گاهی اوقات نوزادان آن‌قدر عجولند که به مادر فرصت نمی‌دهند خود را به بیمارستان برساند و در آسانسور، هلی‌کوپتر، خیابان یا هر جایی را که تصورش کنید به دنیا می‌آیند و نه‌تنها مادر را به دردسر می‌اندازند بلکه تیم پزشکی نیز در هراس نجات جان مادر و کودک، استرس شدیدی را تحمل می‌کند.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۶۹

گزارشی را که می‌خوانید درباره تعدادی از این زایمان‌های زودرس است.

زایمان در خیابان

این‌بار نوزاد به قدری عجول بود که حتی به امدادگران هم اجازه نداد به داد مادرش برسند و در خیابان چشم به جهان گشود. ماجرا از این قرار بود که یک زن میانسال اهل روستای بهرام‌آباد در حالی که مطلع شده بود زمان زایمانش فرا رسیده، در حال رفتن به سمت بیمارستان حضرت
رسول اکرم(ص) فریدونشهر در خیابان زایمان کرد.

وی با مینی بوس فاصله چند ساعته این روستا تا مرکز شهرستان را طی کرده و پس از رسیدن به فریدونشهر، پیاده عازم بیمارستان بود که در راه به علت خستگی و فشار در گوشه پیاده‌رو جلوی شهرداری فریدونشهر نشسته و متوجه شده بود زمان زایمانش است.

این زن وقتی کسی را برای کمک نیافته بود پشت دیوار شهرداری رفته و فرزند خود را به دنیا آورده بود که در همان حال یک رهگذر خانم نیز رسیده و به وی کمک کرد و با اورژانس 115 تماس گرفت.

تولد در آمبولانس

نوزاد عجول که آمبولانس را با بیمارستان اشتباه گرفته بود زمانی که امدادگران قصد انتقال مادرش را به بیمارستان داشتند در آمبولانس به دنیا آمد. پرسنل اورژانس 115 پیش بیمارستانی پایگاه جاده‌ای گوگجه شهرستان کلاله برای انتقال مادر باردار به روستای قرانکی جنگل این شهرستان اعزام شدند. آنها زن جوان را سوار آمبولانس کرده و راهی شهرستان کلاله شدند که اتفاق عجیبی در آمبولانس رخ داد.

در مسیر بیمارستان حوالی روستای صوفیان، با افزایش دردهای زایمانی، آمبولانس مجبور به توقف شد و پرسنل اورژانس مراحل زایمان را به صورت کامل انجام داده و نوزاد را سالم به دنیا آوردند.

پس از کنترل علائم حیاتی و اقدامات اولیه مشخص شد مادر و نوزاد صحیح و سالم هستند و به زایشگاه بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) شهر کلاله منتقل شدند و مادر تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفت.

دیدار در هلی‌کوپتر

با اعلام مرکز هدایت بحران فوریت‌های پزشکی اورژانس مبنی بر وخامت حال یک مادر باردار ساکن شهر کلات، بالگرد هوانیروز ارتش که تحت اجاره اورژانس 115 است به سمت شهرستان کلات استان خراسان رضوی به پرواز درآمد. امدادگران زن جوان را به هلی‌کوپتر منتقل کردند اما نوزاد عجول زمانی که هلی کوپتر بر فراز آسمان بود به دنیا آمد. نوزاد پسر و مادر وضع جسمی‌شان خوب بود و لحظاتی بعد هلی‌کوپتر در حیاط بیمارستانی در مشهد فرود آمد.

زایمان مقابل زایشگاه

زن جوان زمانی که دچار درد زایمان شد همراه همسرش سوار خودرو شد تا برای وضع حمل به بیمارستان بروند. اما نوزاد آنها به قدری عجله داشت که صبر نکرد و زمانی که خودرویشان مقابل بیمارستان رسید به دنیا آمد. پدر نوزاد که متوجه ماجرا شده بود خود را بلافاصله به بخش اورژانس رساند و نوزاد با کمک پرسنل بیمارستان و مردمی که در حال عبور از آنجا بودند به بیمارستان منتقل شد.

تولد در خانه

در تولد نابهنگام دیگر نوزاد عجول زمانی که مادرش در منزل بود را برای ورود به دنیا انتخاب کرد. در این زایمان که به‌طور ناقص در حمام یک منزل مسکونی در ملایر اتفاق افتاد تیم فوریت‌های پزشکی به سرعت در منزل حاضر شد و با حضور کارشناسان این مرکز نوزاد به سرعت در پوزیشن مناسب و در وضعیت طبیعی قرار گرفت.پرسنل اورژانس با بریدن ناف این نوزاد و انجام اقدامات مناسب مادر و طفل را به بیمارستان منتقل کردند.

زایمان در آسانسور

تکنیسین‌های اورژانس تهران توانستند نوزاد زن جوانی را که دچار درد زایمان شده بود در آسانسور سالم به دنیا بیاورند. این یکی دیگر از اخباری بود که مدتی قبل در رسانه‌ها منتشر شد.

ساعت 4:30 صبح بود که یک مورد درد زایمان به اورژانس تهران اعلام شد. بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به خیابان مولوی اعزام و زنی 22 ساله را به بیمارستان اکبرآبادی منتقل کرد. در حالی که تکنیسین‌های اورژانس در حال انتقال این زن به اتاق زایمان بودند زمان زایمان فرا رسید، به همین دلیل تکنیسین‌ها عمل زایمان را با موفقیت در آسانسور انجام دادند و مادر و نوزاد پسر را به بخش زایمان منتقل کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها