موجور یکی از غذاهای سنتی مردم ترکیه است که کدو و پنیر، مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن است.
کد خبر: ۱۰۶۶۴۳۴

کدو سبز برای بدن انسان یکی از بهترین منابع غذایی منگنز محسوب می‌شود. همچنین این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B1 و B6 مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. اگر می‌خواهید یک غذای خوشمزه و سالم درست کنید،‌ موجور پنیری را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه موجور کدو پنیری:

کدو: 2 عدد متوسط، تخم‌مرغ: 2 عدد، پنیر سفید: 100 گرم، شوید خردشده: 3 قاشق غذاخوری، نمک: به میزان لازم، فلفل: به میزان لازم و روغن: یک قاشق غذاخوری

کدوها را پوست گرفته و رنده کنید. پنیر را ریز کرده و همراه با شوید، نمک، فلفل و تخم‌مرغ بخوبی مخلوط کنید.

این غذا را می‌توان به دو روش در فر و تابه تهیه کرد. برای تهیه در فر، کف قالب مورد نظرتان را با روغن چرب کرده، مواد را داخل آن ریخته و سطح آن را صاف کنید و در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد بپزید تا سطح آن برشته شود. همچنین می‌توانید این غذا را مثل کوکو یا کتلت در کف دست به شکل دایره مسطح درآورده و در تابه ریخته و سرخ کنید.

کباب چوبی (ویتنامی)

گوشت، غذای مشترک بیشتر ملت‌های جهان است که هر ملتی ادویه خاص خود را به آن افزوده و کباب را به روش خود می‌پزد. این هفته طرز تهیه کباب به روش مردمان جنوب شرقی آسیا را بیاموزید.

مواد لازم برای 4 نفر:

گوشت چرخ‌کرده: 400 کیلوگرم، ریحان خردشده: یک قاشق غذاخوری، گشنیز خردشده: یک قاشق غذاخوری، سس سویا: بسیار اندک (چند قطره)، لیموترش: یک عدد، پیاز: یک عدد کوچک، آب: اندک، سیر له شده: یک حبه، فلفل قرمز تازه: یک عدد کوچک، شکر: یک قاشق مرباخوری، سرکه سفید: نیم قاشق مرباخوری، روغن مایع: به میزان لازم و کاهو: یک عدد کوچک

برای تهیه این غذا، اول سس آن را تهیه کنید. سویا سس، آب، آبلیموی تازه، شکر، سرکه سفید، سیر له شده، فلفل قرمز خرد شده را با هم مخلوط کنید و یک ساعتی در یخچال بگذارید.

روی سینی فر روغن بمالید و فر را با دمای 230 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. گوشت، پوست لیموی رنده شده، ریحان، گشنیز و پیاز رنده‌شده و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. گوشت مخلوط شده را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را دور سیخ‌های چوبی قرار داده و فرم دهید. حدود سه سانتی‌متر از زیر سیخ‌ها را خالی بگذارید که گرفتن آن راحت شود. کباب‌های به سیخ کشیده شده را روی سینی طبقه وسط فر قرار دهید و حدود یک ربع ساعت بپزید و بعد گریل را روشن کرده تا روی کبابتان رنگ طلایی و قهوه‌ای خوش رنگی بگیرد.

سسی که در یخچال گذاشته بودید بیرون بیاورید و کنار بگذارید. کباب‌ها را روی برگ کاهو قرار دهید و کمی سس روی آن ریخته و سرو کنید.

سالاد توستادا (مکزیکی)

شب‌ها سبک تر غذا بخورید، توستادا یک سالاد مناسب به عنوان شام شب است که در عین سبک بودن نسبت به غذاهای برنجی، از نظر غذایی نیز کامل است.

مواد لازم برای 4 نفر:

کاهو: 200 گرم، سینه مرغ: یک عدد ، آووکادو: یک عدد، برگه ترتیلای ذرت: 4 عدد، پنیر چدار: 200 گرم، پنیر پارمزان: 200 گرم، گوجه فرنگی: یک عدد، سیر: یک حبه، پیاز قرمز: یک عدد، پودر فلفل چیلی: نصف قاشق چایخوری، آبلیموی تازه: 2 قاشق غذاخوری، روغن زیتون: 3 قاشق چایخوری، نمک و پودر فلفل سیاه: به میزان لازم و برگ گشنیز تازه: به میزان لازم

فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. ترتیلاها را با دو قاشق چایخوری روغن چرب کرده و در فر قرار دهید تا ترد و تست شوند. هر دو پنیرتان را رنده و مخلوط کنید و روی ترتیلاها بریزید. دوباره آنها را در فر قرار دهید و حدود 3دقیقه در فر تا تست شوند. نان‌ها را از فر بیرون آورده و کنار بگذارید. پیازتان را نگینی خرد کنید و نیمی از آن را در روغن تفت دهید تا نرم شود. پودر فلفل چیلی و سیر له‌شده را به پیاز اضافه کرده، به مدت 30 ثانیه تفت دهید. سینه مرغ را به قطعات کوچک خرد و کمی سرخ کنید. سپس به همراه یک پیمانه آب و نمک و فلفل اجازه دهید بپزد تا آب آن تبخیر شود و نصف قاشق غذاخوری آبلیمو را با مواد مخلوط کنید و تابه را از روی حرارت بردارید. کاهو و گوجه فرنگی را خرد کرده،‌ آووکادو را از وسط به دو نیم کنید، هسته آن را خارج کرده و آن را نیز به مکعب‌های کوچک ببرید. در یک کاسه بزرگ، کاهو را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو، نمک و فلفل مخلوط کنید. کاهو را روی ترتیلاها قرار دهید؛ سپس مخلوط مرغ، گوجه، پیاز و آووکادو خرد شده را روی کاهو قرار دهید و سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها