پیروزی جبهه مقاومت در منطقه نشان می دهد رژیم‌های منطقه از شکست گروه های تروریستی تکفیری در غرب آسیا ناخرسند هستند.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۲۸
اسرائیل مجبور به تحمل ایران در سوریه است

به گزارش جام جم آنلاین از اتاق خبر 24، پیروزی جبهه مقاومت باعث واکنش هایی از سوی رژیم هایی در منطقه شده است که این واکنش ها نشان می دهد آنها از شکست گروه های تروریستی تکفیری در غرب آسیا ناخرسند هستند.

واکنش ها تا بجایی رسیده است که حتی جمهوری اسلامی ایران را تهدید به جنگ می کنند، چنین روشی از سوی سران رژیم سعودی علیه ایران به کار برده شده و رژیم اسرائیل نیز که مدتی است روابط پشت پرده این دو آشکار شده، هم راستا با سعودی ها، ایران را تهدید می کند.

با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران در بحران غرب آسیا به ویژه سوریه، توانمندی و قدرت خود را نشان داد، رجز خوانی های رژیم هایی همچون عربستان سعودی و اسرائیل، از سر ناتوانی است.

آنها به خوبی درک کرده اند که قابلیت های ویژه جمهوری اسلامی ایران این اجازه را به تل آویو و ریاض نخواهد داد که حتی بتوانند کوچکترین تعرضی به خاک جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، کافی است واکنش آنها عملی شود تا در لحظه پاسخ سخت ایران را دریافت کنند، آنگاه زمینگیر شوند.


در تازه ترین روند سیاست های دشمنانه رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت، نخست وزیر این رژیم پیامی را خطاب به بشار اسد رئیس جمهور سوریه منتشر کرده است.

بنیامین نتانیاهو در این پیام به بشار اسد رئیس جمهور سوریه هشدار داده است که اسرائیل در صورت تأسیس پایگاه نظامی ایران در سوریه، مداخله نظامی خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی رئیس جمهور سوریه را تهدید کرده اگر دمشق اجازه ادامه حضور نظامی ایران در اراضی خود را بدهد در خطر خواهد بود.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل نیز پیش از این هشدار داده بود اسرائیل حضور نظامی ایران در سوریه را تحمل نکرده و از خود و منافعش دفاع می‌کند.

سران رژیم اسرائیل به خوبی می دانند که حضور نظامی ایران است که در منطقه و سوریه باعث نابودی تروریست های تکفیری شده است، اگر ایران سوریه را در این مقطع ترک کند، احتمال بسیار زیاد وجود دارد که بار دیگر اوضاع در این کشور به دست گروه های تروریستی تکفیری بیفتد و این اتفاق خوشایندی نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران در سوریه برای دفاع از امنیت ملی خود هزینه کرده است.

این که ایران در سوریه پایگاه نظامی داشته باشد یا نه، به رژیم صهیونیستی ربطی ندارد، دولت سوریه اگر مایل به حضور نظامی ایران در خاک خود باشد و اجازه احداث پایگاه نظامی را هم بدهد، آمریکا هم نمی تواند مانع آن شود، اسرائیل که جای خود دارد.

سوریه یک کشور مستقل است و اکنون به خاطر شکست گروه های تکفیری تروریستی در خاک این کشور، در شرایط ضعف گذشته قرار ندارد، بلکه اکنون دولت و ملت سوریه، می توانند برای خود تصمیم بگیرند و مانع دخالت های رژیم هایی همچون اسرائیل در امور داخلی خود شوند.

تهدید نتانیاهو علیه سوریه که علیه ایران نیز هست، یک مزیت خوب دارد، هر چند تهدید او را نمی توان جدی گرفت چون می داند عملیاتی کردن تهدید به مفهوم نبرد با جمهوری اسلامی ایران است، اما ایران در انتظار آغاز جنگ از سوی رژیم اسرائیل است تا ضرب شست قاطعی به سران این رژیم جعلی و جنایتکار نشان بدهد.

سران این رژیم بارها جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرده اند اما هر بار با واکنش فرمانده کل قوا و فرماندهان ارشد ارتش و سپاه روبرو گشته و برای مدتی به یاوه سرایی های خود پایان داده اند.

یکی از مهمترین هشدارهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران صهیونیستی دادند در سال 92 و در کنار بارگاه امام رضا (ع) بیان شد. ایشان فرمودند؛« اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند ایران، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.»

این موضع گیری قاطع بازتاب ها گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت.

مهمترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۳ نیز به موضوع رژیم صهیونیستی اختصاص داشت.

«ملت، عاشق مبارزه‌ با صهیونیستها است.» جمله ای بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار شرکت ‌کنندگان در «کنگره‌ جهانی‌ جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» بیان کردند و به عنوان مهمترین و به ‌یاد ماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب اسلامی در سال ۹۳ از نگاه مردم انتخاب شد.

با وجود واکنش جمهوری اسلامی ایران به تهدیدات اسرائیل آنها جرأت نداشتند که دست از پا خطا کنند، اما هر از گاهی تهدیدات لفظی خود را علیه ایران به کار برده اند.

یکی از طرف های شکست خورده در بحران غرب آسیا، رژیم صهیونیستی است، سران این رژیم یکی از حامیان تروریست ها بوده و هستند.

منطقی که رژیم اسرائیل را در حمایت از تروریست ها، مجرم می شناسد، این است که علیرغم ادعای گروه های تروریستی مبنی بر اسلامی بودنشان، هیچگاه تروریست ها علیه اسرائیل اقدامی انجام ندادند در حالی که همه آنها در کشورهای اسلامی همچون سوریه و عراق، حضور داشتند و تنها اقدام آنها مسلمان کشی بود.

جمعه گذشته بود که یک گروه تروریستی تکفیری در مصر یک مسجد را در سینا منفجر کرد و بیش از 300 نفر از مسلمانان را به قتل رساند.

و اکنون در چنین شرایطی است که نتانیاهو ایران و سوریه را تهدید نظامی می کند.

اگر ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون جرأت ورود به سوریه را نکرده است، به خاطر حضور نیروهای ایران و حزب الله در این کشور است.

از این به بعد نیز این رژیم باید حضور ایران در سوریه را تحمل کند چون چاره ای ندارد، البته حضور نظامی ایران باعث خواهد شد تا صهیونیست ها دست و پای خود را بیشتر جمع کنند.

چندی پیش نیز مقامات رژیم صهیونیستی نبرد با ایران در سوریه را قطعی دانسته بودند.

مقامات صهیونیستی با توجه به افزایش شمار نیروهای جبهه مقاومت در سوریه، حضور متحدین تهران در همسایگی اسرائیل را غیر قابل تحمل خوانده و گفتند جنگ در سوریه با ایران حتمی و اجتناب‌ناپذیر است.

البته جمهوری اسلامی ایران به واسطه حزب الله لبنان در کنار مرزهای سرزمین های اشغالی حضور دارد، اما با وجود سوریه، این حلقه جبهه مقاومت علیه صهیونیست ها تنگتر می شود.

هر چند پیش از این نیز مناسبتی برای تعیین تکلیف برای ایران وجود نداشت، اما اکنون با پیروزی مقتدرانه نظامی بر داعش، بسیار کمتر از آنچه که آمریکایی ها پیش بینی می کردند(20 تا 30 سال)، قدرت و توانمندی بی نظیر جمهوری اسلامی ایران را در حوزه نظامی و دفاعی نشان می دهد که می تواند در صورت اقدام از سوی سران رژیم اسرائیل، عملیاتی شده و طعم آن را نیز ارتش صهیونیستی بچشد.

محمد صفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها