با شهین تسلیمی، بازیگر باسابقه تلویزیون

بازیگر کمدین نیستم

شهین تسلیمی ازجمله بازیگران پرکار و محبوب سریال‌های تلویزیونی محسوب می‌شود که در بیشتر آثاری که بازی کرده توانسته توانایی‌هایش را در ارائه مطلوب نقش به نمایش بگذارد، سریال‌های پنچری و نفس شیرین با هنرنمایی او بتازگی از تلویزیون پخش شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۵۱

پشت‌بام تهران، چهارچرخ، خانه اجاره‌ای، پل خواب، دلنوازان، حیرانی، باغ مظفر، دردسرهای عظیم و غیرعلنی ازجمله آثار ماندگار کارنامه بازیگری تسلیمی محسوب می‌شوند. تسلیمی با خیلی از کارگردانان سینما و تلویزیون مثل بهروز افخمی، برزو نیک‌نژاد، مهران مدیری، سعید آقاخانی، سعید سهیلی‌زاده، سیروس مقدم، سعید سلطانی و دیگران همکاری داشته است.

در سریال مناسبتی نفس شیرین در نقش یک مادر حضور موثری داشتید.

بله، نفس شیرین به نظرمن به لحاظ مضمونی سریال ارزشمند و خوبی بود و مفاهیم اخلاقی و اجتماعی زیادی را به مخاطبانش گوشزد می‌کرد. اهمیت دادن به بنیان خانواده و از آن مهم‌تر اهمیت اهدای عضو که می‌تواند نجاتبخش ده‌ها بیمار نیازمند اهدای عضو باشد، در این سریال نمایش داده شد که به نظرم باید بیشتر در رسانه ملی به این مقوله مهم توجه شود و سوژه مناسبی هم برای نویسندگان سریال‌های تلویزیونی است. نقشم در این سریال یک مادر داغدار و حادثه‌دیده است که به همراه شوهرش در تردید و چالش است تا این که اعضای بدن فرزندش را به نیازمندان اهدا کند.

البته شوهر این زن مرد مقتدری است که با دامادهایش رابطه خوبی ندارد.

بله، مردی است اهل زندگی وخانواده که تلاش می‌کند از دخترانشان حمایت کند و به دلیل رفتارهایش باعث سوءتفاهم و چالش با دامادهایش می‌شود.

با این وجود مادر تلاش می‌کند شرایط را متعادل کند.

بله، این زن مثل اغلب زنان باتجربه و خانه‌دار ایرانی در خانواده در حکم منبع آرامش و کم کردن اختلافات و عصبانیت‌هاست و البته نگرانی‌های خاص خودش را دارد، مثلا به خاطر تصادف دختر و نوه‌اش کلی غم و تالم دارد. در مجموع بازی در این سریال برای من خیلی مهم بود و حضورم باعث شد تا تجربه خوبی را به دست آوردم.

در دو مجموعه دردسرهای عظیم یک و دو، تجربه‌های موفقی با بروز نیک‌نژاد داشتید. آیا حضور در پنچری را به دلیل این همکاری موفقیت‌آمیز پذیرفتید؟

بروز نیک‌نژاد در کارگردانی دردسرهای عظیم نشان داد کارش را خوب بلد است و همه تیم بازیگری و منجمله من از این همکاری راضی بودیم. بنابراین موقعی که پیشنهاد بازی در پنچری به من ارائه شد قبولش کردم. پنچری داستان مفرح و جذابی داشت و هرچه به قسمت‌های پایانی نزدیک می‌شد، شیرین‌تر می‌شد. شیوه کاری نیک‌نژاد جذاب بود و از همکاری با ایشان رضایت دارم.

در سال‌های اخیر بازی‌های خوبی در سریال‌های کمدی داشتید. درباره بازی‌تان دراین نقش‌ها توضیح دهید.

من بازیگر کمدین نیستم، اما بازی در کارهای طنز را دوست دارم و بیشتر آثار کارنامه بازیگری‌ام هم طنز هستند. دوست دارم در این نوع کارهای طنز در کنار بازیگران کمدین قرار بگیرم و با توجه به نوع بازیگری‌ام موقعیت طنز را به وجود بیاورم.

نقش دلبر را چگونه دیدید؟

دلبرنظیر تمام مادران ایرانی است و یک سری از خصلت هایش هم به همین موضوع اشاره دارد. به کمک رضا نیکخواه، تلاش کردم برای بازی در این نقش طنز شخصیت را زیادتر کنم. چالش مهم این زن و شوهر درباره رازی است که برای دخترشان آشکار می‌شود و این برای زن و شوهر ناراحت‌کننده است و در این فضا مقداری طنز سریال کمرنگ‌تر می‌شود.

چقدر به واکنش دخترتان در قبال این که او دختر واقعی خانواده نیست و از او مخفی شده است حق می‌دهید؟

به نظر من واکنش دختر خیلی شدید و تا حدی غیرمنصفانه بود. من تا اندازه‌ای به دختر حق می‌دهم، اما این پدر و مادر در بزرگ کردن و تربیت وی چیزی کم نگذاشته‌اند. این دختر هم نباید زحمات سی ساله این پدر و مادر را به راحتی فراموش و با آنها کج‌خلقی می‌کرد. طبیعی است که دلبر و شوهرش باید صبر می‌کردند تا دختر بزرگ شود و عقلش به درک و فهم این نوع مسائل برسد و بعد بگویند که پدر و مادر واقعی او نیستند. اگرچه به نظرم مهر پدر و مادر در بچه‌ای که همخون پدر و مادر نیست، ولی توسط آنها بزرگ شده و رشد یافته است هم بخوبی می‌تواند متجلی شود.

با کدام یک از بازیگران نقش‌های مقابلتان راحت‌تر بازی می‌کنید؟

به نوع و شیوه بازی سیروس گرجستانی علاقه دارم. به نظرم او در بازی طنز استاد است و بده‌بستان بازیگری را خوب رعایت می‌کند. چند باری بعد از سریال زن بابا قرار شد دوباره با هم همبازی شویم که شرایطی پیش آمد و همکاری‌های بعدی میسر نشد. با حمید لولایی هم چند تجربه خوب کاری دارم و در پنچری هم بعد از مدت‌ها همبازی شدیم.

با چه بازیگرانی علاقه دارید همبازی شوید؟

نکته مهم در کار بازیگری همکاری با یک تیم خوب، حرفه‌ای و همدل است و بازیگری که اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند و به بده و بستان‌های بازیگری اعتقاد داشته باشد، برای من حضورش در تیم بازیگری مغتنم و قابل احترام است. با خیلی از بازیگران مطرح و صاحب‌نام همبازی بوده‌ام که مثل خانواده‌ام دوستشان دارم . علاقه داشتم با علی نصیریان تجربه همکاری داشته باشم و در کاری هم قرار بود همکاری داشته باشیم که ایشان نتوانستند با پروژه همکاری کنند. بازیگران جوان هم کلی انگیزه و هدف دارند و در خیلی از کارها در کنارشان بودم و تلاش کردم بتوانم گوشه‌ای از تجربیات کاری‌ام را به آنها منتقل کنم. همچنین از شور و انرژی جوان‌ها هم در حین بازی کلی انگیزه می‌گیرم و با پشتکار بیشتری به بازی می‌پردازم. من به جوان‌ها توصیه می‌کنم که همیشه با ایمان و پر تلاش باشند و هیچ گاه دلسرد و خسته نشوند.

مردم بیشترشما را با کدام یک از نقش‌هایتان می‌شناسند؟

مردم همیشه لطف دارند و این اظهار لطف‌هاست که باعث می‌شود من انگیزه بیشتری برای کار کردن داشته باشم. نقش‌هایم در دردسرهای عظیم، سربه راه، زن بابا، چهار چرخ و خانه اجاره‌ای بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است. وقتی در جاهای عمومی حضور پیدا می‌کنم با من درباره این نقش‌ها و این که در سریال‌های طنز حضور موثری داشته‌ام، می‌گویند و البته می‌پرسند چرا در یکی دو ساله اخیر کمتر در این نوع سریال‌ها بازی می‌کنم. عده‌ای هم بازی‌ام را در فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» را خیلی دوست دارند و می‌گویند شخصیتی که در این فیلم بازی کردم زنی جدی و با رفتارهای خشن و زمخت است که به نظر خودم در درون این زن هم خصوصیات خوب و هم بد وجود دارد. البته او آدم مکار و دغل‌کاری نیست و رفتارهایش صادقانه است، بنابراین ذاتش بد و خبیث نیست.

هونام حقانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها