بعد از مدت‌ها انتظار، آخرین فرزند نوکیا با نام نوکیا 8 رونمایی شد. بیشتر کاربران گوشی‌های نوکیا را با دوربین‌های زایس می‌شناسند؛ از نوکیا N95 گرفته تا نوکیا 8. پرچمدار جدید نوکیا به دوربین دوتایی 13مگاپیکسلی زایس مجهز شده که دوربین رنگی وظیفه فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال را برعهده دارد و کار دوربین دیگر ثبت عکس به‌صورت مونوکروم است.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۶۸

دوربین سلفی آخرین فرزند نوکیا نیز 13 مگاپیکسل است که از قابلیت Dual Sight پشتیبانی می‌کند. این گوشی 5.3 اینچی از وضوح تصویر 1440 در 2560 بهره می‌برد و گوریلاگلس 5 وظیفه حفاظت از صفحه‌نمایش را برعهده دارد. مشخصات فنی نوکیا 8 نیز مطلوب است: تراشه اسنپ‌دراگون 835 که انرژی کمی مصرف می‌کند، قدرت زیادی به پرچمدار جدید نوکیا داده است. این گوشی در دو مدل عرضه می‌شود؛ یکی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی. باتری غیرقابل تعویض 3090 میلی‌آمپر ساعتی مجهز به فناوری شارژ سریع 3 نیز خیال شما را راحت می‌کند. نوکیا 8 با یک طراحی ساده، به‌روز و ارگونومیک از ماه آینده با قیمت تقریبی 706 دلار وارد بازار جهانی می‌شود.

ثبت دامنه اینترنتی کاربران ایرانی به مشکل می‌خورد

شرکت ریسلو به‌عنوان بزرگ‌ترین ثبت‌کننده دامنه‌های اینترنتی ایرانی در ایمیلی به کاربران ایرانی هشدار داده که از تاریخ 27 شهریور امکان تمدید دامنه و سرویس‌های موجود از آنها سلب خواهد شد و دیگر قادر به ایجاد حساب کاربری جدید، ثبت دامنه جدید و انتقال دامنه به پلتفرم ریسلو نخواهند بود. این هشدار ناگهانی از جلوگیری ایجاد و ثبت دامنه‌های اینترنتی از جمله org ، .com. و net. برای کاربران ایرانی باعث ایجاد نگرانی‌هایی برای فعالان حوزه مجازی کشور شده است. به همین دلیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای سریع دست به کار شده و کارگروه ویژه‌ای متشکل از شرکت‌های خصوصی برای حل این مشکل تشکیل داده است. مهرداد سیجانی، مسئول کمیسیون فضای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران درباره حل این مشکل گفت: «راهکار نهایی حل این تهدید که درواقع نتیجه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است، ایجاد یک ثبت‌کننده بین‌المللی دامنه‌های GTLD ویژه ایرانیان است.» سیجانی در این خصوص ادامه داد: «با وجود این‌که سود تجارت دامنه GTLD انگیزه کافی برای شرکت‌های بزرگ این صنعت ایجاد نمی‌کند، اما در نظر داریم با تجمیع شرکت‌های معتبر و متخصص فضای مجازی، راه‌حل نهایی یعنی ایجاد ثبت‌کننده بین‌المللی برای ارائه خدمات ثبت دامنه‌های GTLD به ایرانیان را عملیاتی کنیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها