تحلیل سی.ان.ان از پیروزی دموکرات‌ها در آلاباما

کاخ سفید لرزید

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد: پیروزی داگ جونز، به‌عنوان سناتور آلاباما در سنای آمریکا، پیروزی ویرانگری برای دونالد ترامپ و لرزه‌ای بر کاخ سفید بود. به گزارش ایرنا، سی.ان.ان گزارش داد با شمارش 99 درصد آرا در ایالت آلاباما، داگ جونز توانسته است 9/49 درصد آرا را به دست آورد و رقیب جمهوریخواه وی روی مور (Roy Moore) را که از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بشدت مورد حمایت قرار داشت، شکست دهد.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۹۴

سی.ان.ان افزود: دموکرات‌ها پس از 25 سال در آلاباما پیروز شدند تا از این ایالت وارد سنا شوند. این شبکه خبری همچنین گزارش داد: این درحالی است که روی مور، هنوز حاضر به پذیرش نتیجه انتخابات نیست و با توجه به این‌که فاصله نتیجه بسیار نزدیک و رقیب دموکرات وی با آرای 50 درصد فاصله اندکی دارد، ممکن است درخواست بازشماری آرا را بدهد.

گرچه جمهوریخواهان اکثریت هر دو مجلس کنگره را در اختیار دارند، اما پیروزی جونز اکثریت آنها را در سنا کاهش می‌دهد. به‌این ترتیب، شمار سناتورهای دموکرات به 49 در برابر 51 سناتور جمهوریخواه می‌رسد. احتمال می‌رود این ترکیب، کار ترامپ را برای پیشبرد برنامه‌هایش در کنگره دشوارتر کند، سنای آمریکا صد کرسی دارد.

ترامپ در روزهای اخیر درحالی بشدت از روی مور برای پیروزی راه یافتن به سنا از ایالت آلاباما حمایت کرد که این نامزد جمهوریخواه در موارد متعددی متهم به آزار جنسی زنان است.

هشدار اوباما درباره هیتلر آمریکایی

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا سه‌شنبه هفته گذشته با حضور در باشگاه اقتصاد شیکاگو به‌طور غیرمستقیم به هوشیاری مردم آمریکا در رای دادن انتخابات پیش‌رو در این کشور هشدار داده بود.

تارنمای خبری پلتیکو 19 آذر در این باره نوشته بود: اوباما طی سخنرانی هفته گذشته در باشگاه اقتصاد شیکاگو گفت چنانچه آمریکایی‌ها از «باغ دموکراسی مراقبت نکنند آنگاه اوضاع می‌تواند بسرعت از هم بپاشد».

پلتیکو افزود: اوباما در این سخنرانی با اشاره به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان از حضار خواست تا مراقب بوده و رای دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها