«محافظ مزدور» در حالی برای دومین هفته متوالی صدرنشین جدول هفتگی گیشه سینماهای آمریکا شد که فروش فیلم‌ها افت بسیار زیادی کرده است. این کمدی اکشن پلیسی با فروشی ده‌ میلیون دلاری در ردیف اول جدول قرار گرفت. فروش ده روز اول محصول تازه شرکت فیلمسازی لاینزگیت به حدود 40 میلیون دلار رسیده است. با توجه به هزینه 30 میلیونی فیلم، می‌توان از آن به عنوان یک کار موفق و پرفروش اسم برد، اما تحلیلگران سینمایی می‌گویند،‌ فروش کلی ده فیلم اول جدول گیشه، تنها 49 میلیون دلار بوده است. از سال 2001 تا به حال، اولین بار است که فروش کلی هفتگی فیلم‌ها در آمریکای شمالی این قدر پایین است. به باور تحلیلگران، استقبال نکردن مردم از فیلم‌های روی پرده به پایین بودن کیفیت فیلم‌های تازه و همچنین مشکلات اقتصادی تماشاگران برمی گردد.
کد خبر: ۱۰۶۷۳۴۹

به نوشته اسکرین اینترنشنال، درام ترسناک و دلهره آور آنابل: خلق کردن، با فروشی 5/7 میلیون دلاری ردیف دوم جدول را اشغال کرد. این فیلم کم هزینه بعد از سه هفته نمایش عمومی در آمریکای شمالی، به فروش خوب 80 میلیون دلاری دست یافته است. سومین فیلم جدول پرش بلند، یک محصول تازه است. این انیمیشن کامپیوتری خانوادگی و کمدی با فروشی پنج میلیونی این ردیف را از آن خود کرد. الی فانینگ صداپیشه فیلم، به جای دختری حرف می‌زند که رویاهایی بزرگ و دست‌نیافتنی دارد. تهیه‌کنندگان فیلم و اهل فن، پیش‌بینی افتتاحیه بالاتری برای این فیلم می‌کردند.

آنچه توجه عموم تحلیلگران و دست‌اندرکاران صنعت سینما را این هفته جلب کرد، فروش پایین کلی محصولات سینمایی در جدول گیشه بود. اهل فن می‌گویند، اگر هالیوود به همین شکل به تولید محصولات خود ادامه دهد، دیر نیست روزی که دیگر کسی برای تماشای فیلم‌ها راهی سالن نمایش نشود.

پل دراگابدیان، تحلیلگر سرشناس اقتصادی سینما در این باره می‌گوید: متاسفانه محصولات سینمایی در یک دایره تکرار افتاده و گرفتار کلیشه شده‌اند. تماشاگران بخوبی متوجه این موضوع هستند و با عدم استقبال از فیلم‌های روی پرده، اعتراض خود را با صدای بلند اعلام می‌کنند.

مایکل داگلاس، بازیگری را رها می‌کند

مایکل داگلاس، پس از چهار دهه دوری از صفحه تلویزیون، دوباره با یک مجموعه تلویزیونی همکاری می‌کند. شبکه نتفلیکس که توانسته نظر مثبت داگلاس را برای بازگشت به قاب کوچک جلب کند، دستمزد بالایی هم به او پرداخت می‌کند. البته رقم دستمزد فاش نشده، اما نزدیکان بازیگر می‌گویند او به دلیل خوب بودن مجموعه، بازی در آن را قبول کرده و نه پول زیادی که می‌گیرد! این مجموعه با نام متد کامینسکی جلوی دوربین می‌رود و نتفلیکس آن را با همکاری شبکه قدیمی آبی‌سی تهیه می‌کند. شنیده‌ها حکایت از آن می‌کند که مایکل داگلاس در داستان مجموعه در نقش یک بازیگر هالیوودی ظاهر می‌شود که این حرفه را رها کرده و وارد دنیای ورزش می‌شود، اما مدیر برنامه هایش ترتیبی می‌دهد که او به صورت یک مربی و معلم بازیگری درآمده، به دنیای سینما برگردد. نقش این مدیر برنامه را هم آلن آرکین بازی خواهد کرد.

به نوشته امپایر آنلاین، کلید فیلمبرداری متد کامینسکی اوایل فصل پاییز زده می‌شود تا برای بهار سال آینده میلادی روی آنتن برود.

این طور که مدیران نتفلیکس می‌گویند، این درام اجتماعی فقط در یک فصل تولید شده و صاحب فصل‌های بعدی نخواهد شد. کار انتخاب کارگردان مجموعه آغاز شده و قرار است یک کارگردان واحد تمام اپیزودهای آن را کارگردانی کند. از آن جا که داگلاس نقش اصلی مجموعه را دارد، یکی از فیلمسازان سرشناس دنیای سینما وظیفه کارگردانی اش را به عهده خواهد گرفت. تهیه کنندگان مجموعه گفته اند آن را در ده قسمت تهیه خواهند کرد و تماشاگران را همراه خود به پشت صحنه هالیوود و دنیای سینما می‌برند.

البته این مجموعه نگاهی انتقادی به هالیوود ندارد و داستان خود را با لحنی کمدی تعریف می‌کند. تماشاگران تلویزیون در دهه 70 میلادی مایکل داگلاس را در مجموعه پربیننده خیابان‌های سان فرانسیسکو دیدند. بعد از آن، او وارد دنیای سینما شد و به صورت یکی از مطرح ترین ستارگان سینما درآمد.

کیکاوس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها