اطراف یزدانی خرم به طرز ناامیدکننده ای شلوغ شده است. این کثرت به معنای تامین تدبیر و افزایش قوای مکانیکی فدراسیون کشتی در پیشبرد امور نیست.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۵

آن 17 سالی که والیبال با یزدانی خرم و یارانش اوج می گرفت ، ورزش ملی کشورمان داستان کاملا متفاوتی داشت.
عزیزان همیشه در صحنه ای که دایم دور روسای فدراسیون کشتی زنجیر می شده اند، اینک نیز جولان می دهند و میدان دید رئیس جدید فدراسیون کشتی را محدود می کنند. روزی که رئیس جدید روابط عمومی فدراسیون کشتی معرفی شد، یکی از همین افراد، دوره افتاد که فلانی را من آورده ام و خط برکنار کردن مجید رجبی را هم من به یزدانی خرم دادم. یکی دیگر از همین عزیزان که در محافل کشتی حضور دارد، کافی است تلفن همراهش زنگ بخورد تا بگوید یزدانی خرم پشت خط است ، اما ترجیح می دهد تماس رئیس فدارسیون را بی پاسخ بگذارد.

مدیریتی که صداقت تعهد و تخصص را سرلوحه برنامه هایش قرار داده به تملق و چاپلوسی نیازی ندارد

این موضوع یک لاف ساده است و اهمیتی ندارد، اما همین شخص هنگام بازگشت تیم ملی از تورنمنت باکو گفت مارتینتی درباره یزدانی خرم پرسشهایی داشت و بنده هم توضیحات لازم را دادم . هر کسی یک بار مارتینتی را از نزدیک دیده باشد، می داند که چنین قضیه ای کذب محض است و اصولا مارتینتی در کوران هیچ مسابقه ای به این مسائل فکر نمی کند، ضمن این که فارسی را هم هنوز نیاموخته است.
همان گروهی که دور امیر خادم حلقه زده بودند و گرداگرد طالقانی را فراگرفته بودند، اینک نیز یزدانی خرم را حتی در سالن تمرین ، 5صندلی از سمت راست و 5صندلی از سمت چپ احاطه می کنند تا مبادا صدایی غیر از تحلیل های آبکی و اخبار دروغ آنها به گوش رئیس برسد. آینده یزدانی خرم در کشتی را خودش رقم خواهد زد. ما به خاطر کشتی هم که شده به هیچ وجه دوست نداریم فدراسیون او به سرنوشت فدراسیون قبلی دچار شود. در چنان روزی او دیگر نمی تواند این اطرافیان همیشگی را مقصر بداند. یزدانی خرم خوب می داند که حتی یک قطعه عکس هم از تورنمنت باکو یا مسابقه های جوانان آسیا در اختیار رسانه ها قرار نگرفت.
آن مصاحبه ای هم که در امارات از زبان مارتینتی منتشر شد، مثل مصاحبه های مکتوب مارتینتی که از باکو برای رئیس جدید سوغات آورده بودند، فرسنگ ها از واقعیت فاصله داشتند. آقای یزدانی خرم ، شما نیازی به این ندارید که عده ای حرف توی دهان مارتینتی از همه جا بی خبر بگذارند که بله ، بنده طی این 17 سال از لوزان سوئیس ، نتایج والیبال ایران را دنبال می کردم و می دانم که پیشرفت و توسعه والیبال شما، مدیون مدیریت و درایت یزدانی خرم است . مشکلات عدیده کشتی با بذل محبت به پدرها و پسرهای کارشناس نما فروکش نخواهد کرد. هنوز کسی نمی داند بالاخره رئیس جدید کمیته داوران می خواهد مدیریت کند یا لباس داوری بپوشد؛ ایشان برای ایجاد انسجام در کمیته داوران منصوب شده یا پس گرفتن درجه های از کف رفته و تسویه حساب با مسوولان قبلی؛ آقای یزدانی خرم ، می دانید پوشیدن لباس داوری مانع حصول موفقیت مسوولان قبلی کمیته داوران شده بود؛ در کمیته روابط عمومی هم اگرچه تغییرات مثبتی اتفاق افتاده ؛ اما تعطیلی سایت را چگونه می شود توجیه کرد؛ چرا اجازه دادید در بحبوحه انتخاب نفرات تیم ملی ، فصل نقل و انتقال های لیگ هم به جریان بیفتد؛ چه عجله ای بود؛ بهتر نبود با اتخاذ یک تصمیم ساده ، ثبت قراردادها در سازمان لیگ را به تعویق می انداختید تا میان هیاتهای کشتی و کادر فنی تیم ملی چالشی به وجود نیاید؛ چرا نایب رئیس فدراسیون کشتی در محل کارش حاضر نمی شود؛ مگر نگفته بودید که فقط از همکاران تمام وقت استفاده می کنید؛ غیر از موضوع مبهم نایب رئیس محترم ، آیا خالدی برای روابط بین الملل یک مسوول تمام وقت است؛ آیا واضح است که معزی پور، سرمربی تیم ملی جوانان به دلیل کهولت سن و مشغله های فراوان ، دیگر مثل 20سال قبل حوصله سروکله زدن ، تمرین دادن و آموزش دادن به جوانها را ندارد؛ آقای یزدانی خرم ، برگزاری مسابقه های کرج که بی دلیل نام انتخابی گرفته بود، چه ضرورتی داشت ، آن هم بدون آزمایش دوپینگ؛ داوران اصلی هم که به امارات رفته بودند. چه پاسخی از مسابقه های کرج گرفتیم جز این که همان تیم پارسال را به اضافه غایبان پارسال می خواهیم رهسپار لهستان کنیم؛ مگر گزینش همیشگی داداشی ، جوکار، حاجی زاده ، بذری ، یزدانی ، حیدری ، ابراهیمی ، رضایی و معصومی به کشتی های کرج نیاز داشت؛ آقای رئیس ، آیا از جمع کثیر مردان فنی پرسیدید که چرا تنها پدیده واقعی مسابقه های کرج یعنی سعید ریاحی را کنار گذاشتند و بازنده او یعنی مهدی حاجی زاده را مسافر لهستان کردند؛ بعید است اطرافیان به اطلاع شما رسانده باشند که فرد مغلوب که البته پسر خوبی هم هست ، پس از بازیهای آسیایی بوسان دیگر حتی یک برنز بین المللی از تورنمنت های معمولی (خارج از کشور) هم نگرفته است. کسب 14 مدالی که قولش را داده بودید، دور از دسترس نیست و کشتی ایران جربزه به پا کردن یک طوفان درست و حسابی را در بازیهای آسیایی دوحه دارد. روال امور اداری در فدراسیون کشتی نیز معضلات گذشته را ندارد، فقط دور و برخودتان را کمی خلوت کنید. نگذارید آنچه بر سر خادم و طالقانی آوردند با شما تکرار کنند. مدیریتی که صداقت ، تعهد و تخصص را سرلوحه برنامه هایش قرار داده ، به تملق و چاپلوسی افرادی که در مواجهه با ریشه کشتی از تیشه استفاده می کنند، نیازی ندارد. اطمینان داریم که فدراسیون شما با آمار طلاهای نوجوانان ، پیشکسوتان و...فریب نخواهد خورد.


مهدی رستم پور
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها