مهدی تارتار در گفت‌وگو با جام‌جم:

این پرسپولیس قهرمان می‌شود

مهدی تارتار و صدرنشینی با پارس جنوبی جم در رقابت‌های لیگ برتر. به عقیده خیلی‌ها پارس جنوبی هنوز به یک تیم درست و حسابی نخورده است و هفته‌های ابتدایی است و آنها می‌گویند: پارس جنوبی به زودی نزول می‌کند. ادعایی که خود تارتار هرگز آن را قبول نمی‌کند. برای دقایقی با سرمربی پارس جنوبی جم همکلام شدیم تا او از تیمی که ساخته، از اهدافش و از نتایج خوبی که گرفته حرف بزند.
کد خبر: ۱۰۶۶۴۸۹

روزی که تیم شما به لیگ برتر صعود کرد توقع این بود که طبق روال عادی پارس جنوبی جم نتیجه نگیرد و...

منطقی است. اگر بخواهیم منطقی به این ماجرا نگاه کنیم باید همین اتفاق می‌افتاد و نگاه‌ها کاملا درست بوده است. همزمان با ما چند تیم دیگر هم به لیگ برتر صعود کرده‌اند، اما ما خیلی زود شروع کردیم و وقتی مستقر شدیم تمرکزمان را روی بازیکنان خوب دسته اول گذاشتیم. آنها را شناسایی کردیم و نقاط ضعف تیم را پوشش دادیم. ما سعی کردیم شاکله اصلی را حفظ کنیم و با کمی تغییر راهی لیگ برتر شویم. راز موفقیت تیم ما همدلی است. همدلی ای که با توجه ویژه مدیریت به وجود آمده است. دومین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم اخلاق است. کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند روی این زمینه تاکید ویژه‌ای دارم. ما خیلی زود هماهنگ شدیم و بازیکنان‌مان انگیزه بالایی دارند.

این را خودتان هم قبول دارید که هنوز هفته‌های سخت برای پارس جنوبی جم آغاز نشده است؟

ما از آن چیزی که پیش‌بینی کرده بودیم جلوتر هستیم. شاید جلوتر از خیلی تیم‌های مطرح دنیا. اصلا فکر نمی‌کردیم در پنج هفته ابتدایی لیگ 13 امتیاز بگیریم. بچه‌های ما نشان دادند خواستن، توانستن است.

موضوع این است شاید تیم شما اسیر غرور یا حواشی ناخواسته شود. برای این کار برنامه‌ای دارید؟

فکر نمی‌کنم این طور شود، چون ما اجازه این کار را نمی‌دهیم. در هر پست جایگزین‌های خوبی داریم و اگر بازیکنی غفلت کند می‌داند جایش روی نیمکت ذخیره‌ها خواهد بود. بازی‌های سنگین ما تازه از این هفته آغاز می‌شود؛ بازی با استقلال، سایپا، پدیده، تراکتورسازی و ذوب‌آهن. کار سخت است. ما استقلال خوزستان را شکست دادیم، اما در بدترین روز خودمان قرار داشتیم. البته موقعیت‌های چندانی به حریف ندادیم، ولی گرمای هوا باعث شده بود تحلیل برویم. اشتباهات مان در زمان‌های پایانی مسابقه بیشتر بود. به هر حال کارمان سخت است و توقعات نباید از ما بالا نرود. ما همین که بتوانیم تیم را در لیگ برتر نگه داریم به موفقیت رسیده‌ایم.

یعنی نگاهی به قهرمانی ندارید؟

واژه قهرمانی هنوز برای ما زود است، اما داریم راه خودمان را می‌رویم.

در هفته ششم لیگ برتر باید به مصاف استقلال بروید. نظرتان درباره این بازی چیست؟

تعطیلات لیگ برتر کاملا به ضرر ما و به سود استقلال تمام می‌شود. اگر بازی‌ها هفته به هفته انجام می‌شد ما شانس زیادی داشتیم. من قبل از لیگ گفتم و در حال حاضر هم می‌گویم استقلال یکی از شانس‌های قهرمانی است و شک نکنید این تیم توانایی‌های زیادی دارد. بازی ما با استقلال سخت است، اما باید بگویم در خانه حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

نظر شما به عنوان یک پرسپولیسی سابق درباره این تیم چیست؟ آنها می‌توانند الاهلی را شکست بدهند؟

بـــدون شک در این یکی دو سال گذشته پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر بوده است. کادر فنی آنها حفظ شده و نقاط ضعف و قوت را به خوبی شناسایی کرده‌اند. پرسپولیس زیاد دست به تغییر نمی‌زند و بازیکنان خوبی را هم جذب می‌کند. باید به برانکو و مدیران این تیم تبریک بگویم که خیلی عاقلانه یارگیری می‌کنند و ثمره‌اش هم همین است که می‌بینید. آنها ضعف نیمکت‌شان در سال قبل را هم جبران کرده‌اند و حالا با کیفیت بازی می‌کنند. به نظرم آنها می‌توانند در بازی برگشت الاهلی را شکست بدهند و پس از سال‌ها کار را به اینجا برسانند که یک تیم از ایران قهرمان آسیا شود.

در لیگ برتر چطور؟ آنها می‌توانند از عنوان قهرمانی خودشان دفاع کنند؟

صد در صد. این پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود. آنها با اقتدار نتیجه گرفته‌اند.

البته تیم شما هم جدی‌ترین رقیب آنها در صدر جدول است.

ولی هدف‌مان قهرمانی نیست. با این حال داریم کار خودمان را انجام می‌دهیم.

حرف خاصی باقی مانده؟

نه، فقط دوست دارم از داوران بازیمان با استقلال خوزستان بخصوص آقای پیام حیدری تشکر کنم. رفتار و اخلاق ایشان الگوی خوبی است و از آنها تشکر می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها