تمام بچه‌های یک نوع پنگوئن در شرق قطب جنوب در فصل جفتگیری از گرسنگی مرده‌اند و فقط دو جوجه پنگوئن آدلی زنده مانده‌اند. به گزارش بی.بی.سی، پنگوئن آدلی بیش از سایر گونه‎های پنگوئن در جنوبگان تولید مثل می‌کند. کارشناسان این اتفاق را فاجعه‌بار توصیف کرده‌اند. حجم بی‌سابقه یخ در این موقع سال باعث مرگ جوجه پنگوئن‌ها شده، چون والدین آنها برای پیدا کردن غذا باید مسافت زیادی را طی کنند.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۵۴

این دومین بار است که در پنج سال گذشته این «فاجعه» در جنوبگان اتفاق می‌افتد. در سال 2015 میلادی هم هیچ جوجه پنگوئنی زنده نماند.گروه‌های حفاظت از جنوبگان، خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به وضعیت پنگوئن‌ها در شرق قطب جنوب شده‌اند. تعداد این جانداران در منطقه 36 هزار پنگوئن تخمین زده می‌شود.

ساخت مجسمه‌‌های 3 بعدی با عکس سلفی

یک گروه هنری با استفاده از تجهیزات فناورانه امکانی را فراهم کرده‌اند که با آن می‌توان عکس سلفی را با مجسمه‌ای سه‌بعدی در مقیاس بزرگ به‌نمایش گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از افراد ابراز می‌کنند در عکس چهره خوبی ندارند.این موضوع انگیزه‌ای شده است که مجموعه‌ای هنری به‌منظور تشویق افراد به پذیرش چهره خود با محاسن و معایب آن، مجسمه‌هایی بزرگ را در قالب اینستالیشن با عنوان «چنان که هستیم» عرضه کند. سردیس‌هایی که استودیو «متیو مهر» عرضه کرده، 3/4متر ارتفاع دارد و از 850 هزار چراغ ال‌ای‌دی تشکیل شده‌ است که ریزترین اشکالات چهره، حتی خال‌ها و زگیل‌ها را به نمایش می‌گذارد.

حضور قدرتمند یاماها در توکیو

گروه صنعتی یاماهای ژاپن که در زمینه خودرو، موتورسیکلت و لوازم برقی فعالیت کرده و محصولات با کیفیت آن طرفداران بسیاری دارد از خودروی هیبریدی خود در نمایشگاه اتومبیل توکیو که 25 اکتبر جاری برگزار می‌شود رونمایی می‌کند. به گزارش جام‌جم آنلاین، این شرکت با سابقه ژاپنی پیش از این در سال 2015 از خودروی مفهومی Sport Ride رونمایی کرده بود و انتظار می‌رود خودرویی که ماه جاری رونمایی می‌شود تکامل یافته آن باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها