الیوم علی الطلوع به خیابان شدیم به جهت تفرج و التفات و تماشا... آمدیم نفس عمیق بکشیم نفس اول نه دویم به سرفه افتادیم، چنان‌که مسلمان نشنود کافر نبیند... از خشایار سر سراغ کردیم علت را؟
کد خبر: ۱۰۹۲۳۶۷

عارض شدند: تصدقتان گردیم هوا آلوده است ...

ریش خاراندیم که مگر می‌شود هوا آلوده باشد؟ عارض شدند: می‌شود! گفتم: علت چیست؟ معروض شدند: ماشین یا همان کالسکه دودی خودمان... گفتیم: ضرر هم دارد؟ عرض کردند: بله و روزانه چندین نفر را راهی قبرستان می‌کند.

گفتیم: چرا چاره‌ای نمی‌اندیشند؟ این متولی بلدیه تهران چه می‌کند مواجب چه می‌گیرد؟ گفت: تازه بر مسند بلدیه جلوس کرده‌اند تا چم و خم کار یاد بگیرند توقعی نیست .

گفتیم: مقصر کیست؟ عارض شدند: ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند... پس‌گردنی زدیم خشایار را مردک شعر تحویلمان نده!

گفت: قبله عالم تصدقت گردم کالسکه دودی‌های مستعمل و دودزا که از حیز انتفاع نمی‌افتند کالسکه جدید هی اضافه می‌کنند. کالسکه دودی‌های جدید هم که قربانش بروم همه دودزا و آلاینده! همه هم از کالسکه شخصی استفاده نموده این وضعیت هوا و ترافیک خیابان‌هاست...

سبیل تاب دادیم و دیدیم بیراه نمی‌گوید ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند... به عون‌ الله و منته چنان هم در کارند که انگار عمدا قصد جانمان کرده‌اند، فرمودیم کاغذ بیاورند دستور دادیم از جیب همایونی مواجب و مخارج داده کارخانه تولید هوای پاک راه بیندازیم که اقلکندش رعیت طفلکی هوای پاک استنشاق کنند. از بس که رئوفیم و دل نازک. خداوند متعال سایه بلند ما از سر این رعیت کم نکند. زیاده فرمایش نداریم . باقی بقایمان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها