ایران در آزادی از ستاره‌های برزیل میزبانی می‌کند

نیمار در تهران

رودریگو دی آزردو سانتوس سفیر برزیل در تهران صبح دیروز در فدراسیون فوتبال جلسه‌ای با تاج برگزار کرد که ماحصل آن، به احتمال زیاد یک دیدار دوستانه بین دو تیم ملی بزرگسالان قبل از ایام جام جهانی خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۲۸

سفیر برزیل در تهران در ابتدای صحبت‌های خود به حجم مبادلات تجاری دو کشور اشاره کرد: 5/2 میلیارد دلار. البته باید بدانیم که بخش مهمی از این رقم به صادرات برزیل به ایران اختصاص دارد. او به این نکته اشاره کرد که به دلیل ارتباط خوب دو کشور از منظر اقتصادی و سیاسی، ضرورت دارد رابطه دو کشور از نظر ورزشی هم بهتر شود.

دی آزردو سانتوس که حدود یک سال قبل به عنوان سفیر معرفی شده، در این مدت 3 وزیر برزیلی را به ایران آورده و منتظر است نظر موافق دکتر ظریف برای سفر به برزیل را دریافت و به کشورش منتقل کند. او در این دیدار از علاقه مردم آبادان به برزیل گفت و این‌که مردم آبادان به شوخی، کشور برزیل را جزیی از خاک آبادان می‌دانند و از علاقه‌اش برای دیدن یک بازی صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان حرف زد. او سپس به پیشرفت فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی ایران اشاره کرد و گفت: فوتسال و فوتبال ساحلی شما به سطح ممتازی رسیده و فوتبال شما هم بدون مشکل به جام جهانی رفته است. مردم دو کشور به شدت عاشق فوتبال هستند و با هم می‌توانیم کارهای بزرگ بکنیم. من با دبیر کنفدراسیون فوتبال برزیل و یکی دو مدیر دیگر دوستی دارم و موافقت شفاهی آنها را برای انجام این بازی گرفته‌ام.

سفیر برزیل در تهران امروز برای تعطیلات آغاز سال جدید میلادی به برزیل بازمی‌گردد. برنامه او در این سفر، جلسه‌ای با مدیران فدراسیون فوتبال برزیل است تا آنها را راضی کند در میان برنامه‌های فشرده تیم ملی فوتبال برزیل، جایی را برای بازی با تیم ملی فوتبال ایران خالی کنند. این بازی در یکی از روزهای سال 97 در تهران برگزار خواهد شد.

مهدی تاج البته قول هر گونه همکاری برای برگزاری این بازی را به سفیر برزیل داد. سفیر از او خواسته به دنبال اسپانسر‌های این بازی برود و تاج هم پیش‌بینی کرده که مشکلی برای قرارداد با اسپانسر یا اسپانسرهای این بازی ایجاد نخواهد شد.

دیدار های دوستانه تیم ملی فوتبال برزیل در اختیار شرکتی انگلیسی است که البته برای این دیدار هم باید با آن شرکت مذاکره کرد. شواهد نشان می دهد برگزاری این بازی در تهران هزینه ای بین 2 تا 3 میلیون یورو در پی خواهد داشت که رقمی بین 8 تا 12 میلیارد تومان خواهد شد و باید توسط اسپانسرها تامین شود.

به این ترتیب همه باید منتظر نتیجه جلسه هفته آینده در ریودوژانیرو باقی بمانند. اگر آقای سفیر بتواند در این جلسه موافقت مدیران فدراسیون فوتبال برزیل را جلب کند تا تیم ملی کشورش با همه ستاره‌ها به ایران بیایند، آن وقت ستاره‌های نامدار برزیل از مارسلو گرفته تا نیمار به تهران خواهند آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها