وقوع سیل در پنج استان منجر به جان باختن 12 نفر و ناپدید شدن شش نفر شد که جست‌وجوها برای یافتن گمشدگان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۱۵

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور دیروز درباره آخرین وضعیت نقاط سیل زده به میزان گفت: از پنجشنبه شب به‌دلیل سیل و آبگرفتگی برخی مناطق کشور نیروهای هلال‌احمر در پنج استان گلستان، ایلام، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و سمنان عملیات امدادرسانی و کمک به مصدومان را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: امدادگران هلال احمر در این چند روز به عملیات امدادرسانی در 21شهر و روستا پرداختند. این در حالی است که تاکنون 12 نفر در جریان وقوع سیلاب فوت کرده‌اند. از این تعداد جان‌باخته، 9 نفر در خراسان‌رضوی، دو نفر در استان گلستان و یک نفر در استان خراسان‌شمالی بودند. همچنین پدر و دختری در روستای شیرین‌آباد شهرستان علی‌آباد در سیلاب ناپدید شدند که عملیات جست‌وجوی امدادگران هلال‌احمر برای یافتن آنها ادامه دارد.

احتمال مرگ ناپدید شدگان

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال افزایش تعداد افراد گمشده و جان‌باختگان سیل اخیر خبر داد و گفت: بنابر آمارها 9 نفر در استان خراسان‌رضوی بودند که در شهرهای دره‌گز، کلالک و نیشابور فوت شده‌اند. همچنین یک کشته در استان خراسان‌شمالی و مرگ دونفر در استان گلستان اعلام شده است. دو نفر نیز در این استان ناپدید شده‌اندکه شواهد نشان می‌دهد آنها نیز احتمالا جان خود را از دست داده‌اند. در استان خراسان رضوی نیز مفقود شدن 4 نفر گزارش شده است. وی افزود: تعداد زیادی خودرو در مسیر رودخانه قرار داشت که سیلاب آنها را با خود برده است. گمانه‌زنی‌های اولیه حاکی است که 114 خودرو را آب برده و ممکن است افرادی در این خودروها حضور داشته باشند، بنابراین شهروندانی که احتمال می‌دهند اقوام یا آشنایانشان در این حادثه ناپدید شده‌اند، به عوامل انتظامی مستقر در محل مراجعه و مشخصات آنها را اعلام کنند.

دستور معاون اول به استانداران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با استانداران خراسان‌رضوی و گلستان، گزارشی از آخرین میزان تلفات و خسارات وارده و روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده را دریافت کرد و بر لزوم رسیدگی هرچه بیشتر و کمک به آسیب‌زدگان تاکید کرد.

وی با اعلام همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان و مصدومان حادثه سیل، از استانداران خراسان‌رضوی و گلستان خواست با بسیج همه امکانات استان، رسیدگی هر چه بیشتر به وضعیت سیل‌زدگان را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دهند و حداکثر توان نیروهای امدادی را برای یافتن ناپدیدشدگان و جبران خسارات وارد شده بویژه به زیرساخت‌ها به‌کار گیرند.

صادق‌علی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به افزایش نیروها در عملیات یافتن گمشدگان سیل به تسنیم گفت: نیروهای سپاه و ارتش از صبح شنبه برای کمک به نیروهای امدادی وارد منطقه سیل‌زده شده‌اند.

احتمال سیل اعلام شده بود

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور به ایلنا گفت: طی دو اطلاعیه احتمال سیل در برخی استان‌های کشور اعلام شده بود و وزارت بهداشت نیز به 11 دانشگاه و زیرمجموعه آن در رابطه با این حادثه آماده‌باش داد.

وی افزود: احتمال دارد در هفته‌ پیش‌رو سمنان و بخش‌های شمالی شهر تهران نیز درگیر این حادثه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها