رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به کمبود شدید باران در حوضه آبریز این دریاچه، گفت: وسعت دریاچه ارومیه در آذرماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 242 کیلومتر کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۷۳

فرهاد سرخوش دیروز در گفت‌وگو با ایرنا وسعت دریاچه ارومیه در آذر سال 95 را 1977 کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: این وسعت با 242کیلومتر کاهش به 1734 کیلومتر در آذر امسال رسیده است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: وسعت امروز دریاچه ارومیه در مقایسه با 15 سال گذشته بیش از 2779 کیلومتر کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این که تراز این دریاچه در روزهای آینده به علت بارندگی افزایش می‌یابد، عنوان کرد: حوضه آبریز دریاچه ارومیه با 205 میلی‌متر بارندگی از کم‌بارش‌ترین حوضه‌های آبریز کشور است ولی با اقدامات انجام شده درصدد هستیم بیشترین میزان آب در نگین آبی آذربایجان ذخیره شود.

وی با بیان این که دریاچه ارومیه یک حوضه آبی بسته است که آب آن از محل بارش مستقیم و روان آب ورودی از آبراهه‌ها و رودخانه‌ها تامین می‌شود، تاکید کرد: با توجه به خشکسالی، اگر طرح‌های احیای دریاچه ارومیه بموقع اجرا نمی‌شد، اکنون این دریاچه وجود نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها