با بازگشت ستاره‌های مصدوم منچستر

مورینیو امیدوار به گرفتن من‌سیتی

«زمانی که او مصدوم شد، تصمیم گرفتم هیچ گلایه‌ای نداشته باشم و حرفی نزنم زیرا تصور می‌کردم این بهترین کار در آن مقطع زمانی بود. ما باید راهی برای بازی کردن تیم بدون او پیدا می‌کردیم. حالا همه ما از جمله خودم و هم‌تیمی‌هایش می‌دانند که برخی بازیکنان سطح بازی یک تیم را تغییر می‌دهند. حالا بازی منچستر به دوران قبل و بعد از مصدومیت او تبدیل می‌شود».
کد خبر: ۱۰۹۵۰۴۳

اینها جملاتی بود که ژوزه مورینیو، سرمربی منچستر بعد از پیروزی 4 بر یک تیمش مقابل نیوکاسل در تمجید و تعریف از پل پوگبا بر زبان آورد. حدود دو ماه پیش بود که در جریان بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا مقابل بازل سوئیس، پوگبا از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد. خود مورینیو بخوبی بهتر از هر فرد دیگری می‌دانست که نبود هافبک اصلی تیمش می‌تواند چه عواقب سختی به همراه داشته باشد. نتایج کسب شده از سوی شیاطین سرخ در این مدت نشان داد که وجود هافبکی همچون پوگبا تا چه اندازه می‌تواند به این تیم کمک کند. یونایتدها در هفت بازی گذشته که پوگبا را در اختیار نداشتند، دو بازی را با شکست پشت سر گذاشتند. آنچه که باعث شد نبود پوگبا در این تیم نمود بیشتری داشته باشد، اوج گرفتن رقیب سنتی آنها یعنی من‌سیتی است که در فصل جاری در بهترین فرم خود طی چند سال گذشته قرار دارد. شاگردان پپ گواردیولا حالا با 34 امتیاز از 12 بازی به تنهایی در صدر قرار دارند و من‌یونایتد را در فاصله هشت امتیازی خود می‌بینند.

مورینیو امیدوار است که پوگبا در دوران جدید خود بتواند همان عملکرد پیش از مصدومیت را داشته باشد. او در شش بازی اخیرش برای منچستر، چهار گل و چهار پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. به ثمر رساندن یکی از چهار گل منچستر در بازی روز شنبه مقابل نیوکاسل، مورینیو و طرفداران این تیم را امیدوار کرده که بتوانند در هفته‌های پیش‌رو فاصله‌شان را با من‌سیتی کمتر کنند. البته بازی مقابل نیوکاسل ثابت کرد که مورینیو دلخوشی‌های بیشتری هم برای موفقیت در ادامه راه دارد.

یکی از این بازیکنان آنتونیو مارسیال فرانسوی است. او در فصل گذشته در 25 بازی که برای شیاطین سرخ به میدان رفت، تنها چهار گل به ثمر رساند، اما آمار او در فصل جاری خیر‌کننده بوده به طوری که در 11 بازی انجام داده موفق به پنج بار گلزنی شده است. بازی با نیوکاسل جنبه مثبتی هم برای روملو لوکاکو داشت. مهاجم بلژیکی من‌یونایتد در 10 بازی ابتدایی موفق به 11 بار گلزنی شد و این امید را به وجود آورد که می‌تواند مهره‌ای تاثیرگذار در این تیم باشد، اما عملکردش در هشت بازی گذشته و عدم موفقیت در به ثمر رساندن حتی یک گل، هاله‌ای از تردید و ابهام در مورد این بازیکن به وجود آورده بود، اما لوکاکو با گلزنی مقابل نیوکاسل نشان داد که در ترکیب کامل منچستر می‌تواند بازیکنی مهم در کنار دیگر ستاره‌های این تیم باشد. بازگشت زلاتان ایبراهمویچ به ترکیب و نشستن مارکوس روخو روی نیمکت نگرانی‌های مورینیو در خط حمله و دفاع را کمتر هم می‌کند؛ بخصوص این‌که ویکتور لینده‌لف که با 30 میلیون یورو از بنفیکا به منچستر آمد تا دفاع این تیم را مستحکم‌تر کند، در این فصل اشتباهات مهمی داشته که یکی از آنها منجر به تک‌گل نیوکاسل شد. این اولین گلی بود که تیم مورینیو در فصل جاری مقابل حریفان خود در اولدترافورد دریافت کرد. با این اوصاف منچستر تا 20 روز دیگر و در هفته شانزدهم میزبان من‌سیتی است و امیدوار است که تا آن روز هم به روند رو به رشد خود ادامه داده و هم منتظر کوچک‌ترین لغزش از سوی شاگردان گواردیولا باشد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها