استان گیلان مانند بیشتر مناطق کشور جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و با وجود مسافرت خیلی از گردشگران به این استان که به عنوان یک استان ساحلی شناخته می شود
کد خبر: ۱۰۹۲۲۰
، بسیاری از گردشگران از همه مناطق ییلاقی و مکانهای تفریحی آن اطلاع دقیقی ندارند.
وجود جنگلهای پوشیده و انبوه ، بویژه در مناطق کوهستانی ، هوای مطبوع و دلچسب و دیگر دیدنی های مورد علاقه گردشگران موجب شده ، خیلی از مسافران تابستانی راه سرسبز گیلان را در پیش گیرند.
یکی از این مناطق آبشار لونک و ییلاقات اطراف آن است که از توابع شهرستان سیاهکل است و با تهران 450کیلومتر فاصله دارد.
وقتی از آزادراه تهران - قزوین به سمت شهر رشت بروید، بعد از پلیس راه رشت ، از جاده ای که به سمت لاهیجان می رود، در 10کیلومتری شهرستان لاهیجان به منطقه ای به نام بازکیا گوراب می رسید که جاده ای 15 کیلومتری این منطقه را به شهرستان سیاهکل وصل می کند. جاده ای بسیار سرسبز و پوشیده از مزارع و شالیزارهای برنج و باغهای میوه و گل و گیاه که در دو طرف جاده خودنمایی می کنند. از جمله مناطق گردشگری شهرستان سیاهکل بخش دیلمات و ییلاقات اطراف آن است. جنگلهای سیاهکل که حدود 30 هزار نفر جمعیت دارد از آنجا که در مسیر تردد خودروهای عازم شهرهای شمالی نیست ، بکر و دست نخورده مانده است. جاده دیلمات جاده ای بسیار زیبا و پر پیچ و خم است که دل کوهستان را می شکافد و به بالا می لغزد. طرفین جاده پوشیده از جنگلهای انبوه با درختان سر به فلک کشیده ای است که مناظر زیبا و بدیعی را خلق کرده است ، به گونه ای که هنگام عبور از این جاده بسختی می توان تهیه فیلم یا عکس از این چشم اندازهای زیبا را از سر بیرون کرد. طبیعتی که گویا از گزند انسان های مخرب محیط زیست تا حدودی در امان مانده و زندگی و حیات و طراوت و شادابی به انسان هدیه می دهد.
در این مناطق تقریبا از مختصر هوای شرجی داخل شهر هم خبری نیست. هوای بسیار لطیفی که روح و روان آدمی را تلطیف می کند و به ریه ها مهلت تنفس می دهد.
وقتی حدود 20 کیلومتر از سیاهکل به سمت دیلمات دور شوید، به محلی به نام لونک می رسید. آبشاری بسیار زیبا و نه چندان مرتفع و تقریبا چسبیده به جاده شما را به اتراقی کوتاه می خواند.آبشاری با آبی بسیار سرد که در حاشیه آن رودی جاری است. آنجا در زیر درختان سر به فلک کشیده که آبشار را محاصره کرده اند، شعاع هایی از تابش نور را از لابه لای درختان می بینی که زیبایی جنگل را صد چندان کرده اند.تقریبا در همه فصول در جنگل های لونک مه متراکم و غلیظی را می توان دید که خاص مناطق جنگلهای کوهستانی است . اگر سری به جنگل لونک زدید بویژه این که تابستان رو به پایان است حتما لباس گرم به همراه داشته باشید، چرا که دمای هوا در این محل بشدت متغیر است. پس از یک ساعت پیاده روی از آبشار لونک به داخل جنگل به محلی به نام «هفت چشمه» می رسید که محلی بسیار زیبا و چشم نواز است. بعد از لونک و در ادامه جاده به ییلاقات دیگری هم خواهید رسید. ابتدا به منطقه لالخانی که به علت وجود چشمه آب زلالی که در آنجا وجود دارد، معروف است. در لالخانی تقریبا از وسعت و پوشیدگی جنگها کاسته می شود و همین طور که پیش بروید در انتها به دهکده تاریخی دیلمان می رسید. دشتی وسیع با طبیعتی بسیار زیبا که با رسیدن به این منطقه احساس می کنی چقدر از ازدحام و آهن و دود دور شده ای.
حالا حدودا 40 کیلومتر در جاده پیش رفته اید و مناطق جنگلی تقریبا تمام شده است و به دشتهای وسیع بسیار سرسبز و معطر رسیده اید.فراموش نکنید اگر به دیلمان سفر کردید، حتما از ماست گوسفندی و دوغ تازه آنجا نیز میل کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها