یورگن کلوپ و آنتونیو کونته امروز درحالی تیم‌هایشان در ورزشگاه آنفیلد به مصاف هم می‌روند که هفته گذشته و در لیگ قهرمانان اروپا شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشتند. چلسی در یک بازی آسان قره‌باغ را با چهار گل شکست داد و کونته این فرصت را پیدا کرد تا برای بازی امروز به برخی از بازیکنانش استراحت بدهد، اما لیورپولی‌ها روی تلخ فوتبال را دیدند و درحالی که با سه گل از سویا پیش بودند، بازی را با نتیجه تساوی 3 بر 3 به پایان رساندند. چلسی از این بازی پیروزی می‌خواهد تا بتواند به روند پیروزی‌های خود در لیگ جزیره ادامه داده و فاصله‌اش با من‌سیتی صدرنشین بیشتر از این نشود. لیورپول هم اگرچه با 22 امتیاز در فاصله 12 امتیازی با صدر قرار دارد، اما امیدوار است که با کسب پیروزی همچنان در قامت یک رقیب جدی برای صدرنشینان باقی بماند.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۵۴

در پنج بازی اخیر این دو تیم در لیگ جزیره، کفه ترازو بیشتر به سمت لیورپول سنگینی کرده است، به طوری که این تیم دو برد و سه تساوی به دست آورده‌اند. درواقع آخرین شکست لیورپول مقابل چلسی در لیگ برتر به نوامبر 2014 بازمی‌گردد. گرچه کلوپ در این فصل ضربه زیادی از دفاع تیمش خورده است، اما شاگردانش در خانه عملکرد خوبی در این زمینه داشته و در هفت بازی قبلی خود در آنفیلد را کلین‌شیت کرده‌اند. این تیم در میان شش تیم بالای جدول، از لحاظ دقت پاس ضعیف‌ترین عملکرد را داردو حدود 82درصد است. البته شاگردان کلوپ از جهت شوت به سمت دروازه حریفان بهترین تیم بوده و توانسته در 12 بازی گذشته 220 شوت به سمت دروازه حریفان شلیک کند؛ یعنی به طور میانگی در هر بازی 18 شوت.

در طرف مقابل، چلسی در بازی‌های خارج از خانه خود عملکرد مثبتی داشته و از 12 بازی اخیر خود در لیگ جزیره، 10 بازی را با پیروزی به پایان رسانده است. این تیم همچنین درحال حاضر با چهار پیروزی متوالی دومین تیم از این لحاظ در لیگ برتر به حساب می‌آید. یکی از نقاط ضعف تیم کونته در سال جاری این است که بین شش تیم بالای جدول کمترین آمار مالکیت توپ را دارد که حدود 52 درصد است. کونته هفته گذشته پنجاهمین حضور خود در آبی‌های لندن را تجربه کرد که رکورد او از 150 امتیاز موجود، 118 امتیاز بوده است. یکی از نکات مثبت برای لیورپول در بازی مقابل سویا بازگشت سادیو مانه بود که توانست عملکرد خوبی هم داشته باشد. حالا با وجود مانه و محمد صلاح، کلوپ امیدوار است دفاع چلسی را بشدت تحت فشار قرار دهد. صلاح درحال حاضر با 9 گل آقای گل لیگ جزیره است و با این آمار حدود 38 درصد از گل‌های این تیم را به ثمر رسانده است. کوتینیو نیز این روزها به بازیکنی تاثیرگذار در دادن پاس گل تبدیل شده و با آمار خود موجب شده تا بعد از استیون جرارد و استیو مک‌منمن در این زمینه سومین فرد در تاریخ لیورپول باشد، اما در طرف دیگر، دفاع متزلزل لیورپول امروز بی‌شک روز سختی را مقابل مهاجمانی همچون موراتا و آزارد تجربه خواهد کرد. از سوی دیگر اگر پدرو نیز به این جمع اضافه شود، لیورپولی‌ها مطمئنا به این نتیجه می‌رسند که بهترین دفاع مقابل چنین ترکیبی، حمله کردن است.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها