افتتاح رادیو اربعین با حضورجمعی از مدیران ارشد رسانه ملی

با موج اربعین

در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی و حرکت خودجوش صدها هزار زائر عزادار از کشورهای مختلف اسلامی به کربلا، رادیو اربعین کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۵۱

قائم‌مقام سازمان صداوسیما در مراسم افتتاح رادیو اربعین عنوان کرد: این رادیو برای سومین سال افتتاح می‌شود. رادیو اربعین نیاز جامعه ماست و پیام عاشورا را بازگو می‌‌کند. عاشورا نقطه اتصال تاریخی گذشته و آینده بشریت است و در رادیو اربعین پیام عاشورا و چگونگی این اتفاق بزرگ تشریح می‌‌شود.

به گزارش جام‌جم، در مراسم افتتاحیه رادیو اربعین که روز گذشته در استودیو شماره هشت ساختمان شهدا برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم قائم‌مقام سازمان صداوسیما، حمید شاه‌آبادی معاون صدا، راجح الموسوی سفیر عراق و جمعی از مدیران و مسئولان رسانه ملی حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم، حجت‌‌الاسلام موسوی‌مقدم، قائم‌مقام سازمان صداوسیما با تاکید بر این‌که رسانه‌ها در عصر امروز رسالت مهمی دارند، عنوان کرد: از مهم‌ترین رسالت رسانه‌‌ها، بیان چیستی پدیده‌هاست و این‌که مخاطب را با عمق آنچه برای پدیده‌ها رخ می‌دهد، آشنا کنند. اگر این رسالت در قرن 21 تحقق پیدا کند، هدایت بشر به سمت حقیقت و زندگی حقیقی سرعت چند برابری به خود می‌‌گیرد. عصر ما عصر رسانه‌ است و رسانه‌‌ها می‌توانند هدایت افکار عمومی را به‌عهده بگیرند.

وی با اشاره به این‌که اربعین امتداد حادثه عاشورا در سال 61 هجری است، توضیح داد: بنابراین باید ابعاد این حادثه بیان شود تا مورد استفاده مردم قرار بگیرد. امروز جهان تحت سیطره فزون‌ خواهان است. متاسفانه در جهان امروز با وجود گسترش فرهنگ و توسعه‌یافتگی، از همه جهات شاهد ظلم و ستم هستیم. امروز نمی‌توان برخی ستم‌‌ها را با گذشته مقایسه کرد. اگر بگوییم همه ظلم و ستم قرن‌‌های پیش یک طرف و قرن 21 یک طرف دیگر، اشتباه نگفته‌ایم.

قائم‌مقام رسانه ملی ادامه داد: امروزه کشورهای اسلامی و آفریقایی تحت ستم قرار گرفته‌اند و برای رهایی از ظلم، نیاز به آگاهی، شناخت و درک واقعیت حادثه عاشوراست؛ این‌که چرا واقعه عاشورا اتفاق افتاد و آیا شعار امام حسین(ع) مربوط به همان مقطع زمانی است یا امروز هم کاربرد دارد؟ متاسفانه باید گفت بیشتر رسانه‌ها به دلیل وابستگی و همراه شدن با استکبار جهانی به رسالت خود عمل نمی‌کنند و همگام با ستمگران پیش می‌‌روند. اگر فلسفه عاشورا بخوبی بیان شود، دقیقاً انعکاس‌دهنده چیزی است که امروز به آن نیاز داریم. موسوی‌مقدم درباره رادیو اربعین گفت: این رادیو یکی از راه‌های بیان چرایی پدیده‌‌ها و اتفاقات رخ داده در تاریخ است.

قائم‌مقام رسانه ملی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین، رخداد عظیمی است و باید ابعاد کمی و کیفی آن برای جهانیان اطلاع‌رسانی شود. بشر امروز سخت دچار ستم است، ولی ظلم پایدار نخواهد ماند. رسالت رسانه‌ها این است که حقیقت را بیان و واقعیت را بازنمایی کنند. رادیو اربعین این امر را در دستور کار خود قرار داده است.

نمایش اقتدار شیعیان

دکتر حمید شاه‌آبادی، معاون صدا نیز در بخشی از این مراسم با اشاره به این‌که اربعین یادآور رفتار زینبی است و بازماندگان حادثه کربلا الگو و سرمشقی برای زندگی ما هستند، عنوان کرد: اگر قیام امام حسین‌(ع) درس استکبارستیزی و ولایت‌مداری برای امت به یادگار گذاشت، صبر زینبی و بازگشت آنها از شام به کربلا، بیانگر این بود که حادثه کربلا نه‌تنها تمام نشده است، بلکه آغاز راه است.

معاون صدا عنوان کرد: صداوسیما در راستای ماموریت الهی حرکت می‌کند و رادیو اربعین در سومین سال فعالیت خود، اقتدار شیعه را به نمایش می‌گذارد. عاشورا درسی برای ماست. اکنون آمریکا، یزید و داعش، شمر زمان ما هستند. مردم جهان اسلام در برابر شمر و یزید زمانه سکوت نمی‌کنند و راهپیمایی بزرگ اربعین را برگزار می‌کنند که نشانه اقتدار شیعیان است.

شاه‌آبادی عنوان کرد: رادیو اربعین نقش بزرگی در تحول و حال و هوای اربعین در کشور و سراسر جهان ایفا می‌کند. این رادیو به صورت 24 ساعته تمام بخش‌‌های مهم راهپیمایی اربعین را اطلاع‌رسانی خواهد کرد. همچنین ترافیک و تردد زائران هم بیان می‌شود. ما از طریق رادیو اربعین، راهپیمایی میلیونی و عاشقانه مردم را بازتاب می‌دهیم. در ادامه، راجح الموسوی، سفیر عراق در ایران گفت: یادآوری اربعین حسینی بعد استراتژیک و مهمی دارد. رهبر معظم انقلاب تاکید می‌کنند که از اربعین یک مناسبت جهانی بسازید، زیرا ابعاد مهمی برای گذشته و آینده دارد و می‌‌توانیم پیام بزرگی را به انسانیت انتقال دهیم. وجود رادیو اربعین برای این مسیر تاریخی مهم است. رادیو اربعین قوانین را به زائران آموزش می‌دهد و به ستاد اربعین ایران و عراق کمک بسیاری می‌‌کند.

وی افزود: ما رادیو اربعین را وسیله ارتباطی خوبی تلقی می‌کنیم. از همه مسئولان و پرسنل رادیو اربعین تشکر می‌کنم، زیرا این رادیو جایگاه خاصی دارد. ضمن این‌که دشمنان از راهپیمایی اربعین هراس بیشتری حتی نسبت به سلاح هسته ای دارند.

در پایان این مراسم، حیدری سخنگوی ستاد اربعین از همه مسئولان، کمیته‌ها، مدیران و عوامل شبکه رادیو اربعین قدردانی کرد. در فواصل این برنامه تیزرهای رادیو اربعین هم پخش شد.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها