مرتضی سرهنگی گفت: حفظ ادبیات انقلاب و جنگ مثل حفاظت از حدود و ثغور یک سرزمین است.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۳۶

به گزارش مهر، مرتضی سرهنگی در آیین رونمایی از دفاتر و نوشت‌افزارهای تخصصی ایرانی با نماد «بابای دریایی» که 22 مرداد در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: نوشتن درباره جنگ، پس از جنگ در همه جای دنیا مرسوم است. برای مثال سربازان آلمانی، پس از جنگ جهانی دوم به روایت خاطرات خود پرداختند و سه نفر از این سربازان که گونتر گراس، آخرین سرباز بازمانده از جنگ جهانی دوم بود، برنده جایزه نوبل شدند.

او خاطرات سربازان را نزدیک‌ترین روایت به جنگ دانست و افزود: این افراد، جنگ را با پوست و گوشت خود لمس کرده و روایت درستی از آن دارند. از این رو ما باید روایت‌هایشان را بشنویم و ثبت و ضبط کنیم چراکه حفظ ادبیات انقلاب و جنگ مثل حفاظت از حدود و ثغور یک سرزمین است.

سرهنگی به چگونگی نگارش و انتشار کتاب‌هایی که به بیان خاطرات فرماندهان نیروی دریایی می‌پردازد و از سوی حوزه هنری منتشر شده اشاره و بیان کرد: ما ابتدا با 12 نفر از این افراد وارد مذاکره شدیم و خاطره‌هایشان را شنیدیم و مکتوب کردیم؛ بی‌گمان این خاطره‌ها می تواند دستمایه خلق آثار هنری دیگر، چون فیلم و سریال قرار بگیرد.

سیدصادق رضایی، رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان هم به ضرورت تولید محتوای ایرانی ـ اسلامی برای نسل امروز اشاره و بیان کرد: ما باید بتوانیم شهدا و جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس را به عنوان الگو به کودکان و نوجوانان خود معرفی کنیم و یکی از بهترین قالب‌ها برای این کار، استفاده از قالب نوشت‌افزار است.

در این مراسم از ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی و سلیمان محبوبی، همچنین ناخدا یکم عملیات هوایی میرمنصور سیدقریشی به عنوان فرماندهان نیروی دریایی که خاطراتشان مکتوب شده بود، تقدیر به عمل آمد. همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش، دریادار حبیب‌الله سیاری از مرتضی سرهنگی و سیدصادق رضایی تجلیل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها