جامجم آنلاین: دانشمندان سوئیسی میگویند روش سریع و آسانی را برای تشخیص سیاه زخم یافتهاند.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۳

تستهای تشخیصی موجود از نظر هزینه و زمان مقرون به صرفه نیستند و از آنجا که عفونت با میکروب سیاه زخم در صورت عدم درمان طی 24 ساعت باعث مرگ بیمار میشود زمان نقش تعیینکنندهای در بهبود دارد.
به گزارش بیبیسی این آزمایش جدید ، ملکولی را که منحصرا به سیاه زخم مربوط میشود و روی سطح آن موجود است هدف قرار میدهد و لذا نتیجه در عرض چند دقیقه مشخص میگردد.
تستهای ایمونولوژیک با تشخیص یا ارزیابی کمی یک ماده سطحی در نمونه به وسیله واکنش ایمونولوژیک بین آنتی بادیها و آنتیژنها انجام میشوند و نتایج در چند دقیقه مشخص میشود.
اختصاصی بودن بالا نتیجه استفاده از پروتئینهای آنتی بادیهای تولید شده توسط سلولهای دفاعی بدن در پاسخ به یک آنتی ژن یا مهاجم خارجی است.
محققان در این مطالعه بر آن شدند تا آنتی بادیها را بر علیه ملکول سطحی آنتراکس یا سیاه زخم ایجاد کنند.
برای این منظور ، داشتن مقادیر کافی از ملکول فوق ضروری است اما جدا کردن فرم خالص آن از سطح میکروب سیاهزخم دشوار است.
به همین دلیل این محققان مدل مصنوعی ملکول را در آزمایشگاه ساختند و سپس آن را به پروتئین حامل خاص متصل کرده به موش تزریق کردند.
پاسخ ایمنی موش با تزریق افزایش یافت سپس دانشمندان توانستند آنتی بادیها را از موش به دست آورند. این آنتی بادیها اختصاصی ملکول سطح میکروب سیاه زخم بودند.
محققان بر این باورند که آنتی بادیهای فوق را میتوان برای ایجاد یک تست بسیار حساس جهت تشخیص سیاه زخم به کار برد. آنها امیدوارند در آینده واکسنهای جدیدی با آنتی بادیها تولید کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها