مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به این که 530 بدهکار دیه ناشی از تصادفات رانندگی در زندان هستند، گفت: برای داشتن جامعه سالم، جرم بودن تخلفات رانندگی باید برای همه اقشار اجتماعی نهادینه شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۵۲

به گزارش جام‌جم، ‌اسدالله جولایی‌ در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره رانندگان حرفه‌ای افزود: بهبود وضعیت ایمنی راه‌ها رسالت سنگینی است که محقق ساختن آن نیازمند تعاملات غیردولتی است. در این زمینه فعالیت مجموعه‌هایی چون جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در قالب نهادهایی مردمی هرچند قابلیت احصا ندارد، اما در ارتقای فرهنگ ترافیکی کشور بدون شک اثرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: سال‌های اخیر، ستاد دیه با همین دغدغه غیرسازمانی خود، مقوله پیشگیری را به‌عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داد و ضمن تشکیل کمیته‌های راهبردی در موضوعات مختلف حقوقی و قضایی، بحث اصلاح برخی قوانین را با همیاری اساتید برتر دانشگاهی و مسئولان اجرایی کشور پیگیری کرد و قدم در این راه را با جدیت ادامه می‌دهد.

مدیرعامل ستاددیه کشور یادآور شد: امروز موضوع زندانیان کابین‌های پرداخت نشدنی و خود مهریه‌ که یک قرارداد کاملا خصوصی است، هرچند با تصویب قانون محدودکننده‌ای چون «رفع جنبه کیفری از صداق بالای 110 سکه» تا حدودی کنترل شد، اما اگر بخواهم طبق آمار مستند صحبت کنم، باید بگویم هم‌اکنون حضور 2420 زندانی مهریه و 404 بدهکار محبوس نفقه در کشور حکایت از آن دارد که این موضوعات بیش از آن‌که نیازمند تصویب قوانین جدید باشند، محتاج اصلاح رفتاری و شیوه‌های زندگی هستند.

به گفته او‌، معلم مدرسه و مدرس دانشگاه به سهم و اندازه تعهد ترسیمی خود باید تخلفات رانندگی را در هیأت ارتکاب یک جرم به دانش‌آموزان و دانشجویان معرفی کند؛‌ امر مهمی که بسط آن در میان این قشر آموزشی و دیگر طبقات جامعه، حضور بیشتر انجمن‌های علمی و تشکیلات مردمی را توجیه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها