معاون وزارت خارجه روسیه می‎گوید این کشور از هیچ تلاشی برای حفظ برجام فروگذار نکرده و برای تداوم رایزنی در این باره ظرف چند هفته آینده با آمریکا وارد گفتگو می‎شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۷۸۱
روسیه با آمریکا درباره برجام تماس می‎گیرد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سرگئی ریابکوف از تلاش این کشور برای تداوم گفتگو با آمریکا سخن گفت تا به این ترتیب توافق هسته ای ایران دست نخورده باقی بماند.

وی در این باره توضیح داد: طبیعتا ما در این باره با طرف آمریکایی صحبت می کنیم. هدف ما همین است که دستاورد بزرگ تلاش های دیپلماتیک را در حوزه مهم که عدم اشاعه منع سلاح های کشتار جمعی است، حفظ کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم آمریکا از ایده اعمال دوباره تحریم های ضد ایرانی صرف نظر کند.

ریابکوف در این باره گفت: مسئله اعمال دوباره تحریم های ضد ایرانی واشنگتن به موضوع روز تبدیل شده است. اما، با همه این اوصاف، ترجیح می دهم به این موضوع باور داشته باشم که واشنگتن در نهایت نه فقط به ندای روسیه بلکه به ندای سایر امضا کنندگان برجام گوش داده و نتیجه تصمیماتش در این زمینه و همچنین تاثیر ناکامی این مکانیسم را بررسی خواهد کرد.

وی گفت: تماس ها با آمریکا که شامل موضوع ایران هم می شود، ممکن است ظرف چند هفته انجام بگیرد.

ریابکوف تاکید کرد: روسیه نهایت تلاش خود را می کند تا برجام دست نخورده باقی بماند؛ تا این توافق به ناکامی کشیده نشود. روسیه می داند که برجام سندی کارآمد و مفید است. در شرایط جدید که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بسته تغییرات خبر می دهد، روسیه از هیچ تلاشی برای حفظ برجام و ممانعت از ناکامی آن فروگذار نمی کند.

گفتنی است ترامپ دیروز جمعه با طرح اتهامات بی اساس علیه ایران، پایبندی این کشور به برجام را زیر سوال برد و تهدید کرد اگر کنگره تغییرات مورد نظر را اعمال نکند، از توافق هسته ای خارج خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها