جلسه علنی مجلس در نوبت عصر به منظور ادامه بررسی برنامه های وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم به ریاست آقای لاریجانی برگزارشد.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۱۶
ادامه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس؛ نوبت عصر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر امروز به بررسی برنامه ها و صلاحیت وزیران پیشنهادی کشور ، نفت ، نیرو و ورزش و جوانان می پردازند.

مخالف وزیر پیشنهادی کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تعلل وزارت کشور در ارائه اساسنامه تشکیل سازمان عمران سواحل و دریا و فعالیت غیرقانونی و تخلفات گسترده موسسات مالی از عملکرد رحمانی فضلی در دولت یازدهم انتقاد کرد.

صفرعلی اسماعیلی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 28 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با رحمانی فضلی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور گفت: در حال حاضر دهیاران سراسر کشور در شرایط بسیار سخت معیشتی قرار دارند، اما مظلومانه به تلاششان ادامه می دهند؛ بنابراین امنیت و ثبات شغلی دهیاران مهمترین مسئله برای آنهاست، ضمن اینکه وزارت کشور باید برای رفع مشکل دهیاران پاسخ های لازم را به نمایندگان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در طول 4 سال گذشته فعالیت غیرقانونی و تخلفات گسترده موسسات مالی میزان، شرکت پدیده شاندیز و فرشتگان مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است، افزود: چه اقدامی از سوی وزارت کشور در این زمینه صورت گرفته است.

اسماعیلی با بیان اینکه وزارت کشور همچنین درخصوص کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از این آسیب ها ماموریت دارد، تصریح کرد: مسئولان در وزارت کشور پاسخ دهند که چه اقدامی را در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی انجام داده اند؟ همچنین یکی از وظایف این وزارتخانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، موضوعی که در حال حاضر تهدیدات بسیاری برای کشور به وجود آورده است.

تذکر رئیس مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی به دنبال تذکر سخنگوی کمیسیون فرهنگی و انتقاد او از محتوای نطق مخالفان و موافقان وزرای پشنهادی، گفت: موافقت و مخالفت نمایندگان باید روشن باشد و در این باره چند بار تذکر داده‌ایم.

احد آزادی خواه در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 28 مرداد) مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به صلاحیت و رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم با استناد به ماده 113 آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: وقتی نماینده زمانی برای نطق موافقت یا مخالفت در اختیار دارد، قاعدتا نباید خارج از موضوع صحبت کند؛ اگر خارج از موضوع صحبت کند طبق ماده 113 باید تذکر داده شود و اگر این اتفاق سه بار رخ دهد، هیئت رئیسه می تواند وی را از داشتن نطق در تمام جلسه منع کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اما شاهد هستیم که محتوای موافقت برخی نمایندگان در واقع مخالفت است و فحوای نطق مخالفان در واقع موافقت با وزیر پیشنهادی است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، تصریح کرد: موافقت و مخالفت نمایندگان باید در این زمینه روشن باشد و در این باره چند بار تذکر داده ایم.

موافق وزیر پیشنهادی کشور

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صدور پروانه کار 54 مورد حزب و گروه سیاسی و حضور 151 نفر از بانوان در پست‌های مدیریتی وزارت کشور را از نقاط مثبت عملکرد رحمانی فضلی در دولت یازدهم دانست.

فریده اولادقباد در نشست علنی عصر امروز (شنبه، 28 مرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: رحمانی فضلی کارنامه 4 ساله خوبی در وزارت کشور دارد. وزارت کشور حافظ نظم و امنیت، سیاست عمومی، هماهنگ کننده سازمان های دولتی و مردمی در استان ها و فراهم کننده موجبات اجرای سیاست های عمومی دولت است.

وی افزود: آقای رحمانی فضلی دارای نگرش سیستمی در تحلیل مسائل و پدیده های سیاسی است. وزیر کشور به جای تحلیل خطی دارای رویکردی جامع نگر و سیستمی است یعنی ابعاد تاریخی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را هم مورد توجه قرار می دهد و به دنبال حل مسائل است.

اولاد قباد با بیان اینکه رحمانی فضلی رویکرد ملی را بر نگاه فردی و جناحی ترجیح می دهد و در ساختار اداری که تاکنون مسئولیت آن ها را برعهده داشته ثابت کرده است باید براساس رویکرد توسعه محوری از همه ظرفیت ها بهره ببرد، متذکر شد: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی با مدیریت استان های الگو در حوزه اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی داشته است.

نقطه قوت کارنامه رحمانی فضلی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصویب 30 طرح و آیین‌نامه امنیتی و صدورپروانه فعالیت احزاب را نقطه قوت کارنامه رحمانی فضلی در دوره صدارتش بر وزارت کشور دولت یازدهم دانست.

مسعود گودرزی در نشست علنی عصر امروز (شنبه، 28 مرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: از آقای رئیس جمهور برای معرفی مجدد آقای رحمانی فضلی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور تشکر می کنم.

گودرزی با اشاره به اینکه در حوزه امنیتی از سال 80 تا 92، بیست و پنج دستورالعمل و طرح امنیتی در وزارت کشور مصوب شده است، ادامه داد: در این چهار سال در دوره آقای فضلی 30 طرح و آیین نامه امنیتی تصویب شد و این امر باعث شد روند سرقت های عمومی که رو به افزایش گذاشته بود، کاهش یابد. جلسات مستمر و هماهنگی های مطلوب که با همه بخش ها صورت گرفت باعث شد تا این وضعیت آرام و امن را شاهد باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این دوره می توان گفت ساماندهی مرز کشور انجام شد، اضافه کرد: وضعیت مرزهای کشور را همه می دانیم. بازارچه های مرزی که برای اقتصاد مرزنشینان ایجاد شده بود که در این دوره ساماندهی شدند؛ از وضعیت کوله بران، فیلم ها و مطالبی را برای ما ارسال می کردند که خوشبختانه در این دوره همگی آنها ساماندهی شده اند.

گردش مالی سه میلیارد دلاری موادمخدر در کشور

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: گردش مالی سه میلیارد دلاری موادمخدر در کشور می‌تواند بسیاری از عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

زهرا سعیدی مبارکه در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 28 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مخالفت با عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شجاع هم استانی خود شهید مظلوم مدافع حرم محسن حججی خاطرنشان کرد: مخالفت بنده براساس بداخلاقی و از باب سنگ اندازی نیست بلکه برای اصلاح رویه ها و ساختارهاست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انسداد مرزها در رابطه با ورود اتباع بیگانه به کشور و قاچاق کالا گفت: الان چند میلیون بیگانه غیرمجاز داریم که هم فرصت کار را از کارگران ما گرفته اند و هم مشکلات عدیده ای به وجود آورده اند. آیا شما این دغدغه را دارید و اگر دارید چرا وضع این گونه است؟

واگذاری اختیارات به مدیران استانی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات وزارت کشور در چهار سال گذشته گفت: از گام‌های مثبت وزیر واگذاری اختیارات به مدیران استانی و افزایش بودجه عمرانی از 5 درصد به 30 درصد در دولت یازدهم است.

شهاب نادری در نشست علنی عصر امروز (شنبه، 28 مرداد) مجلس شورای اسلامی، در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر کشور افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدامات وزارت کشور در 4 سال گذشته کاملا مشهود است. همچنین در زمان تصدی ایشان بر وزارت کشور موضوع عدم تمرکززدایی مطرح و محقق شد لذا تمرکز وزارت کشور بر تقویت استان‌ها در 4 سال گذشته انجام شده که در برنامه‌های 4 سال آینده نیز مطرح است.

وی نماینده دوره چهارم مجلس، رئیس دیوان محاسبات کشور، معاون سیاسی صدا و سیما، معاون شورای امنیت ملی کشور، معاون وزیر کشور و 4 سال وزیر کشور و استاد دانشگاه بهشتی بوده است لذا با توجه به مدیریت ایشان در دستگاه‌های مختلف و شرایط گوناگون از ایشان شخصیتی پخته و ورزیده و دارای قدرت تحلیل بالا ساخته است.

در 4 گذشته بحران امنیتی نداشتیم

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی برنامه های رحمانی فضلی را منطبق و همسو با اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه، سیاست های اقتصاد مقاومتی و تمام سیاست های ابلاغی دانست.

نورمحمد تربتی نژاد در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه 28 مرداد) در رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور، گفت: وزارت کشور یکی از مهم ترین و گسترده ترین وزارتخانه ها از حیث ماموریت ها و وظایف است. تمشیت امور اجتماعی، نظامی، تحقق و توسعه آزادی های سیاسی و اجتماعی، راهبری و پشتیبانی شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری ها و دهیاری ها، ایجاد نظام مطلوب تقسیمات کشوری، هماهنگی امور استاندارها، نظارت بر امور اتباع و مهاجران، اجرای انتخابات و اعمال مدیریت بحران های ناشی از حوادث طبیعی و غیرمترقبه و بسیاری از دیگر از مسئولیت ها به عهده وزارت کشور است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اقدامات موثر وزیر کشور در دولت یازدهم، گفت: ایشان توانست در مسائل امنیتی با اولویت دادن به اصل پیشگیری، از بسیاری رخدادهای امنیتی جلوگیری کند به طوری که در طول 4 سال دولت یازدهم هیچ گونه بحران امنیتی در کشور نداشته باشیم؛ ایشان با ارتقای دانش مدیریتی نیروی انتظامی موجب افزایش قابل ملاحضه اعتماد عمومی به پلیس شد که این امر سرمایه بزرگ معنوی و امنیتی برای نظام است.

مخالف وزیر پیشنهادی نفت

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ ترین دستاورد وزارت نفت را که افزایش فروش نفت است باید متاثر از دیپلماسی وزارت امور خارجه دانست؛ نه اینکه به حساب بیژن زنگنه گذاشته شود.

هدایت الله خادمی در نشست علنی امروز (شنبه، 28 مرداد) مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مخالفت با بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت افزود: در 4 سال گذشته بارها در رسانه ها مطرح شده وزارت نفت 50 میلیارد دلار بدهکار شده است؛ یعنی 50 میلیارد دلار وام بدون بهره برای اجرای پروژه های اساسی به وزارت نفت ارائه شده، یعنی 50 میلیارد دلار فاینانس داخلی صورت گرفته است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با بخشی از منابع مالی مذکور، فازهای 12 ، 15 و 16 پارس جنوبی تا شهریور 92 به میزان 93 درصد پیشرفت داشته و فازهای 17 و 18 در حدود 85 درصد پیشرفت داشت و فازهای 19 ، 20 و 21 بالای 66 درصد و بعد از گذشت یک سال از حضور زنگنه در وزارت نفت تکمیل شده و باعث شده برداشت از مخازن مشترک پارس جنوبی برای اولین بار با قطر برابر یا بیشتر شود، بنابراین سوال این است که فاینانس داخلی چه اشکالی داشته است؟

گروهبان ها باید به دنبال کار خود بروند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: چرا زنگنه در سال 92 به صورت شبانه قرارداد میدان آزادگان با چینی ها را فسخ کرده و اکنون مجبور شده در تمامی میدان ها از جمله آزادگان همان شرکت چینی را شریک کند.

سید محمدجواد ابطحی در نشست علنی عصر امروز (شنبه، 28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مخالفت با بیژن زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی نفت گفت: امروز روز 28 مرداد بود؛ سالروز کودتای ننگین آمریکایی که نشانه اعتماد به آمریکا و مقامات آمریکایی بود. "آزموده را آزمودن خطا است"؛ گویا این شعر "مژدگانی که گربه عابد شد" بار دیگر باید در کتب درسی آورده شده و برای خود نیز مرور کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه زنگنه اظهار کرده که اینجا جای گروهبان ها نبوده و گروهبان ها باید به دنبال کار خود بروند و ژنرال ها روی کار بیایند، افزود: زنگنه 28 ساله بوده که معاون وزیر فرهنگ و ارشاد شد، 30 ساله بوده که وزیر شده؛ وی از چه زمانی ژنرال شده است.

وی ادامه داد: جوانان باید رشد کنند و به آن ها میدان داده شود. زنگنه هم اکنون باید به مجلس آمده و نماینده مجلس شود و یا در مجمع تشخیص مصلحت نظام نظرات خود را بیان کند اما در مدیریت اجرا کار باید به جوان ها سپرده شود.

دفاع از کارآمدی و پاکدستی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دوران صدارت بیژن زنگنه در وزارتخانه نفت در پسابرجام را به گونه ای توصیف کرد که اعجاب تمام ناظران بین المللی را برانگیخته است.

شهاب نادری در نشست علنی امروز (شنبه، 28 مرداد) مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت گفت: دفاع از زنگنه دفاع از کارآمدی و پاکدستی است، زیرا مطابق نظر مراجع نظارتی پاکدست ترین وزیر در کابینه دولت ها بوده است.

نادری با بیان اینکه تدبیر زنگنه سبب شد تا عقده ملی به وجود آمده در زمینه برداشت کمتر از میدان های مشترک با افزایش برداشت، تبدیل به غرور ملی شود، متذکر شد: لازم می دانم که به آقای خادمی که به عنوان مخالف صحبت کردند تذکر دهم که مجلس را متهم به رانت خواری و اعطای امتیاز وزیر نفت نکند.

برداشته شدن سایه شوم تهدید گازی ترکمنستان

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برداشته شدن سایه شوم تهدید گازی ترکمنستان از سر مردم شمال کشور را نقطه قوت کارنامه بیژن زنگنه در دوران وزارت نفت دولت یازدهم برشمرد.

اسدلله قره خانی در نشست علنی عصر امروز (شنبه، 28 مرداد) مجلس شورای اسلامی، در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت اظهار داشت: باورم بر این بود در این مرحله معرفی وزرا شاید نیازی برای صحبت نماینده موافق در دفاع از وزیر پیشنهادی نفت نباشد چراکه کارنامه درخشان 26 ساله دوره وزارت قوی ترین سند بر صلاحیت و شایستگی آقای زنگنه برای کابینه دوازدهم است.

قره خانی با اشاره به اینکه زمانی که برجام به سرانجام رسید آقای زنگنه گفت توان افزایش تولید نفت از یک میلیون بشکه در روز را به 2 میلیون بشکه داریم که دنیا باور نکرد و این ادعا را به سخره گرفت، ادامه داد: اما در یک زمان کوتاه عقربه های تولید نفت ایران رقم های بالاتر از2 میلیون بشکه را نشان می داد که جهانیان آن را نپذیرفتند و توطئه دیگری را برنامه‌ریزی کردند که به وسیله آن طرح فریز نفتی و کاهش سهم ایران از کسب درآمد نفتی را داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها