یک عکس، یک متن

مشق شمشیر در قم

«مشق شمشیر» آیین سنتی عزاداری اهالی نجف‌اشرف است و روایت‌کننده آن است که در شب عاشورای حسینی، حبیب ابن مظاهر اسدی برای آرام کردن حضرت زینب کبری(س) همراه حضرت ابوالفضل عباس(ع) و یارانی که برای دفاع از دین و امامشان مانده بودند به سمت خیمه‌گاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رفتند.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۰۷

به گزارش ایسنا، حبیب ابن مظاهر فریاد زد: «ای گروه بانوان و حرم‌های رسول خدا(ص) این شمشیرهای جوانمردان شماست که سوگند یاد کرده‌اند در غلاف نکنند، مگر این‌که گردن دشمنان را بزنند و این نیزه‌های جوانان شماست که قسم خورده‌اند به زمین نیفکنند، مگر این‌که به سینه‌های دشمن فرو کنند». در دهه اول محر‌م‌الحرام و تا شب هشتم، نجفی‌های مقیم قم با حرکت هیات مشق شمشیر به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به عزاداری می‌پردازند.

مراسم عزاداری در کهریزک

موسسه خیریه کهریزک امسال نیز مانند سال‌های گذشته به مناسبت دهه اول محرم مراسم روضه‌‌خوانی، مداحی و سینه‌زنی برگزار می‌کند و معلولان و سالمندانی که در این موسسه زندگی می‌کنند در این مراسم حضور می‌یابند.

آغاز مسابقه بزرگ عکاسی

مسابقه عکاسی طبیعت نشنال جئوگرافیک 2017 آغاز شد.

به گزارش فرادید، نشنال جئوگرافیک که یکی از مشهورترین موسسات منتشرکننده عکس و فیلم در حوزه طبیعت، حیات‌وحش و محیط‌زیست به‌شمار می‌رود هر ساله در موضوعات مختلف برای انتخاب برترین عکس‌ها، مسابقه برگزار می‌کند. مسابقه امسال نیز بتازگی آغاز شده و داوطلبان تا 17 نوامبر (26 آبان) فرصت دارند آثار خود را برای شرکت در این رقابت ارسال کنند. جایزه بزرگ این مسابقه ده هزار دلار همراه با انتشار در مجله نشنال جئوگرافیک است. یکی از عکس‌هایی که که نشنال جئوگرافیک منتشر کرده و مورد توجه قرار گرفته، غافلگیری سنجاب توسط شاهین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها