فعالان سیاسی در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌شوند

بحرین؛ بازداشتگاهی به بزرگی یک جزیره

با گذشت بیش از پنج ماه از محاصره شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین، التهاب در این کشور همچنان بالاست. شکنجه، آزار و اذیت، بی‌خانمانی، برخوردهای خشن در خیابان با معترضان و سلب تابعیت انقلابیون همچنان به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۹۳

گزارش‌ها از داخل جزیره بازداشتگاهی حکایت از آن دارد که نیروهای امنیتی بحرین در ادامه سیاست‌‏های سرکوبگرانه خود از صبح روز دوشنبه تدابیر امنیتی را شدیدتر کرده و به منازل مسکونی تعدادی از شهروندان در منطقه المالکیه یورش برده و دو برادر و یک جوان دیگر به نام محمود عبدالعال را بازداشت کردند. طبق گزارش شبکه اللؤلؤه، نیروهای امنیتی بحرین همچنین به خانه‌های شهروندان در منطقه عالی یورش برده و در و پنجره‌های برخی از خانه‌ها را شکستند. در منامه نیز نیروهای امنیتی یک جوان به نام علی عبدالله را بازداشت کردند.

پیش از این مرکز حقوق بشر بحرین درباره استمرار بازداشت‌ها و شکنجه زندانیان برای گرفتن اعتراف از آنها ابراز نگرانی کرده بود. در پی این فشارها و اعتراضات مردمی و موج رسانه‌ای مبنی بر وخامت اوضاع زندانیان سیاسی، دولت بحرین مجبور به آزادی سه فعال حقوق بشری به نام‌های ابتسام الصایغ، محمد خلیل الشاخوری و رضی القطری شد.

فعالان حقوق بشری بر این باورند که بحرین امروز به یکی از ناقضین اصلی حقوق شهروندان خود تبدیل شده است. رژیم آل‌خلیفه به منظور سرکوب اعتراضات مردمی در این کشور، پرونده شماری از فعالان را به دادگاه نظامی ارجاع داد. به گزارش الجزیره، دستگاه قضایی رژیم آل‌خلیفه، اخیرا شماری از شهروندان این کشور را به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به نیروهای مسلح، به دادگاه نظامی ارجاع داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها