جوانان باآتیه در ترکیب متحول شده

خیز ووشو برای طلای جهانی

با تغییرات تیم ووشوی ایران در رقابت‌های جهانی، این تیم شرایط متفاوتی را در کازان روسیه تجربه خواهد کرد. این شرایط سبب شده است کارشناسان نیز ابراز نگرانی کنند و بگویند شاید استفاده از برخی نفرات باتجربه‌تر می توانست شرایط را به گونه‌ای دیگر برای تیم ملی رقم بزند.
کد خبر: ۱۰۷۳۶۷۱

در تیم ملی کنونی از سجاد عباسی، جعفر شیرزاد و امیر فضلی خبری نیست. همین طور از صدیقه دریایی در تیم بانوان. با این وجود، بررسی نفرات حاضر در تیم ملی ارزیابی بهتری را پیش از رقابت‌ها نشان می‌دهد؛ رقابت‌هایی که هفتم مهر در روسیه آغاز می‌شود.

طلایه‌داران رقابت‌های جهانی اندونزی مطابق انتظار در انتخابی تیم ملی، بدون مشکل مقابل رقبای خود به پیروزی رسیدند تا مسافر روسیه شوند.

محسن محمد سیفی ملی‌پوش وزن 70ـ کیلوگرم تاکنون سه طلای جهانی دارد و می‌خواهد چهارمین طلای این رقابت‌ها را روی سینه‌اش ببیند. از سوی دیگر حمید قلی‌پور که پیش از این چهار مدال طلای جهان 2007 چین (80 کیلوگرم)، 2011 ترکیه (85کیلوگرم)، 2013 مالزی (85کیلوگرم) و 2015 اندونزی (90 کیلوگرم) را کسب کرده است، قصد دارد به جمع پنج طلایی‌های دنیا برسد تا شانس کسب پرافتخارترین سانداکاران جهان را به دست آورد.

یوسف صبری و میلاد عارفی مقام، جوان‌ترین ملی‌پوشان حاضر در ترکیب تیم ملی ووشو هستند که نخستین آزمون جهانی بزرگسالان را تجربه می‌کنند. این دو به نسبت سانداکاران دیگر ایران برای رقیبان ناشناخته‌ هستند.

معین تقوی که حدود شش سال پشت خط امیر فضلی مانده بود، با وجود سابقه زیادی که در ووشو دارد، نخستین میدان جهانی خود را تجربه می‌کند. تقوی در میان ناباوری در رقابت‌های انتخابی از سد فضلی که در دوره گذشته مدال طلای جهان را به دست آورده بود، گذشت.

بانوان و تنها یک تغییر

تیم ساندای بانوان که در دوره گذشته رکورد صد در صد طلای جهان را از خود به جای گذشته بود، تنها با یک تغییر به روسیه می‌رود. شهربانو منصوریان و مریم هاشمی از تیم دوره گذشته در ترکیب باقی ماندند. تنها تغییر ایجاد شده حضور الهه منصوریان به جای صدیقه دریایی است.

ووشوی ایران که پس از چین به عنوان دومین قدرت برتر دنیا شناخته می‌شود، کار سختی برای دفاع از عنوان نایب قهرمانی دارد، زیرا روس‌ها به عنوان میزبان این بار اسب خود را برای کسب سکوی دومی زین کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها