پشت پرده انتخاب دستیاران وینفرد شفر

ناظرانی که دیگر نظاره نمی‌کنند!

پنجشنبه بعدازظهر اتفاق جالبی در باشگاه استقلال افتاد؛ اتفاقی که از انتخاب وینفرد شفر هم عجیب‌تر بود. در شرایطی که خیلی‌ها انتظار داشتند دستیاران خارجی یا حتی فرهاد مجیدی روی نیمکت کنار شفر بنشیند، روابط عمومی باشگاه اعلام کرد بیژن طاهری و سیروس دین‌محمدی به عنوان دستیاران این مربی خارجی انتخاب شده‌اند؛ انتخابی که بی‌شک واکنش‌های متفاوتی را به همراه خواهد داشت. اولین نکته‌ای که در این زمینه بدجور توی چشم می‌زند، این است که شفر ابتدا از این‌که این دستیاران را برایش انتخاب کرده بودند، آگاهی نداشته است!
کد خبر: ۱۰۸۰۱۰۰

روز پنجشنبه و درحالی که شفر برای تماشای بازی ایران و توگو به آزادی رفته بود، در جمع خبرنگاران حاضر شد تا برای دقایقی به سوالات آنها پاسخ بدهد، اما وقتی سوالی درباره انتخاب دستیاران او پرسیده شد، مترجم او در اقدامی عجیب سوال را برای این مربی آلمانی طور دیگری ترجمه کرد و او نیز در پاسخ اعلام کرد هوا خوب است!

یکی از مدیران استقلال برای شفافسازی اعتراف کرد شفر در جریان انتخاب دستیارانش نبوده و قرار است افتخاری روز جمعه در جلسهای به او، این خبر را اعلام کند. اتفاقی که افتاد و دیروز جمعه و در جلسهای شفر متوجه شد که دستیاران ایرانیاش چه کسانی هستند! او که خودش در بدو ورود به ایران تاکید کرده بود، دستیارانش ایرانی خواهند بود تا به پیشرفت فوتبال ایران کمک شود شاید هرگز انتظارش را نداشت که بدون مشاوره با او دستیارانش را انتخاب کنند. حتی در این مسیر با شفر هم مشورتی نشد تا سرمربی استقلال در پاسخ به خبرنگاران در ورزشگاه آزادی نسبت به انتخاب دستیارانش اظهار بیاطلاعی کند.

دینمحمدی فقط تجربه سرمربیگری تیم امید استقلال را دارد و مدت کوتاهی هم مسئولیت فنی راهآهن را در لیگ یک بهعهده داشت؛ تیمی که کسی مسئولیتش را نمیپذیرد. صفحه سوابق طاهری هم چندان تعریفی ندارد. او در چند تیم لیگ برتری مربیگری کرده که آخرین آن در حوالی سال 92 و گسترش فولاد بوده که همکاریاش با باشگاه تبریزی هم چندان دوامی نداشته. نظر خیلیها این است که انتخاب دستیاران وینفرد شفر از بین اعضای کمیته فنی هیچ توجیهی ندارد و حالا که دو نفر از اعضا در بین کادر فنی حضور دارند، دیگر نمیشود نظارت دقیقی روی کار این کادر داشت و در هر شرایطی انتقاد کرد! مشکل این است که به عقیده برخی، این استقلال شده بچه سرراهی وزارت ورزش و جوانان و کسی در حقیقت برایش دل نمیسوزاند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها