مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه برای اولین بار در کشورمجمع خیرین حوزه ازدواج و خانواده در استان‌ها راه‌اندازی شده است، گفت: قصد داریم تا در کشور بیش از گذشته از ظرفیت خیرین استفاده و آنها را سازماندهی کنیم و در ادامه این طرح به زودی «مجمع ملی خیرین ازدواج» را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۳۸
وام 10 میلیون تومانی و تسهیلات خرید کالاهای ایرانی برای جوانان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، ناصر صبحی با اشاره به اقدامات انجام شده برای فرهنگسازی در جهت کاهش هزینه‌ها و حرکت به سمت ازدواج آسان گفت: وظایف ما در دفتر ازدواج و تعالی خانواده، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت، حمایت و ارزیابی در این زمینه است.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه‌اندازی طرح «بیمه ازدواج جوانان» در سال گذشته اظهار کرد: تلاش کردیم تا موضوع وام 10 میلیونی ازدواج را نیز با همکاری بانک مرکزی عملیاتی کنیم و به نظر می‌رسد در این زمینه رضایت نسبی بین جوانان ایجاد شده است.

صبحی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای منعقد شده با تولیدکنندگان، کارخانجات و فروشندگان سطح کشور اضافه کرد: بدین ترتیب تلاش کردیم تا جوانان در کنار وام 10 میلیون‌تومانی بتوانند از وام‌های خرید کالاهای ایرانی نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به افزایش سن ازدواج در میان جوانان تصریح کرد: در این خصوص جای نگرانی چندانی وجود ندارد زیرا سبک زندگی میان جوانان تغییر کرده است و آنها خصوصا دختران می‌خواهند به تحصیلات عالی و سپس اشتغال و استقلال مالی برسند. رسیدن به این موارد، سن ازدواج را دست کم تا چهار سال افزایش می‌دهد.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد،‌ در ادامه تصریح کرد: زمانی افزایش سن ازدواج باعث نگرانی خواهد شد که افراد شرایط لازم برای ازدواج را داشته باشند اما به دلایلی نتوانند و یا نخواهند تشکیل زندگی بدهند، در غیراینصورت طبیعی است سن فردی که می‌خواهد با مدرک دیپلم ازدواج کند، با فردی که قصد دارد بعد از اخذ مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد تشکیل زندگی دهد، متفاوت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها