مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک پیش‌بینی کرد: امسال 140 تُن ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان تولید شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۸۶

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «بیژن لطفی» اظهار کرد: امسال حدود 200 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در 10 استخر دومنظوره ذخیره آب کشاورزی رهاسازی شده است که پیش‌بینی می‌شود به این میزان تولید برسیم.

وی ادامه داد: با توجه به مساعد شدن هوا ازلحاظ دمایی و افزایش نسبی قیمت خرید ماهی از پرورش‌دهندگان، برداشت ماهیان سردآبی از نوع قزل‌آلای رنگین‌کمانی در شهرستان آبیک آغاز شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین فعالیت پرورش ماهی در سطح این شهرستان مربوط به استخرهای ذخیره آب کشاورزی است که با توجه به نزدیک بودن پایان فصل کشاورزی و خاموش شدن چاه‌های آب کشاورزی، برداشت و صید ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان از این استخرها آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه ادامه یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به اهمیت آبزیان در سبد غذایی شهروندان گفت: استفاده از روش‌های نوین هوادهی، افزایش تراکم در واحد سطح، به‌کارگیری توصیه‌های کارشناسی توسط پرورش‌دهندگان و تعامل کارشناسان و آبزی پروران از جمله مهم‌ترین عوامل تولید موفق ماهی قزل‌آلا در امسال در این شهرستان بوده است.

وی، بازار عرضه فروش ماهی‌های پرورشی این استخرها را، سطح استان و بازارهای استان البرز و تهران ذکرکرد.

لطفی تصریح کرد: یک دوره تخصصی تئوری و عملی پرورش ماهی قزل‌آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی پیش از آغاز فصل پرورش در این شهرستان برگزار شد که مورد استقبال پرورش‌دهندگان ماهی قرار گرفت که این امر موجب توسعه پرورش ماهی قزل‌آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در امسال شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: آموزش و ترغیب پرورش‌دهندگان به مجهز کردن استخرهای پرورش ماهی به تجهیزات نوین مهم‌ترین هدف و رویکرد این مدیریت است که اجرای آن، اقتصادی کردن فعالیت‌های شیلاتی، مکانیزه کردن استخرهای پرورش ماهی و استفاده از فناوری‌های جدید را به دنبال دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها