتی می‌شناسند. مسجدی که کاشیکاری و معماری زیبایی دارد و در محله گود عربان شیراز قرار دارد. مجله تراول نشنال جئوگرافیک بتازگی 30عکس برتر سفر در سال 2017 را منتشر کرده و عکس زیبایی از مسجد نصیرالملک یکی از تصاویر این مجموعه است. نشنال جئوگرافیک در توضیح این عکس نوشته: مسجدی با پنجره‌هایی که شیشه‌های رنگی دارد و زمانی‌که نور خورشید روی فرش‌های ایرانی این مسجد می‌تابد به صورت طرح‌های دایره‌وار بازتاب پیدا می‌کند و زیبایی محسورکننده‌ای را به وجود می‌آورد. عکاس این عکس ریچارد ایانسون است.

زمین بازی؛ 117 سال قبل

کودکان قرن نوزدهم هنوز زمین‌های بازی رسمی نداشتند. با ظهور زمین‌های شن‌بازی در سال 1885 در آلمان، زمین‌های بازی نیز در سال 1886 در بوستون آمریکا ساخته شدند اما تا آغاز قرن بیستم، در فضاهای عمومی بندرت دیده می‌شدند.

به گزارش فردا نیوز، ‌با رشد سریع شهرنشینی و صنعتی شدن از ابتدای قرن بیستم، انسان‌گرایان به زمین‌های بازی به عنوان راهکاری برای گسترش رفاه اجتماعی و حل مشکلاتی نظیر فضاهای کوچک خانه‌ها، آلودگی هوا و انزوای اجتماعی می‌نگریستند. این ایده جدید می‌توانست کودکان را از خطرات خیابان‌ها در امان نگه دارد و به رشد جسمی و اجتماعی آنها کمک کند.

بزرگ‌ترین دستار جهان

جهان پر از انسان‌هایی است که برای دیده و مطرح شدن به دنبال کارهایی عجیب هستند تا رکوردی از خود به جای بگذارند و نام خود را در صفحه اول روزنامه‌ها و از همه مهم‌تر در کتاب گینس ثبت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ‌آوتار سینگ، پیرو مذهب سیک در هندوستان به دلیل داشتن بزرگ‌ترین دستار جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. گذاشتن این دستار روی سر وی و آماده کردنش شش ساعت طول می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها