یک عکس، یک متن

گل دادن دسته‌جمعی!

بامبو گیاهی با سریع ترین نرخ رشد روی زمین است. یک بامبوی معمولی روزانه تا ده‌سانتی‌متر رشد می‌کند. برخی از گونه‌ها در زمان‌های خاصی حتی تا یک متر (هر دو دقیقه یک میلی‌متر) نیز رشد می‌کنند. بیشتر گونه‌های بامبو طی پنج تاهشت سال به بلوغ می‌رسند.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۳۲

به گزارش آمازون، اما نکته جالب درباره بامبوها زمان گل دادن آنهاست ! بامبوها در سراسر دنیا صرف نظر از آب و هوا و موقعیت جغرافیایی، همگی در یک زمان واحد گل می‌دهند، چرا که همه آنها از یک گیاه مادر یکسان مشتق شده‌اند. در واقع بیشتر بامبوها قسمتی از گیاه مادری واحد هستند. این بامبوها در طول زمان قلمه زده و در سراسر دنیا تکثیر شده‌اند. هرچند در حال حاضر این قلمه‌ها از نظر جغرافیایی در مکان‌های متفاوتی‌اند، همچنان دارای آرایش ژنتیکی مشابهی هستند. به همین دلیل وقتی یک گیاه بامبو به‌عنوان مثال در آمریکای شمالی گل می‌دهد، همان گیاه در آسیا رفتاری مشابه در زمانی یکسان از خود بروز می‌دهد. درست مانند این است که ساعتی در داخل این بامبوها وجود داشته باشد تا زمانی که این زنگ از پیش تنظیم شده در آن واحد برای تمام بامبوها به صدا درآید. این پدیده گل دادن انبوه به‌صورت گروهی بسیار جذاب و خارق‌العاده است.

قربانیان اسید‌پاشی روی استیج

زنان هندی که قربانی اسیدپاشی همسران یا اقوام نزدیک خود بودند با کمک یک طراح لباس سرشناس هندی به عنوان مدل روی صحنه ظاهر شدند. به گزارش فرارو، ‌طراحان این مراسم معتقدند این کار سبب تقویت روحیه بازماندگان حملات اسیدپاشی و بازگشت سریع‌تر آنها به زندگی عادی در هند می‌شود.

عروس جدید ملکه!

رسانه‌های انگلیسی دیروز خبر نامزدی نوه ملکه انگلیس را با یک مدل آمریکایی منتشر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پرنس هری، نوه ملکه انگلیس رسما با مگان مارکل، بازیگر و مدل آمریکایی، نامزد کرد. کاخ سلطنتی انگلیس با اعلام این خبر گفت مراسم ازدواج آنها بهار سال آینده برگزار می‌شود. کاخ سلطنتی انگلیس همچنین در بیانیه خود اعلام کرده است، این دو پس از ازدواج زندگی خود را در کاخ کنزینگتون در لندن آغاز خواهند کرد.

پرنس هری، 33 ساله و مگان مارکل، 36 ساله برای اولین‌بار در ژوئیه 2016 در لندن با یکدیگر ملاقات کردند. باوجود اعلام خبر نامزدی رسمی پرنس هری با مدل آمریکایی، او باید برای ازدواج اجازه رسمی مادربزرگ خود، ملکه الیزابت دوم را کسب کند. طبق گزارش رسانه‌ها، مگان مارکل متولد لس‌آنجلس است و پیش از این یک‌بار در سال 2011 ازدواج کرده است. تایم نوشت،‌ پرنس هری هم‌اکنون در صف جانشینی ملکه و رسیدن به تخت و تاج پادشاهی انگلیس و نفر پنجم است، اما بهار آینده که فرزند جدید برادرش پرنس ویلیام به دنیا بیاید، نفر ششم می‌شود.

اوضاع نگران‌کننده پنگوئن چشم زرد!

کارشناسان نسبت به کاهش جمعیت کمیاب‌ترین گونه پنگوئن در جهان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گاردین، تقریبا نیمی از جمعیت پنگوئن چشم‌زرد که در معرض انقراض قرار دارد در یکی از بخش‌های نیوزیلند ناپدید شده و گروه‌های حامی محیط زیست صید تجاری را علت این وضعیت اعلام کرده‌اند.

گونه پنگوئن چشم زرد بومی جزیره جنوبی نیوزیلند است که فقط 1600 تا 1800پنگوئن چشم زرد در حیات‌وحش باقی مانده‌ است.

این روزنامه نوشت: در بررسی اخیر انجام گرفته در جزیره Whenua Hou مشخص شد نزدیک به نیمی از جمعیت این گونه پنگوئن از بین رفته‌است. همچنین در مدت 27 سال جمعیت پنگوئن چشم زرد در دیگر نقاط نیوزیلند هم به پایین‌ترین سطح خود رسیده‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها