کاردستی

بالن کاغذی

«پنج هفته در بالن» رمان تخیلی مشهوری از ژول ورن نویسنده سرشناس است که بسیاری از ما در سنین کودکی و نوجوانی آن را خوانده‌ایم و با خالقش خیالپردازی کرده‌ایم، حالا اگر می‌خواهید آن خیالپردازی‌ها رنگی کوچک از واقعیت بگیرد با ما همراه باشید تا یک بالن شخصی و زیبا و کوچک بسازیم.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۱۹

مرحله اول ابتدا شبیه طرح الگو کاغذ را برش بزنید. سپس براساس این طرح از روی مقوا یا کاغذ چهار طرح بالن کاغذی برش دهید. چهار طرح بالن را از وسط تا بزنید و مجددا به حالت اولیه برگردانید.

مرحله دوم مقداری نخ مانند نخ کاموا تهیه کنید و ابتدای آن را چند گره بزنید. سپس هر یک از چهار طرح بالن کاغذی را به‌صورت نیمه تازده به هم بچسبانید. به شکلی که نخ در وسط این چهار طرح قرار گیرد.

مرحله سوم کاردستی ما این است که حدود 2/5سانتی‌متر از لوله مقوایی را برش بزنید یا یک تکه کارتن برش زده را به‌صورت لوله در آورید. همچنین از روی مقوا یا کاغذ‌های رنگی تعدادی ستاره برش زده و روی لوله مقوایی بچسبانید.

مرحله چهارم پایین بالن کاغذی یک حفره ایجاد کرده و از درون آن مقداری نخ کاموا عبور دهید همچنین در دو طرف لوله مقوایی هم دو حفره ایجاد کرده و دو سر نخ را به آن متصل کنید.

در نهایت شما توانسته‌اید یک بالن کاغذی بسازید و با ساخت تعدادی از آن یک آویز تزئینی ایجاد کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها