شرکت‌های کوکاکولا و پپسی، دو شرکت از هفت شرکتی بودند که قول داده‌اند، قند نوشیدنی‌های خود رادر سنگاپور تا 12 درصد کم کنند. گویا اولین بار است که یک کشور آسیایی به چنین قرار دادی علاقه نشان داده است. سنگاپور یکی از کشورهایی است که بیشترین مبتلایان دیابت را به نسبت جمعیت خود دارد.
کد خبر: ۱۰۶۷۹۵۳

شرکت بی‌اچ‌پی بیلتون، یکی از شرکت‌هایی است که در نهایت تصمیم گرفت، وارد کسب و کار نفت شیل در آمریکا شود. این شرکت که زمینه اصلی آن استخراج سنگ‌های معدنی آهن‌دار است، پس از رونق و شروع کار نفت شیل به این صنعت علاقه‌مند شده در حالی که قیمت نفت در سه سال گذشته روند کاهشی داشته است.

یک شرکت دیگر که در زمینه فعالیت‌های مرتبط به نفت خام فعالیت داشته، به منظور ایجاد تمرکز، اقدام به فروش دارایی‌های خود بعد از 50 سال حضور در صنعت انرژی کرده است. مولر ماسک، بزرگ‌ترین خطوط کشتیرانی دنیاست. این شرکت قصد دارد سهم خود را در این شرکت به تویوتا و نیسان بفروشد.

یک دادگاه در روسیه به نفع شرکت روسنفت حکم صادر کرد‌. این شرکت با شرکت سیستما وارد یک دعوی حقوقی در مورد یک مزایده عمومی بوده که طی آن، روسنفت یک دارایی را که در اختیار سیستما بوده، از دولت خریداری کرده است. روسنفت اعلام کرده، سیستما نامناسب رفتار کرده و در نتیجه،‌ حدود 136 میلیارد روبل روسیه، معادل با 3/2 میلیارد دلار، به دارایی مورد نظر خسارت وارد کرده است. سیستما اعلام کرده، رای دادگاه یکطرفه بوده است.

در یک حرکت غیر‌منتظره، دولت برزیل اعلام کرده، می‌خواهد الکتروبراس، بزرگ‌ترین شرکت در زمینه تولید انرژی را خصوصی کند. این شرکت از دهه 1990 سودآور بوده است. دولت برزیل اعلام نکرده، چقدر از سهام خود را خواهد فروخت، اما سرمایه‌گذاران خوشحال هستند که شاخص این شرکت به بیشترین مقدار خود در هفت سال گذشته برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها