آلمان با پیشی گرفتن از برزیل در رنکینگ فیفا پیشتاز شد

سقوط یک پله‌ای شاگردان کی‌روش

تازه‌ترین رنکینگ تیم‌های ملی فوتبال در حالی از طرف فیفا اعلام شد که در این رده‌بندی آلمان موفق شد گوی سبقت را از برزیل ربوده و در صدر بایستد، ضمن این‌که تیم ملی ایران به‌رغم حفظ صدرنشینی در قاره کهن، با یک پله سقوط در رده‌بندی جهانی در رده 25 قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۲۳

فیفا یک بار دیگر و مثل ماه‌های قبل رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را اعلام کرد؛ آن هم در شرایطی که تب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در اوج خود قرار دارد، رقابت‌هایی که در نوع خود بیشترین تاثیر را در جایگاه تیم‌ها در این رنکینگ دارد. در این میان در شرایطی که روسیه، برزیل، ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان ، بلژیک و مکزیک تیم‌هایی هستند که تا اینجای کار حضور خود را در جام جهانی 2018 قطعی کرده‌اند در هفته‌های باقیمانده باید بتدریج شاهد افزایش مسافران روسیه باشیم تا در نهایت چهره 32 تیم راه یافته به این رقابت‌ها مشخص شود.

پس از آن براساس اعلام فیفا در تاریخ دهم آذرماه، 32 تیم راه‌یافته به این رویداد بزرگ حریفان خود را در قالب گروه‌های هشتگانه می‌شناسند؛ گروه‌هایی که سرگروه آنها بر اساس آخرین رنکینگ انتخاب می‌شود. به این ترتیب که روسیه میزبان به عنوان یک سرگروه و تیم‌های قرار گرفته در رده‌های اول تا هفتم رنکینگ نیز به عنوان دیگر سرگروه‌ها انتخاب می‌شوند. به عبارتی، مدعیان بزرگ فوتبال جهان دو ماه فرصت دارند رتبه خود را در رنکینگ افزایش داده و تا در نهایت در رنکینگ ماه اکتبر (آبان‌ماه) رده‌های اول تا هفتم قرار گرفته و کار خود را در مرحله گروهی جام‌جهانی راحت کنند.

در شرایطی که در قاره اروپا هنوز دو هفته از رقابت‌های انتخابی به منظور صعود مستقیم 9 تیم و بازی‌های پلی‌آف این قاره جهت شناخت چهار تیم دیگر و در آمریکای‌جنوبی و آمریکای‌شمالی دو دور دیگر از رقابت‌های انتخابی آنها باقی مانده است، آلمان در رنکینگ اخیر که بتازگی صعود خود را به جام‌جهانی قطعی کرد موفق شد مجموع امتیازات خود را به 1606 رسانده و جای برزیل پیشتاز را گیرد.

در این رنکینگ بعد از برزیل که در رده دوم قرار دارد، پرتغال با سه پله صعود خود را به رده سوم رساند، آرژانتین با یک پله سقوط نسبت به ماه قبل چهارم شد، بلژیک با چهار‌پله صعود پنجم، لهستان با یک پله سقوط ششم و سوئیس با سه پله سقوط در رده هفتم قرار گرفتند.

ضمن این‌که فرانسه با دو پله صعود هشتم است، شیلی و کلمبیا با دو پله سقوط نهم و دهم هستند.

اما در قاره آسیا ایران در حالی به پیشتازی خود با 865 امتیاز ادامه داد که در رده‌بندی جهانی با یک پله سقوط مواجه شد و در رده 25 ایستاد. در رده‌بندی آسیایی‌ها بعد از تیم ایران، ژاپن با چهار پله صعود در رده 40، استرالیا با پنج پله سقوط در رده 50، کره‌جنوبی با دو پله سقوط در رده 51 و عربستان با شش پله صعود در رده 53 دنیا قرار گرفتند.

این در حالی است که چین که از راهیابی به جام‌جهانی بازماند به دلیل دو برد خود در روزهای پایانی انتخابی جام‌جهانی 15 پله در رنکینگ دنیا صعود کرد و به رتبه 62 رسید؛ بیشترین صعود در میان آسیایی‌ها اما صعود بی‌حاصل!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها