کاپیتان معروف دیگر نه دست به کمر زد نه چشم غره رفت!

نمایش زیبای والیبال ایرانی-آریایی / یک کاپیتان «جدید»

کولاکوویچ، نمره قبولی گرفت

بازیکنان تیم ملی والیبال با کسب مدال جهانی به این باور می‌رسند که می‌توانند به سمت سکوهای بالاتر بروند. شاید اگر شانس بیشتری داشتیم، می‌توانستیم مدال خوشرنگ‌تر هم بگیریم، اما اولین مدال جهانی برای والیبال در رده بزرگسالان جای امیدواری زیادی دارد. جا انداختن این باور میان بازیکنان که چند سال است زحمت می‌کشند، سخت بود. با این که برخی قدرت‌های جهانی در این مسابقات جایشان خالی بود، اما به هر حال موفقیت بزرگی کسب شد. این مدال می‌تواند به بازیکنان در مسابقات آینده اعتماد به نفس خاصی بدهد.
کد خبر: ۱۰۷۴۲۵۶
کولاکوویچ، نمره قبولی گرفت

والیبال با سیر موفقیت تیم ملی از لیگ جهانی تا جام قهرمانان قاره‌ها اینک در سومین تورنمنت جهانی خود حضور پیدا کرد و قبول شد.در لیگ جهانی برخی بازیکنان آسیب دیده بودند و شناخت کاملی هم از سوی مربی جدید وجود نداشت. کولاکوویچ قبل از حضورش در ایران از همه بازیکنان در حد نامشان شناخت داشت، اما این که با آنها زندگی کند، شرایط کاملا متفاوت بود. او برای رسیدن به شناخت اصلی به زمان نیاز داشت. انتخابی قهرمانی جهان با موفقیت او همراه شد و در نهایت این رقابت‌ها نشان داد کادرفنی به شناخت کاملی از تیمش رسیده است.

این که مربیان مطرح جهان در مصاحبه‌های خود از موفقیت ایران در دفاع روی تور و زدن سرویس می‌گویند، نشان می‌دهد روی این تیم کار شده است. همچنین شروع تورنمنت برخلاف سال‌های اخیر برای ایران با برد همراه بود. از سوی دیگر در چند بازی توانستیم بعد از باختن یکی دو ست به بازی برگردیم. این مسائل نشان می‌دهد شرایط متفاوت شده و کادرفنی کارش را بخوبی انجام داده است.

با این موفقیت نباید احساس کنیم از تیم‌های مدعی جهان بالاتر هستیم. می‌دانیم نقص‌هایی در این تیم وجود دارد؛ بنابراین در ادامه راه باید دست به دست هم بدهیم و نتایج بهتری در آینده بگیریم.

محمود افشاردوست

دبیر فدراسیون والیبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها