عنوان چهارمی پتروشیمی بندرامام در رقابت‌های بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا، اهالی این ورزش را راضی نکرد. پتروشیمی بندرامام بعد از الریاضی لبنان، ژینجیانگ چین و آستانای قزاقستان قرار گرفت و نتوانست از مقام سومی فصل گذشته خود در همین بازی‌ها دفاع کند. نوسانات بازی‌های نماینده بسکتبال باشگاه‌های ایران در این رقابت‌ها بویژه در دو بازی با الریاضی و آستانا فراوان بود که بخش‌هایی از این فراز و نشیب را می‌توان در دلایل زیر جست‌وجو کرد.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۷۴

ریسک بزرگ

آرون گرامی پور توسط فیبا آسیا مجوز بازی نگرفت. معمولا بکارگیری این بازیکنان باید با قدرت ریسک‌پذیری زیادی همراه باشد، زیرا بعد از تائید فنی، مراحل بوروکراسی پیچیده‌ای برای عضویت بازیکن سر راه تیم قرار می‌گیرد. این مراحل به مدیریت زمان تا شروع رقابت‌ها نیاز دارد که به نظر می‌رسد پتروشیمی بندرامام فاقد زمان کافی برای تکمیل فرآیند مدارک بازیکن ایرانی ـ انگلیسی خود بود.

هست و نیست بگیچ

در جام باشگاه‌های آسیا سنترها به همراه گاردها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند که تیم‌های ایرانی در قهرمانی‌های خود در جام باشگاه‌های آسیا بارها با بازیکنانی در این موقعیت‌ها به میدان رفتند و نتیجه گرفتند.
میرزا بگیچ اسلوونیایی در طول بازی‌های پتروشیمی بندرامام معلوم نبود هست یا نیست. او در نیمه نهایی مقابل الریاضی با حضور 20 دقیقه‌ای خود فقط 4 امتیاز به دست آورد و در بازی رده‌بندی هم به میدان نرفت.

تغییرات سالانه

پتروشیمی بندرامام در دو سال گذشته تغییرات زیادی در ترکیب تیمش انجام داده است. میثم میرزایی و سعید داورپناه دو فصل قبل برای پتروشیمی بندرامام بازی کردند، اما فصل پیش از این تیم جدا شدند و به آبادان رفتند. ارسلان کاظمی به عنوان یار کمکی به اردوی پتروشیمی بندرامام پیوست. سجاد مشایخی نیز خرید تازه این تیم از نفت آبادان است. به این ترتیب پتروشیمی بندرامام فقط دو بازیکن را (یخچالی ـ ساهاکیان) از زمانی که در لیگ برتر قهرمان شده بود، در اختیار داشت. این تغییرات در زمان کم، ثبات تیمی به همراه نداشت و ناهماهنگی در شرایط حساس بازی‌ها، بیانگر سطح ثبات ذهنی نامطلوب بازیکنان در جام باشگاه‌های آسیا بود.

زمان کم نیکتاش

به بازیکنانی که از لیگ‌های دیگر به ایران می‌آیند باید فرصت بیشتری داده شود. نوید نیکتاش، بازیکن ایرانی ـ فرانسوی، لیگ برتر ایران را تجربه نکرده است و ناآشنایی او با بسکتبال ایران و آسیا هنگام بازی‌های این بازیکن مشهود بود و بعد از نیمکت‌نشینی در تیم ملی بسکتبال، از نیکتاش در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا هم بازی خاصی ندیدیم.

جای خالی جمشیدی

محمد جمشیدی در رقابت‌های آسیاکاپ یکی از پنج بازیکن برتر رقابت‌ها لقب گرفته بود، اما در بازگشت به ایران به جای پتروشیمی بندرامام که فصل را با این تیم تمام کرده بود، سر از نفت آبادان درآورد. او در بازی‌های باشگاه‌های غرب آسیا با مسئولان پتروشیمی بندرامام به مشکل خورده بود و بازی‌های خوب جمشیدی در ادامه لیگ برتر بسکتبال هم ظاهرا نتوانست نظر مساعد مسئولان تیم را برای ادامه همکاری با جمشیدی در جام باشگاه‌های آسیا جلب کند. با این حال جای جمشیدی با روحیه و پرانگیزه بعد از آسیاکاپ در تیم سابقش خالی بود.

وارِن کم آورد

زمانی که کویینسی دابی با الریاضی مقابل پتروشیمی بندر امام در بازی نیمه‌نهایی هر چه خواست کرد، ویلی وارن بازی پتروشیمی بندرامام را بیش از اندازه کند و بدون سازماندهی مشخص کرده بود. پاشنه آشیل پتروشیمی بندرامام در شنژن چین میزبان رقابت ها ، در طول بازی مقابل همتای خود در تیم الریاضی کم آورده بود. وقتی پای بازیکن خارجی با دلارهای نفتی به میان می‌آید همه منتظر درخشش این بازیکنان در بازی‌های بزرگ هستند، اما آرزوی قهرمان لیگ ایران با وارن تحقق پیدا نکرد.

یک جام حق پتروشیمی بود

با روند بازی این تیم در دو بازی نیمه‌نهایی و رده‌بندی باید گفت ابتدا راهیابی به فینال و قهرمانی و بعد کسب مقام سوم در بازی رده‌بندی برای این تیم دور از دسترس نبود. حریفان پتروشیمی بندرامام هم در اندازه‌ای نبودند که بگوییم دور از دسترس این تیم بودند. تلاش مجموعه ایرانی در بازی رده‌بندی مقابل آستانای قزاقستان هم مانند بازی با الریاضی بعد از ناکامی‌های بسیار در پرتاب‌های آزاد و سه امتیازی، برای تکرار مقام سوم فصل گذشته جام باشگاه‌های آسیا بی‌نتیجه ماند.

باز هم کاظمی

ارسلان کاظمی در اولین تجربه خود در جام باشگاه‌های آسیا مانند بازی های ملی خود درخشید و یکی از برترین‌های جام بود. شماره 14 پتروشیمی بندرامام با اسلم دانک و ریباندهایش یکی از تاثیرگذارترین بازی‌هایش را در این دوره انجام داد . حیف، درخشش او هم نتوانست برای نماینده ایران یک جام داشته باشد.

محمد رضاپور
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها