امروز آمار روزهای آلوده متوالی پایتخت‌ به 11 رسید

چتر آلودگی پهن شد

امروز یازدهمین روز متوالی است که ‌آلودگی به تهران رنگ خاکستری پاشیده و کارشناسان به گروه‌های حساس هشدار می‌دهند از تردد در شهر خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۹۴

به گزارش جام‌جم، سال‌هاست گره کلاف سردرگم آلودگی هوای کلانشهرها فقط به دست باد و باران باز می‌شود، به همین خاطر برخی مسئولان روز گذشته با توجه به این‌که احتمال می‌دادند در تهران باران ببارد با تشکیل کمیته اضطرار موافقت نکردند و یادآور شدند که قرار نیست امروز مدارس تهران تعطیل باشد.

ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران بار دیگر آلودگی را در شهر ثبت کردند که براساس اطلاعات آنها غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2میکرون و 10 میکرون فراتر از حد مجاز و بیانگر شرایط بسیار ناسالم در تهران بود به همین خاطر به ‌افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان هشدار داده شد ازتردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

علیرضا راهپیما، رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش تهران نیز دیروز درباره احتمال تعطیل شدن مدارس توضیحاتی داد. آن‌طور که او به فارس گفت با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش باران جلسه‌ای برای تعطیلی مدارس تشکیل نمی‌شود.‌ این در حالی است که اگر این پیش‌بینی‌ها درست از آب درنیاید نیز تنها گزینه مسئولان آموزش و پرورش‌ برگزار نکردن کلاس‌های تربیت‌بدنی در فضای باز است.

شاید باران ببارد

شرایط هوای تهران هنوز به مرحله بسیار ناسالم نرسیده است به همین خاطر هنوز تصمیم‌هایی تکراری مانند تعطیل شدن مدارس، صنایع آلاینده و اجرای طرح زوج و فرد از در منازل گرفته نشده است.

محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان نیز دیروز در این باره به خبرگزاری صداوسیما گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها شاهد بارش‌های پراکنده هستیم، بنابراین از غلظت آلاینده‌های پایتخت کاسته می‌شود. آن‌طور که او توضیح داد‌ آلاینده‌ها به میزانی افزایش پیدا نمی‌کنند که کمیته اضطرار تشکیل و درخصوص تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری شود. معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: با توجه به بارش‌های پراکنده از آلودگی هوای پایتخت کاسته می‌شود.

آلوده‌ترین مناطق

دیروز فرمانداری شهرری با شاخص 273 در شرایط بسیار ناسالم و از آلوده‌ترین مناطق پایتخت بود.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران درباره وضعیت هوای شهرستان‌های استان تهران نیز افزود: شهرستان‌های پیشوا با شاخص 166 ناسالم، ورامین با شاخص 164 ناسالم، پاکدشت با شاخص 163 ناسالم،­ پردیس با شاخص 159 ناسالم، شهریار با شاخص 153 ناسالم و اسلامشهر با شاخص 124 ناسالم برای گروه‌های حساس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها