ذوب‌آهن و پارس جنوبی برای قرمزها بازی می‌کنند

بازی برد- برد برای پرسپولیس

در شرایطی که همه چیز درباره فوتبال داخلی ایران به بازی استقلال و نساجی محدود شده، پنج بازی لیگ برتر امروز و یک بازی در این چارچوب فردا انجام می‌شود تا هفته دهم لیگ برتر منتظر داربی حساس تهران باقی بماند؛ دیداری که پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد و در هر شرایطی نگاه‌های بسیاری را متوجه خود می‌بیند. مسابقه‌ای حساس که با توجه به شرایط فعلی استقلال و پرسپولیس، حساسیتی دوچندان پیدا کرده و همه منتظرند سرنوشت این بازی و عملکرد دو مربی خارجی دو تیم را ببینند. دو مربی خارجی که قطعا تفاوت فراوانی با هم دارند. برانکو امید زیادی در کاروان سرخ‌ها ایجاد کرده و هواداران آبی‌ با تردید بسیار به شفر نگاه می‌کنند. شاید شیشه عمر شفر به داربی تهران بسته باشد. مسابقه‌ای که مشخص می‌کند شفر در استقلال می‌ماند یا انتهای فصل جدا می‌شود. به هر حال در چنین وضعیتی شش دیدار از هفته دهم برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۰۸۴۶۲۵

گسترش فولاد- سپاهان

گسترش از ته جدول دل می‌کند؟

فیروز کریمی، هفته قبل در تقابل با آقامعلم پیکانی‌ها شکست خورد تا گسترشی‌ها همچنان نگران وضعیت خود در جدول لیگ برتر باشند. گسترش امروز در خانه خود از یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر پذیرایی می‌کند. سپاهان گرچه با 10 امتیاز از
9 بازی در رده یازدهم لیگ برتر قرار دارد؛ اما یکی از زیباترین فوتبال‌های لیگ را نمایش می‌دهد که هنوز جایگاه خود را به دست نیاورده است. بازی امروز باید برنده داشته باشد چون مساوی هیچ دردی از دو تیم درمان نمی‌کند. هم گسترش قعرنشین و هم سپاهان با سه امتیاز بازی امروز می‌توانند جهشی را تجربه کنند که آنها را از بحران خارج کند و برای همین وارد میدان می‌شوند.

پیکان - تراکتورسازی

پیکان، تخت گاز جلو می‌رود

شروع لیگ کمی برای پیکان نگران‌کننده بود: دو تساوی و دو شکست؛ اما وقتی موتور پیکان گرم شد، این تیم همه بازی‌ها را برد: فولاد، پرسپولیس، نفت تهران، سیاه جامگان و گسترش فولاد. حالا این تیم در برابر یکی از تیم‌های جوان و خوب لیگ بازی می‌کند. یحیی گل‌محمدی تیمی را تحویل گرفت که به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات، محکوم به استفاده‌ از سرمایه‌های داخلی بود. همین محرومیت موجب شد، کادر فنی قبلی عطای کار در این تیم را به لقایش ببخشد و به سراغ تیمی دیگر برود. تیم پرشور تبریزی البته در روزهای اخیر حاشیه‌هایی داشته که هواداران تیم را نگران کرده است. یحیی باید بتواند این بحران را هم پشت سر بگذارد.

سیاه‌جامگان- صنعت نفت

سیاه‌جامگان در پی سپیدبختی

سیاه‌جامگان همین چند روز پیش در کادر فنی خود تغییر ایجاد کرد تا علیرضا مرزبان جای اکبر میثاقیان را بگیرد. سیاه‌جامگان با هفت امتیاز در کنار استقلال خوزستان و گسترش فولاد هفت امتیازی در قعر جدول به سر می‌برد و اگر دیر بجنبد، راهی لیگ یک خواهد شد. این تغییر شاید در همین راستا بود؛ اما از بخت بد مرزبان، حریف این تیم یکی از تیم‌های سرحال لیگ امسال است: صنعت نفت آبادان. برزیلی‌های لیگ برتر این فصل با 10 امتیاز در رده دهم قرار دارند؛ اما ضد فوتبال را بلد نیستند و اگر امروز روزشان باشد، عرصه را در مشهد بر تیم میزبان تنگ خواهند کرد.

سپید رود- پدیده

روز سخت گیلانی‌ها

پدیده از تیم‌های دوست‌داشتنی لیگ امسال است. اگرچه ریشه این فوتبال زیبا، محل دعوا شده و خیلی‌ها آن را به خاطر محمد تقوی و برخی هم به دلیل رضا مهاجری می‌دانند؛ اما هر چه هست،‌ پدیده یکی از خوب‌های لیگ امسال است و همه امیدوارند خوب بماند تا لیگ ما را جذاب کند. تیم رده چهارم جدول لیگ امروز در رشت،‌ مهمان تیم سپیدرود است که با ورود خود به لیگ برتر،‌خون به رگ‌های فوتبال گیلان ریخت تا یکی از پایگاه‌های بزرگ فوتبال ایران دوباره در لیگ برتر دارای سهمیه باشد. بازی امروز می‌تواند بازی جذابی باشد چون پدیده باید با سپیدرود و هواداران پرشور و پرتعدادش، توامان بجنگد.

فولاد- سایپا

باز هم دایی ـ مبعلی

بازی امروز یک ویژگی دارد:‌ علی دایی. دایی با سایپا لیگ را بسیار خوب آغاز کرد؛ اما دو شکست در هفته‌های پنجم و ششم و سه تساوی در سه هفته اخیر موجب شده نارنجی‌ها اعتماد به نفس هفته‌های اول را از دست بدهند. تیم آنها امروز در اهواز و در برابر یکی از تیم‌های خوب لیگ بازی می‌کنند. فولاد با 15 امتیاز از 9 بازی در رده پنجم است و البته ایمان مبعلی راهم در اختیار دارد. بازیکنی که نجواهای بسیاری درباره حذف او از تیم ملی برای یک تکل بی‌موقع روی پای کاپیتان آن روزهای تیم ملی شنیده شد.

باید دید هنوز مبعلی برای مقابله با تیم‌های دایی انگیزه دارد یا آن ماجرا به طور کلی فراموش شده است.

ذوب آهن - پارس جنوبی

چشم برانکو به این بازی است

برانکو امیدوار است بازی فردای ذوب آهن ـ پارس جنوبی جم به تساوی کشیده شود؛ اما اگر ذوب آهن هم پیروز شود باز هم مطلوب برانکو است چون پرسپولیس، ذوب آهن را خطری در راه قهرمانی خود نمی‌داند. ذوب آهن، خطری محسوب نمی‌شود چون این تیم نشان داده در قواره‌های قهرمانی نیست. این تیم یک اشتباه بزرگ مرتکب شد و کادر فنی خود را تغییر داد و در نتیجه این تغییر همه آرزوهای خود را بر باد رفته دید و در بازی خانگی جام حذفی مقابل تیم قعرنشین لیگ یک باخت و حذف شد و در لیگ برتر هم اکنون هفتم است و خطری به حساب نمی‌آید. اگر ذوب آهن بتواند پارس جنوبی جم را متوقف کند، خدمت بزرگی به پرسپولیس کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها