همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی و سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، شبکه‌های سیما همراه با عزاداران شده و به انعکاس دلدادگی مردم سراسر ایران می‌پردازند.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۵۷
تاسوعا و عاشورای حسینی در رسانه ملی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، پخش زنده مراسم عزاداری مردم در سراسر کشور، پوشش تصویری هیئات عزاداری، ارتباط زنده با شهر کربلای معلی، مداحی و مستندهای مربوط به این ایام ازجمله این ویژه برنامه‌هاست که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، شنبه و یکشنبه هفته آینده روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.

شبکه یک

در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ساعت 9 و 30 دقیقه سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی از قم درباره نهضت امام حسین علیه‌السلام و درس‌های عاشورا و از ساعت 10 تا 13 و 30 دقیقه مراسم عزاداری از سراسر کشور پخش می‌شود.

شبکه 2

سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان ساعت 10 و 30 دقیقه و سخنرانی شیخ حسین انصاریان ساعت 13 و 10 دقیقه به همراه ویژه برنامه «ذکر عاشوراییان» با نوای حاج محمود کریمی کاری از گروه اجتماعی فرهنگی و به تهیه‌کنندگی سعید پورفرج ساعت 8 و 15 دقیقه، 13 و 40 دقیقه، 20 و 10 دقیقه و 22 و 15 دقیقه روانه آنتن می‌شود.

شبکه 3

برنامه «در آستان خورشید» کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی مهدی زمانی بیدختی از کربلای معلی در جوار حرم مطهر امام‌حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) روز‌های تاسوعا و عاشورا از ساعت 19 و 30 دقیقه به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد.

شبکه 4

در روز تاسوعای حسینی ساعت 8 صبح، مستند داخلی «دلدادگان حسین» پخش خواهد شد. دلدادگان حسین، مستندی از امور بین‌الملل است که نگاهی به فعالیت هیات متوسلین به اهل بیت(ع) در انگلیس و چگونگی برپایی مراسم عزا در ماه محرم، درست کردن چای و غذای نذری، مداحی، سینه‌زنی، موعظه و... دارد.

شبکه 5

دوربین‌های شبکه پنج در روز تاسوعای حسینی به پوشش تصویری اجتماع هیات عزاداری حسینی شهر ورامین در میدان امام‌خمینی(ره) می‌پردازند. این برنامه به صورت زنده و مستقیم از ساعت 15 تا 18پخش می‌شود. این شبکه در روز عاشورای حسینی، ارتباط زنده و مستقیم با اماکن مذهبی مانند کربلای معلی و حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) برقرار می‌کند.

شبکه آموزش

برنامه «هفت آسمان» به تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین رسولی و با اجرای حجت‌الاسلام فضل‌اللهی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی از امروز به مدت پنج شب قبل از اذان مغرب به مدت 30 دقیقه از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

شبکه قرآن و معارف

پوشش مراسم عزاداری حسینی(ع) در شبکه قرآن و معارف سیما رویکردی سراسری خواهد داشت. بر همین اساس این شبکه تلویزیونی در روزهای نهم و دهم محرم به پخش زنده مراسم عزاداری حسینی(ع) در سراسر کشور خواهد پرداخت. همچنین در شب عاشورای حسینی، پخش زنده ترتیل قرآن کریم پیش‌بینی شده که به صورت زنده از مشهد مقدس و از مرقد منور امام هشتم شیعیان(ع) برای بینندگان قابل دریافت است. طبق برنامه‌ریزی‌ها، ساعت پخش این برنامه 23 و 15 دقیقه خواهد بود.

شبکه افق

مستند «اسپانیایی اصیل» با موضوع گرایش به دین مبین اسلام در اسپانیا، برای پخش از شبکه افق در ساعت‌های 18 و 23 روز تاسوعا در نظر گرفته شده است.

همچنین مستند «معبر» با موضوع فداکاری‌های رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس و همچنین پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی، یکشنبه ساعت
21 و 30 دقیقه از شبکه افق پخش می‌شود.

شبکه مستند

«چهارپایه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدعباس حسینی، مستندی درباره عزاداری‌های سنتی در ایران است که شنبه ساعت 21 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

مستند «جمعه سیاه‌سفید» با موضوع سرگذشت پرماجرای مرحوم کافی نیز یکشنبه ساعت 15 از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.

شبکه نسیم

«هزارداستان» در روزهای شنبه و یکشنبه ساعت 23 روی آنتن می‌رود. روز شنبه علیرضا شجاع‌نوری در «هزارداستان» از دو دوست قدیمی می‌گوید که سال‌هاست نقش شمر و حضرت عباس(ع) را بازی می‌کنند. روز یکشنبه این برنامه میزبان علیرضا دلبریان راوی دفاع مقدس در عاشورا است که قصه آزاده‌ای را که بالای سنگ قبر خودش رفت روایت می‌کند.

شبکه امید

برنامه «به توان خدا» که پاسخگوی سوالات و مشکلات نوجوانان با حضور کارشناسان برجسته مذهبی است پخش می‌شود. «خانواده امید» نیز با حال و هوای تاسوعا و عاشورا روی آنتن می‌رود.

تبیین قیام اباعبــدالله در شبکه‌های رادیویی

شبکه‌های سراسری رادیو همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام سوگواری شیعیان جهان در عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که تقدیم مخاطبان می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، «اینجا کربلاست» با هدف گرامیداشت یاد شهدای کربلا و پرداختن به ابعاد و جایگاه فریضه نماز و افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به آموزه‌های قرآن و اندیشه اهل‌بیت(ع) پخش می‌شود. این برنامه روز عاشورا از ساعت 9 و 45 دقیقه تا 12 و 15 دقیقه به‌تهیه‌کنندگی حسین معصومی از آنتن رادیو ایران پخش خواهد شد.

برنامه «حسینیه» همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی از رادیو معارف پخش می‌شود. این برنامه که اختصاص به پخش یک مجلس کامل روضه و سخنرانی و مداحی دارد، از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 17 روی آنتن می‌رود.

ویژه‌برنامه «در پناه عالم» رادیو جوان به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی روزهای شنبه و یکشنبه ضمن روایت مقاتل مختلف با هنرمندان عرصه‌های مختلف گفت‌وگو می‌کند که به تناسب در طول برنامه پخش خواهد شد. این گفت‌وگوها درباره اهمیت قیام کربلا و عزاداری محرم است. همچنین ارتباط با مجالس مداحی در شهرستان‌ها از دیگر بخش‌های این برنامه به شمار می‌رود که به تهیه‌کنندگی مجتبی امیری از ساعت 13 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

«خورشید بر نیزه» عنوان ویژه برنامه‌ای است که به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. این ویژه برنامه را در روز تاسوعا از ساعت 9 تا 11 صبح و در روز عاشورا از ساعت 9 و 30 دقیقه از رادیو فرهنگ بشنوید.

«چراغ هدایت» با آیتم‌های سخنرانی با موضوع شخصیت امام حسین(ع) و یارانشان، اشاره به فواید زیارت و گریه بر سیدالشهدا(ع) و سخنرانی ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی ساعت 19 و 30 دقیقه به مدت 45 دقیقه از طریق رادیو قرآن به سمع علاقه‌مندان خواهد رسید. «اندوه خورشید» عنوان سریالی پنج قسمتی از رادیو نمایش است که از 7مهرساعت 10 صبح روی آنتن می‌رود. سریال رادیویی «پیرغلامان تعزیه» در پنج قسمت نیز دیگر نمایش رادیویی است که در همین روز ساعت 11 از رادیو نمایش پخش می‌شود. در هردو نمایش مقتل‌خوانی پخش می‌شود.

ایران در سوگ سالار شهیدان

شبکه‌های استانی رسانه ملی به منظور تکریم حضور حماسی مردم در آیین‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، امسال با استفاده از تمام توان و ظرفیت خود به انعکاس بایسته این رویداد مهم می‌پردازند؛ پوشش رسانه‌ای گسترده مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) در شبکه‌های استانی، حاصل هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی، مسئولان هیات‌ها، حسینیه‌ها، تکایا، بقاع متبرکه، مساجد، مسئولان انتظامی و گروه‌های خودجوش مردمی در سراسر کشور است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌ها، 70 شبکه رادیویی و تلویزیونی تمام توان و تجهیزات خود را برای پوشش کامل عزاداری‌های مردم ایران آماده کرده‌اند تا با ارسال عزاداری‌ها به نودال مرکزی، زمینه را برای پخش همزمان عزاداری‌ها از شبکه‌های سراسری و برون‌مرزی فراهم کنند.

در کنار مراکز استانی، شبکه «شما» نیز با گستره ملی تدارک برنامه‌های ویژه‌ای را دیده است که از آن جمله می‌توان به پخش ویژه برنامه‌هایی به منظور پوشش گسترده آیین‌ها و مراسم سوگواری در اقصی نقاط کشور اشاره کرد. برنامه‌های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا در شبکه شما از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود، در این برنامه‌ها علاوه بر پوشش گسترده و همه جانبه مراسم سوگواری در سراسر کشور، مهمانان و کارشناسان مختلفی برای گفت‌وگو درباره تبیین شخصیت اباعبدالله(ع) و قیام عاشورا حضور خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها